glucosamine van het kruitvat?
-
simongek
glucosamine van het kruitvat?
Ik ben al jaren niet meer zo aktief op het forum maar oud forummembers weten misschien nog wel dat Jop als pup is geopereerd aan zijn ellebogen.
Dit was behoorlijk ernstig en boven verwachting is het na een jaar revalideren tot nu toe heel goed gegaan.
Nu wordt hij toch wat ouder en ik wil hem glucosamine gaan geven
naast de zalmolie die hij krijgt. Hij mankt dus niet maar heeft wat meer moeite met opstaan als hij lang heeft geslapen.
Kan ik dit ook geven van het kruitvat in plaats van de groene os.?
Dit was behoorlijk ernstig en boven verwachting is het na een jaar revalideren tot nu toe heel goed gegaan.
Nu wordt hij toch wat ouder en ik wil hem glucosamine gaan geven
naast de zalmolie die hij krijgt. Hij mankt dus niet maar heeft wat meer moeite met opstaan als hij lang heeft geslapen.
Kan ik dit ook geven van het kruitvat in plaats van de groene os.?
-
Els
- Speurneus

Ik heb het wel in huis voor als mn groene os op is. Ik zou niet weten waarom je het niet zou kunnen geven.
Edit: ik heb niet goed gelezen: als je op het goede spoor zit zou ik niet overstappen.
Edit: ik heb niet goed gelezen: als je op het goede spoor zit zou ik niet overstappen.
Laatst gewijzigd door Els op 31 jan 2011, 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
Marieke
- Speurneus

- Contacteer:
tja.. Ik zou het persoonlijk niet doen.. Het verschil zit in de verhoudingen.. Voor mensen is (als je slijtage hebt) de dosering waar het om gaat veel te laag in de glucosamine van het kruidvat/DA enz... Dit geldt ook voor honden!! Daarbij ben ik een beetje van het type, als het nu zo boven verwachting goed gaat, waarom dan switchen op iets wat eigenlijk niet voor honden is??
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Quincy
Noortje
-
kiaora
Kun je gerust geven.
Ik geef het Jesse ook en ik heb een heel andere hond terug gekregen.
Ik ben hier op gekomen om het van het kruidvat te halen door meerdere artikelen/stukken die geschreven waren te lezen, nadat ik heb gegooled op glucosamine voor honden.
Zelfs een vriendin die een uitlaatservice heeft en waar ze 1x per week met mee gaan,zegt dat hij zo veranderd is. Van een slome,stijve hond naar een jonge god.
Ik geef het Jesse ook en ik heb een heel andere hond terug gekregen.
Ik ben hier op gekomen om het van het kruidvat te halen door meerdere artikelen/stukken die geschreven waren te lezen, nadat ik heb gegooled op glucosamine voor honden.
Zelfs een vriendin die een uitlaatservice heeft en waar ze 1x per week met mee gaan,zegt dat hij zo veranderd is. Van een slome,stijve hond naar een jonge god.
-
speurneus carola
- Speurneus

-
Dushi
- Speurneus

Hey hallo! Leuk om weer eens wat van je te horen!
Ik gaf Bas ook altijd Glucosamine van het Kruidvat of de Tuinen. Je kunt het beste kijken naar een hoge dosering. En dan de helft van de waarde Glucosamine moet Chrondoïtine zijn.
Ik gaf Bas ook altijd Glucosamine van het Kruidvat of de Tuinen. Je kunt het beste kijken naar een hoge dosering. En dan de helft van de waarde Glucosamine moet Chrondoïtine zijn.
Groetjes van Monique
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
-
Marcail
- Speurneus

- Contacteer:
http://www.glucosamine.com/dieren.php?NL" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier staan precies de verhoudingen voor een hond en overige dieren.
Hier staan precies de verhoudingen voor een hond en overige dieren.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
-
saartjeee
-
corretje
- Hele grote hondenneus

