marktplaats
-
karinjosee
marktplaats
Vaak kijk ik even op marktplaats/honden.Uit nieuwsgierigheid.
Maar wat zo schokkend is,dat er de laatste tijd zo heel veel puberende labradors worden aangeboden.Ongeveer 20 per week.
Rond de 8 maanden vaak,juist als de honden meer moeten wandelen,trainen etc.,en mensen merken dat ze bruisen van de energie en dat hebben ze er blijkbaar niet voor over.
Mijn eigen lab. kwam ook op die manier mijn leven binnen,met 7 maanden was hij te "lastig"geworden.Hij is na veel training een grandiose kameraad geworden,maar de schok die hij heeft gekregen toen hij 7 maanden was en zomaar werd weggedaan,maakt hem nu nog steeds kwetsbaar voor verlating.
Mensen beseffen totaal niet hoe ingrijpend zoiets is,ook voor een hond!!
Bezint eer gij begint.
Maar wat zo schokkend is,dat er de laatste tijd zo heel veel puberende labradors worden aangeboden.Ongeveer 20 per week.
Rond de 8 maanden vaak,juist als de honden meer moeten wandelen,trainen etc.,en mensen merken dat ze bruisen van de energie en dat hebben ze er blijkbaar niet voor over.
Mijn eigen lab. kwam ook op die manier mijn leven binnen,met 7 maanden was hij te "lastig"geworden.Hij is na veel training een grandiose kameraad geworden,maar de schok die hij heeft gekregen toen hij 7 maanden was en zomaar werd weggedaan,maakt hem nu nog steeds kwetsbaar voor verlating.
Bezint eer gij begint.
-
roef
- Speurneus

-
maria1
Wij hebben ook een puberende reu, maar op Marktplaats? no way.
We dreigen wel met het asiel, maar dan begint Joris te kwispelen, dat is zijn logeeradres waar zijn vriendjes wonen, dus leuk
af en toe weten we het even niet meer, nemen een time out, diep ademhalen en gewoon doorgaan.
Kinderen puberen ook en doe je toch ook niet weg?
Het is af en toe best moeilijk, maar als je voor ogen houd dat dit weer overgaat, dan is het best te doen.
We dreigen wel met het asiel, maar dan begint Joris te kwispelen, dat is zijn logeeradres waar zijn vriendjes wonen, dus leuk
af en toe weten we het even niet meer, nemen een time out, diep ademhalen en gewoon doorgaan.
Kinderen puberen ook en doe je toch ook niet weg?
Het is af en toe best moeilijk, maar als je voor ogen houd dat dit weer overgaat, dan is het best te doen.
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Re: marktplaats
karinjosee schreef:Vaak kijk ik even op marktplaats/honden.Uit nieuwsgierigheid.
Bezint eer gij begint.
Hanneke
-
hobie
- Kleine hondenneus

Voor mijn vorige hond Tipsy, ging ik tijdelijke noodopvang doen, tot ze definitief geplaatst kon worden. Zij was echter zo getraumatiseerd door het gesleur en had een gigantische verlatingsangst, dat ik het niet over mijn hart kon krijgen om ze nog eens een extra keer te laten verhuizen, mijn eerste noodopvang is dan ook definitief gebleven, en met heel veel tijd en moeite heb ik er een pracht hond van gemaakt, hoewel de trauma's er altijd ingebleven zijn. Ik ben er bijna zeker van dat, moest zij nog eens herplaatst zijn, er grote problemen mee geweest waren en zij als probleemhond in het asiel beland zou zijn.
-
Veerle
Pff kan me er echt niks bij voorstellen dat ik Mojo op Marktplaats zou zetten! Soms heeft ie echt streken
, maar dat hoort er toch bij? En naderhand kan ik er altijd weer om lachen! Heel triest dat dit gebeurd! En inderdaad, onze fokker nam niet zomaar genoegen met iedere potentiele koper! Een vragenvuur van tijd hebben/zin hebben, weten wat je te wachten staat e.d. kwam op ons af, maar dat is prima wat mij betreft! Arme hondjes!!!!
-
Anjess
Ik heb ook een puberende reu.Hij is nu bijna 8 maanden en ja....heeft ook z'n streken.We zitten met hem op cursus maar af en toe lijkt hij alles te zijn vergeten.Maar hem dan maar op Marktplaats zetten?NO WAY!!!Naar mijn idee zijn het van die hondjes die impulsaankopen waren.Zit het even tegen?Hup weg ermee.Ik vind het juist nu een uitdaging om extra m'n best te doen en vol te houden want je krijgt er zo ontzettend veel voor terug.Enne.....lastige tieners zet je toch ook niet op Marktplaats?(al zouden sommige ouders dat wel eens willen denk ik
)
Nee,helaas zijn er teveel mensen die met een hond omgaan of het een wegwerpding is.Helaas.......
Nee,helaas zijn er teveel mensen die met een hond omgaan of het een wegwerpding is.Helaas.......
-
laika
- Speurneus

echt niet hier blijven ze tot de dood lekker bij onsLaboriginals schreef:karinjosee schreef:Vaak kijk ik even op marktplaats/honden.Uit nieuwsgierigheid.
Bezint eer gij begint.Dit roep ik al jaren tegen iedereen die het maar horen wil. Ook fokkers zijn hier, naar mijn idee véél te makkelijk in. Opgroeiende honden die iets blijken te mankeren of niet mooi genoeg zijn, oudere honden waar niet meer mee geshowd of gefokt wordt... hoppa... in de uitverkoop. Onder het mom van: in een gezin hebben ze het beter dan hier in de kennel. Volgens mij hebben die honden er véél meer moeite mee dan de meeste mensen beseffen. Ik heb een paar afstandshonden van dichtbij meegemaakt en die honden waren behoorlijk de weg kwijt, hoe geweldig ze ook werden opgevangen in hun nieuwe gezin. Het duurde wel een jaar voordat ze het verleden kwijtwaren. Ik denk ook, dat herplaatsen een veel grotere impact heeft op de meeste honden dan wij ons realiseren.
Hanneke
maar ik weet dat het gebeurd en kan het ook niet uit staan
-
Pandora
- Speurneus

