roef schreef:is tabor mischien een yellow liver? die hebben nl wat minder pigment
Lien schreef:Ja, Tabor is een Yellow Liver, hij heeft dus geen zwart pigment en zijn ogen zullen zo licht blijven. Ik ken de ouders van deze hond en die dragen allebei bruin en geel en er waren enkele yellow livers in dit nest

Je maakt me nieuwsgierig, ben je ook bij het nest geweest?
Lien schreef:-kim- schreef:Lien schreef:roef schreef:volgens mij is het ook niet wenselijk nee om yellow livers te fokken.
Het is idd niet wenselijk want een yellow liver is niet rastypisch, maar het mag wel. Ik zou zelf die combi niet maken

Heb even gezocht op de combinatie, zou zelf ook inderdaad die combi niet maken, de kans op Yellow livers wist je van te voren. En er zijn genoeg mooie reuen die niet beide kleuren dragen
Maar buiten dat is Tabor natuurlijk net zo lief en mooi als ieder ander labje :verliefd1:
Ik vind Tabor een hele lieve en zachte uitdrukking hebben en gelukkig doet Yellow Liver geen pijn

Oe ik schrok toch even dat ik dit allemaal las

Maar ik begrijp dus voor de hond zelf niet iets ernstigs

Maar het yellow liver betekend dus dat de hond geen zwart pigment heeft en dat is het geen raseigenschap is (of iets is wat je juist niet in het ras wilt hebben)
Evengoed zijn we inderdaad reuze blij met onze knappe kerel hoor

Super slim ventje

en we zijn reuze trots op ons ventje
Hier idd nog wat fotos om te laten zien:D
Pup Tabor:D
Deze foto is net vanmorgen gemaakt, dus zoals je ziet wel beetje bruinig/groen maar idd licht. Toevallig ook weer een complimentje gehad voor zn mooie ogen

Tis gewoon een hele mooie hond