Iemand ervaring met protese bij LPC?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
pat

Iemand ervaring met protese bij LPC?

Ongelezen bericht door pat »

Graag hoor ik van jullie of iemand hier op het forum ervaringen heeft met een protese bij LPC.
Onze Lara is vorig jaar geopereerd aan LPC maar ondanks dat en ondanks de medicatie en aangepaste rondes blijft zij erg veel last houden en loopt nog altijd niet goed. Nu is ons toen verteld dat een optie was om een protese te gaan implanteren maar dat dat nog experimenteel is, kan iemand mij misschien helpen?
Vrijdag as gaan wij weer voor de zoveelste controle naar de kliniek.
Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

(Gelukkig) Geen ervaring......Ik meen me te herinneren dat Lara is geopereerd bij/door dhr. Ho ? Wellicht een optie op eens andere orthopeed te raadplegen ? Ik wil je in ieder geval sterkte wensen. Het is niet niks om je hond zo te moeten zien tobben met haar pootjes.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Wat houdt het precies in? Volgens mij is er geen prothese voor het ellebooggewricht? :confused:
Wel vervelend dat je onvoldoende resultaat hebt geboekt met de operatie. Loopt ze echt nog mank? Krijgt ze glucosamine ter ondersteuning?
Welke methode is bij de operatie toegepast? (kijkoperatie?)
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
pat

Dank jullie voor jullie reactie.
Lara is idd bij dr Ho geopereerd en daarbij hebben ze het gewricht zeg maar schoon geschraapt. Wat er toen gezegd werd over een protese was idd dat dit nog zeer experimenteel is.
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Ik heb Kris Camps (de orthopeed die Sil geopereerd heeft) er over gehoord, maar die raadde het niet aan. Misschien zou je hem eens kunnen bellen voor wat meer informatie of een second opinion bij hem laten doen. Kris Camps is een zeer kundig arts.
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
pat

Ik vergat nog te vermelden dat Lara D'oils krijgt en elke dag 50 mg carporal :cry: en toch zeker bij het opstaan erg mank loopt.
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Is de operatie een kijkoperatie geweest?
De kans is klein, maar is het ook mogelijk dat er misschien een splinter achter is gebleven waardoor zij nog steeds zo mank loopt?
Of heeft ze last van een overvuld gewricht (vocht)?
Ik zou eens een second opinion overwegen en er nog eens goed naar laten kijken.
Vervelende situatie en ik kan me enigszins voorstellen hoe jij je voelt. Bij Dizzy heeft het ook wel even geduurd voordat we resultaat zagen...
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Wat is Lara oud voor een LPC operatie! Kan het niet zijn dat er artrose opspeelt vanwege die operatie? Dat zie je meer bij oudere honden... Ik ga met mijn voorgangers mee: ik zou een second opinion bij Kris Kamps willen.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
pat

Net terug met Lara.
We hebben nieuwe onstekingsremmers (Onsior 40mg) omdat het kan zijn dat ze niet goed reageert op de huidige en gaan dit drie weken uitproberen.
Er is ook nog een alternatief waarbij een bot word doorgezaagd en op een andere manier weer wordt vastgezet zodat de belasting anders wordt, maar dat is geen alternatief voor ons.
De protese is nog zeer experimenteel dus dat wordt het ook niet.
We hebben voor onzelf besloten dat we dit nog drie weken aankijken en dan eventueel naar een andere orthopeed gaan. Heeft iemand misschien ook ervaring in het alternatieve circuit?
Alvast bedankt!
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Ik heb geen ervaring in het alternatieve circuit hiermee, maar ik lees er vaak wel goede dingen over, altijd het proberen waard lijkt mij.
Heb je al eens accupunctuur overwogen?
Ik meen dat ik daar wel positieve dingen over heb gelezen bij dit soort klachten.

Verder zou ik haar ook na laten kijken door een andere orthopeed mocht het nu niet beter gaan.
Dat zou ik denk ik zowiezo doen, want wat je nu gebruikt zijn alleen maar lapmiddelen en de echte oorzaak van haar pijn is niet duidelijk.
Zijn er na de operatie nog foto's gemaakt?
Plaats reactie