-
saartjeee
Ik wil natuurlijk geen apothekersassistente tegensprekencorretje schreef:Ik geef Kira ook Glucosamine van het kruidvat. Ben Apothekersassistente en Glucosamine = Glucosamine. Maakt niet uit welk merk. Let er alleen op wat voor extra toevoegingen erin zitten. Heb zelf altijd met Chondoitine erin en dat gaat super.
Maar ik heb toch wel echt veel andere verhalen gehoord..
En dan kwam De Groene Os toch altijd als beste uit de verhalen.. ?
Vraag ik mij nu toch af wat dat dan moet zijn geweest?
Zou kunnen dat het met die toevoegingen te maken heeft gehad, maar dat durf ik dan ook niet met zekerheid te zeggen..
-
Marieke
- Speurneus

- Contacteer:
Gelukkig zal een apothekersassistente ook wel weten dat de dosering anders kan zijn.. Namelijk dat de kruidvat een lage dosering glucosamine en andere een hogere dosering....corretje schreef:Ik geef Kira ook Glucosamine van het kruidvat. Ben Apothekersassistente en Glucosamine = Glucosamine. Maakt niet uit welk merk. Let er alleen op wat voor extra toevoegingen erin zitten. Heb zelf altijd met Chondoitine erin en dat gaat super.
Ach.. Ik hou het bij hetgeen wat ik nu gebruik, aangeraden door een orthopeed...
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Quincy
Noortje
-
sharon66057
- Speurneus

Dat is ook mijn ervaringsaartjeee schreef:Ik wil natuurlijk geen apothekersassistente tegensprekencorretje schreef:Ik geef Kira ook Glucosamine van het kruidvat. Ben Apothekersassistente en Glucosamine = Glucosamine. Maakt niet uit welk merk. Let er alleen op wat voor extra toevoegingen erin zitten. Heb zelf altijd met Chondoitine erin en dat gaat super.hihi
Maar ik heb toch wel echt veel andere verhalen gehoord..![]()
En dan kwam De Groene Os toch altijd als beste uit de verhalen.. ?
Vraag ik mij nu toch af wat dat dan moet zijn geweest?
Zou kunnen dat het met die toevoegingen te maken heeft gehad, maar dat durf ik dan ook niet met zekerheid te zeggen..
Ik gaf Noah eerst glucosamine van een ander merk, maar ik ben toen overgestapt naar de Groene os omdat ik niet genoeg verbetering zag met het andere merk, nu op Groene os doet hij het heel goed

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Je mag me zeker wel tegenspreken hoor!! Tis ook jouw ervaring dat je hond het beter doet op die van De Groene Os. Ik ken het niet.
Het kan zeker met toevoegingen te maken hebben. Andere hulpstoffen zoals wij dat noemen. Daardoor kan het idd anders werken. En natuurlijk de dosering is ook belangrijk. Maar ik kreeg van mijn dierenarts dit als advies. En ben toen wel gaan kijken hoeveel mg er in tabletten zaten en hoeveel Kira mag hebben aan de hand van haar gewicht. Dus dat zijn zeker wel dingen die meespelen.
In de apo zie ik ook vaak genoeg dat mensen beter op bv merk A reageren dan op merk B.
Maar ga zeker gewoon je gevoel, ervaring en het advies van je dierenarts af. Want ik ben namelijk geen arts
.
Groetjes van Corine
Het kan zeker met toevoegingen te maken hebben. Andere hulpstoffen zoals wij dat noemen. Daardoor kan het idd anders werken. En natuurlijk de dosering is ook belangrijk. Maar ik kreeg van mijn dierenarts dit als advies. En ben toen wel gaan kijken hoeveel mg er in tabletten zaten en hoeveel Kira mag hebben aan de hand van haar gewicht. Dus dat zijn zeker wel dingen die meespelen.
In de apo zie ik ook vaak genoeg dat mensen beter op bv merk A reageren dan op merk B.
Maar ga zeker gewoon je gevoel, ervaring en het advies van je dierenarts af. Want ik ben namelijk geen arts
Groetjes van Corine
-
Dushi
- Speurneus