ik sluit me hierbij aandoggie schreef:Een hond schoppen is ook niet normaal, helemaal mee eens. Maar vinden jullie bovenstaande reacties wél allemaal normaal dan?
Ik lees bv: een drol in de tuin leggen, terug schoppen, uitschelden, met de riem slaan.....
Feit blijft dat Guus als een dolle op die man af is gerend. ( ik heb zelf ook zo'n ongeleid projectiel in huis, dus ik kan me een heel goede voorstelling maken over hoe dat ging) En die man heeft geschopt, maar ja, voor de baas van de geschopte hond lijkt het meestal erger dan dat het is. ( er komt nou eenmaal gevoel bij kijken, dus zie je het niet meer zo helder)
Als je zo heftig op iets reageert, kan het niet anders dan escaleren, en daar zit toch niemand op te wachten.
Ik merk bij mezelf vaak dat de boosheid die ik voel, ook voor een deel op mezelf gericht is ( verdorie, waarom heb ik ook niet beter op die hond gelet, waarom luistert ze nou nog steeds niet naar me?).
Maar ja, je uit het dan naar de man die jouw hond iets aandoet. Niet helemaal eerlijk dus.
Ik loop tegenwoordig ook ( hopelijk tijdelijk) met Leentje aan de lange lijn, ze vindt op het moment andere honden zó leuk, dat ze mij acuut vergeetals ze andere honden ziet , dus op deze manier voorkom ik dat ze overal naar toe rent, en hoef ik niet gefrustreerd te zijn dat ze nog niet altijd perfect luistert.
Zeker niet netjes dat die man Guus schopt, maar ik kan me van zijn kant wel iets van een paniekreactie voorstellen als er een grote hond op je kleine hondje afgerend komt en je weet niet wat die hond gaat doen.
Toen Keo nog een puppie was heb ik dat ook wel eens meegemaakt en ik word er nog steeds niet blij van als onbekende, onaangelijnde honden op ons afgestormd komen.
Enne... geen kritiek hoor, want Keo luistert niet fantastisch. Ik durf hem alleen los te laten op rustige plekken, zonder afleiding en soms met bekende honden.