Binky (8 maanden)voelt zich erg beroerd
-
rimanime
- Speurneus

Ik ga hierin met je mee. DA's hebben vind ik toch wel hele rare voedingsadviezen. Verder hoop ik dat je ventje weer heel snel op de been is en dat de pijn snel afneemt. Sterkte hoor.Kay schreef:Beterschap... Pfff wat zal je geschrokken zijn !!!
Ik snap alleen niet dat je vanaf morgen brinta, rijst en witbrood moet geven?
Dat is wederom een belasting voor het maag/darmstelsel omdat dit niet gewend is aan brinta,rijst en witbrood![]()
Ik persoonlijk zou een dagje geen voer geven en vanaf morgen gewoon zijn normale voer geven alleen dan verdeeld over een maaltijd of 10 per dag, zodat hij elke keer maar iets binnenrkrijgt (maar wel wat hij al gewend is)
Hoop dat Binky snel weer de oude is, het is niets om je hondje zo lusteloos en ziek te zien lijkt me

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Ik vind het ook een vreemd voedingsadvies. Ik zou idd hetzelfde voer geven maar dan in kleine porties. Een darmontsteking met braken kan ook door een virus veroorzaakt worden. Hier hebben ook een paar honden het en ik hoorde van mijn DA dat er op dit moment meer honden deze klachten hebben. Dus maak je niet teveel zoren over wat hij gegeten kan hebben, daar kom je toch niet achter en het is meer waarschijnlijk dat hij een virusje heeft opgelopen. Dat gebeurt wel vaker bij jonge honden en zo kan hij weerstand opbouwen. Heel veel beterschap hoor! 
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
rimanime
- Speurneus

Nog even een aanvulling. Ik ga er vanuit dat de DA dit advies geeft uit het oogpunt licht verteerbaar voedsel te geven. Granen zijn geen licht verteerbaar voedsel. Ik zou persoonlijk dan koolvisfilet geven waar de kook licht overheen is geweest of kipfilet ook licht gekookt, maar geen rijst erbij.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
sharon66057
- Speurneus

-
Martine.jolie
Jee en wat kunnen ze dan ineens ziek zijn he?
Ik hoop dat het inmiddels wat beter met hem gaat?
Vwb de voeding ga ik met de eerder gegeven adviezen mee hoor, belachelijk om alleen maar slecht verteerbaar (en onbekend) voedsel te adviseren aan een hond waarvan de darmen toch al overhoop liggen
Sterkte en ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt.
Ik hoop dat het inmiddels wat beter met hem gaat?
Vwb de voeding ga ik met de eerder gegeven adviezen mee hoor, belachelijk om alleen maar slecht verteerbaar (en onbekend) voedsel te adviseren aan een hond waarvan de darmen toch al overhoop liggen
Sterkte en ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt.
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Helemaal mee eens, vooral die Brinta vind ik verbazingwekkendrimanime schreef:Nog even een aanvulling. Ik ga er vanuit dat de DA dit advies geeft uit het oogpunt licht verteerbaar voedsel te geven. Granen zijn geen licht verteerbaar voedsel. Ik zou persoonlijk dan koolvisfilet geven waar de kook licht overheen is geweest of kipfilet ook licht gekookt, maar geen rijst erbij.
Visfilet of kipfilet zijn goed voor hem omdat het eiwitten zijn en die heeft hij nodig om aan te sterken, en die zijn voor hem licht verteerbaar. Succes!
groetjes, Lien
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

-
Aileen
- Speurneus

- Contacteer:
Vind die voedingsadvies ook vreemd.
Onze dierenarts adviseert dat zeker niet, ook gekookte kip enz niet. Hij zei toen dat is allemaal al achterhaalt. Dus onzin.
We moesten toen bij Buddy toen hij nog leefde 1 dag idd geen eten geven en de dag erna van zijn normale voeding (kvv in zijn geval) te verdelen over 10 keer per dag. Zo krijgt een hond toch alle voedingen binnen die hij normaal krijgt en toch niet belastend is voor de maag en darmen. En dan kan je weer voorzichtig opbouwen naar 2x per dag eten.
Heel veel beterschap hopelijk is ie snel weer de oude. Dikke knuffel hoor!!
Onze dierenarts adviseert dat zeker niet, ook gekookte kip enz niet. Hij zei toen dat is allemaal al achterhaalt. Dus onzin.
We moesten toen bij Buddy toen hij nog leefde 1 dag idd geen eten geven en de dag erna van zijn normale voeding (kvv in zijn geval) te verdelen over 10 keer per dag. Zo krijgt een hond toch alle voedingen binnen die hij normaal krijgt en toch niet belastend is voor de maag en darmen. En dan kan je weer voorzichtig opbouwen naar 2x per dag eten.
Heel veel beterschap hopelijk is ie snel weer de oude. Dikke knuffel hoor!!

Het is hier nog steeds zo stil zonder jou...
Ik heb 14 jaar en 8 maanden lang zo intens van je genoten.
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

-
Anjess
Binky is gelukkig al wat opgeknapt.De medicijnen doen goed hun werk.Het voedingsadvies had ik meegekregen omdat het zijn darmen niet veel belast.Zijn eigen brokken zouden namelijk langs de ontsteking kunnen schuren wat natuurlijk behoorlijk pijnlijk is.De Brinta is lichtverteerbaar en de boullion zit vol met zout,dit omdat hij door het braken veel vocht heeft verloren.Toen dat weer beter ging mocht ik de rijst met brood geven omdat dit wat "zwaarder"is dan de Brinta met boullion maar ook licht verteerbaar en voedzaam.Het werkt goed want zijn ontlasting die eerst water was wordt al wat vaster.Hij was vanochtend bezig met het klieren van zijn grote vriending (onze Lab van bijna 8)dus dat is toch een teken dat het wat beter gaat met onze draak
Nu zijn ontlasting wat dikker is mogen we langzaam aan de brokken weer gaan geven,eerst geweekt in water.Dus volgens mij gaat het gelukkig weer de goede kant op,maar wat kunnen ze je laten schrikken zeg.....
-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

-
mookje
- Kleine hondenneus

- Contacteer: