Hondenschoenen- zin of onzin op wintersport

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Els
Speurneus
Speurneus

Hondenschoenen- zin of onzin op wintersport

Ongelezen bericht door Els »

Wij gaan einde van de maand op wintersport en Max gaat mee. Het is voor zowel Max als voor mij de eerste keer op wintersport. Ik krijg her en der de tip om goede schoenen voor hem mee te nemen.

Hebben de wintersporters onder jullie hondenschoenen bij zich en trek je die ook aan bij de hond(en)?

Ik vermoed zo eens dat vriendje me vierkant uitlacht als ik met schoentjes van ruim 70 euro aan kom zetten voor Max en daarnaast vrees ik dat laatstgenoemde er geen poot mee vooruit zet. :?

Hij heeft ook al een jas aan om gezondheidsredenen, ik heb een labrador in huis, geen aankleedpop.. Wat is jullie mening hierover?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Ik denk dat als je echt op wintersport gaat en lange wandelingen door de sneeuw gaat maken in vriestemperaturen schoentjes geen overbodige luxe zijn.
Jo-Ann

Ongelezen bericht door Jo-Ann »

Veel honden hebben toch wel last van de sneeuw/zout tussen de pootjes. Zo'n 8 jaar geleden zijn wij een keer op wintersport geweest met 2 honden, en je kon toch echt wel merken dat ze eigenlijk schoenen aan hadden gemoeten. Om de zoveel minuten stonden ze op 3 poten omdat 1tje zeer deed.
Als wij nu zouden gaan met Kyra zou ik wel schoentjes meenemen. Eerst proberen hoe het zonder gaat, en als het niet gaat de schoentjes aandoen.
Staan ze niet of MP, of te leen in je omgeving of zo?
Ze zijn wel duur ja.
Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ollie »

Ollie is met kerst weer mee de sneeuw ingeweest. Tot nu toe hebben wij hem eigenlijk nooit schoenen aangedaan. Eigenlijk doen we zo min mogelijk, behalve de haren tussen de teentjes goed wegknippen. Nou was het dit keer max -10 graden, hij had nergens last van. Mocht er ergens erg veel zout liggen dan doe ik soms wat vaseline. Heb het idee als je veel rommelt aan de pootjes ze alleen maar 'zachter' kwetsbaarder worden. Hij heeft genoten :klasse:
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ollie schreef:Ollie is met kerst weer mee de sneeuw ingeweest. Tot nu toe hebben wij hem eigenlijk nooit schoenen aangedaan. Eigenlijk doen we zo min mogelijk, behalve de haren tussen de teentjes goed wegknippen. Nou was het dit keer max -10 graden, hij had nergens last van. Mocht er ergens erg veel zout liggen dan doe ik soms wat vaseline. Heb het idee als je veel rommelt aan de pootjes ze alleen maar 'zachter' kwetsbaarder worden. Hij heeft genoten :klasse:
Helemaal mee eens, zo denk ik er ook over
Mits de hond last heeft van de poten door iets, en je kan je hond zo beschermen ... Dan vind ik het een ander verhaal
Maar als je hond geen last heeft van de poten vind ik het onzin
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Even denken.. Je gaat eind van de maand.. De temperaturen zullen dan weer wat hoger zijn... Ik zou er zelf geen schoenen voor kopen!

Zoals je op foto's hebt kunnen zien heeft Quincy afgelopen week in de sneeuw wel een paar ochtenden (7 uur in de ochtend in -20) wel schoenen aangehad... Dit omdat ik ze toch had (Quincy heeft in het verleden nogal last gehad met haar pootjes in groeiend gras..) De sneeuw was zo koud dat deze aan haar voetjes bleven kleven, en dat vond ze niet heel prettig, ook de ribbels van de pistebullies vond ze niet lekker lopen.. Dus ik had ze bij me, dus in de ochtend vroeg even naar buiten op schoenen, de rest vand e dag had ze ze niet nodig!! Ik zou ze er abosluut niet speciaal voor kopen!! En Quincy had het deze week prima gered zonder schoenen als ik ze niet had..

Daarbij hebben de schoenen ook echt nadelen hoor.. Zodra je hond door de diepere sneeuw wandeld (wat Quincy ook echt doet) En dan bedoel ik dieper dan het hoogste punt van de schoen, zitten die schoenen binnen no-time vol met sneeuw!! En dat is nog veeeellll vervelender voor je hondje!! :wink:
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik laat de schoenen mooi voor wat ze zijn, zonder schoenen lukt het ook. Bedankt voor de tips. :klasse:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
stanis40

Ongelezen bericht door stanis40 »

Yep, gelijk heb je laat die schoenen maar. Totaal geen nut bij een gezonde lab. Gaat ie met een poot trekken heeft ie waarschijnlijk een stukje ijs tussen zijn tenen. Even poot pakken en tussen zijn tenen wrijven zodat die stukjes weg zijn. Borris wandelt als sneeuw ligt alleen maar door de sneeuw, ook op wintersport en heeft er nog nooit last van gehad.
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Labradors worden ingezet om mensen op te sporen in de sneeuw, juist omdat hun "zwemvliezen" tussen de tenen zorgen dat ze geschikt zijn voor (natuurlijk) zwemmen maar ook in de sneeuw. Vorig jaar was en nog een docu op Nat. Geographic :)
Veel plezier alvast :blondpootje:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

én mocht je dan tóch willen kopen :D dan heeft de welkoop ook schoentjes en die kosten geen € 70,- :wink:
in ieder geval heel veel plezier(ook al duurt het nog even)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
AnjaS
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door AnjaS »

Zijn het weekend terug gekomen van wintersport, nu nemen wij de dames niet mee,maar ik verschillende honden zien lopen,maar geen had er schoenen aan...
1 hond hoorde bij 1 van de tentjes op de piste, deze hond een soort van border collie, die liep van 's morgens tot einde middag op de piste,maar ook deze hond had geen schoentjes aaan...

Geniet van je vakantie!
Afbeelding

Dank je wel Anca
:zwartpootje: Daisy (2-4-1997 - 29-4-2004)
:bruinpootje: Tess (2-6-2004 -25-02-2013)
:bruinpootje: Tjinta( 2-6-2004 - 14-9-2016)
:zwartpootje: Stars and Tails Black Lola 28-10-2013
Plaats reactie