Bij onze dierenarts hebben we een juniorprogramma.
Na de 3e enting blijf je dan nog regelmatig (6 keer) langs de dierenarts gaan alsof je naar een 'consultatie-bureau' gaat.
Er wordt de groeicurve bijgehouden, de body-conditie-score bepaald, het wisselen van het gebit in de gaten gehouden en huid, vacht en nagels gecontroleerd. Je kunt zelf leren nagels knippen, teken verwijderen, tabletten ingeven, tanden poetsen, en nog veel meer (mocht je dat niet kunnen). En natuurlijk kun je hier met de vragen terrecht.
De consulten zijn tevens een goede oefening voor de hond.
Kennen jullie dit ook?
Wij zijn vandaag dus voor het eerst geweest. Hierbij kwam ik erachter dat Tabor toch wat vlooienpoepjes had (zaten achterop zijn lijf bij de staart:S) bah, en dat ondanks de vlooienpipetjes.. Dit waarschijnlijk omdat hij een te lage dosering had. Nagoed weer wat geleerd voor in de toekomst:) Nu lekker iedere week kammen en over weekje nog een juiste dosering vlooienpipetje. Verder alles goed en zag hij er erg goed uit! Tabor heeft ondertussen al een kies gewisseld! Ik dacht dat dat pas na 16 weken gebeurde en dan pas eerst de voortandjes..
Juniorprogramma
-
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
Heb ik met beide mannen ook gehad.
Zou zeker gaan altijd fijn als je pup in de gaten word gehouden
Zou zeker gaan altijd fijn als je pup in de gaten word gehouden

groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009