Ik dreig alleen met Marktplaats maar er is geen haar op mijn hoofd die er ook maar over peinst om ze echt op Marktplaats te zetten. En ze zijn echt wel eens lastig (geweest) of hebben gedrag vertoond waarvan ik dacht 'Wat moet ik hier nu weer mee?'
Ik denk inderdaad dat het voor sommige honden best traumatisch kan zien, niet voor alle honden, dat denk ik niet.
Ik denk inderdaad dat het voor sommige honden best traumatisch kan zien, niet voor alle honden, dat denk ik niet.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
Dat zou willen zeggen dat elke assistentiehond in opleiding daar een trauma aan over houdt??Laboriginals schreef:karinjosee schreef:Vaak kijk ik even op marktplaats/honden.Uit nieuwsgierigheid.
Bezint eer gij begint.Dit roep ik al jaren tegen iedereen die het maar horen wil. Ook fokkers zijn hier, naar mijn idee véél te makkelijk in. Opgroeiende honden die iets blijken te mankeren of niet mooi genoeg zijn, oudere honden waar niet meer mee geshowd of gefokt wordt... hoppa... in de uitverkoop. Onder het mom van: in een gezin hebben ze het beter dan hier in de kennel. Volgens mij hebben die honden er véél meer moeite mee dan de meeste mensen beseffen. Ik heb een paar afstandshonden van dichtbij meegemaakt en die honden waren behoorlijk de weg kwijt, hoe geweldig ze ook werden opgevangen in hun nieuwe gezin. Het duurde wel een jaar voordat ze het verleden kwijtwaren. Ik denk ook, dat herplaatsen een veel grotere impact heeft op de meeste honden dan wij ons realiseren.
Hanneke
Die moeten zich nochtans aanpassen aan heel wat verschillende situaties zonder dat ze daar een probleem van maken.
-
Pandora
- Speurneus

Nee, dus dat gaat over het algemeen heel goed maar er worden wel honden afgekeurd in het opleidingstraject die zich niet zo gemakkelijk aanpassen en in de opleidingskennels verlatingsangst blijken te hebben. De ene hond heeft nergens last van en past zich aan aan de nieuwe omstandigheden, leven bij het moment is erg honds, de andere heeft er wel moeite mee. Misschien is het ook nog van belang hoe het hele proces is verlopen... en hoe wij zelf met zo'n hond omgaan. Ik heb ook wel logeerhonden gehad die na twee dagen helemaal thuis waren, als hun eigenaar ze nooit meer had opgehaald was het voor de hond ook best geweest (gelukkig waren ze wel blij als het moment daar wasKarlien schreef:Dat zou willen zeggen dat elke assistentiehond in opleiding daar een trauma aan over houdt??
Die moeten zich nochtans aanpassen aan heel wat verschillende situaties zonder dat ze daar een probleem van maken.
Groetjes van Brigitte & Zoo

-
elliette
- Kleine hondenneus

dat viel mij ook op, terwijl als je door de pubertijd heen gaat, wat soms ook best grappig is.....als je geen haast hebt
het daarna zo leuk is!! Onze Bono is nu 1 jaar en 2 mnd en gaat super.
Ik geniet elke dag van hem.
We hebben besloten te gaan kijken voor een soulmate voor hem,
we denken dat een teefje het beste is.
Niet te oud, zodat ze samen kunnen genieten!!
Helaas beseffen veel mensen niet wat ze honden aandoen met zo een beslissing.
het daarna zo leuk is!! Onze Bono is nu 1 jaar en 2 mnd en gaat super.
Ik geniet elke dag van hem.
We hebben besloten te gaan kijken voor een soulmate voor hem,
we denken dat een teefje het beste is.
Niet te oud, zodat ze samen kunnen genieten!!
Helaas beseffen veel mensen niet wat ze honden aandoen met zo een beslissing.
-
speurneus carola
- Speurneus

of honden zich makkelijk aanpassen na herplaatsing ligt echt grotendeels aan de opvoeding en hoe dat ie opgevangen wordt.
als ik ff tel dat ik nu al zo'n 40 honden heb opgevangen en herplaatst al dan niet bij ons aan het werk heb gezet en dat niet 1 daar ongelukkig of met problemen is uitgekomen, ook dat van een jaar wennen, niet echt last van gehad, de een merkte je na een dag al niet meer dat ie ergens nieuw was en sommige hoogstens een maand.
ook honden die bij ons in huis kwamen, door ons enkele weken tot enkele maanden in training zijn geweest, bij nieuwe baas c/q geleider kwamen ook geen punt overgang ging prima.
en ben ook gastgezin geweest voor diverse instanties ook nooit problemen zoals verlatingsangst etc.
dus het kan wel goed gaan
als ik ff tel dat ik nu al zo'n 40 honden heb opgevangen en herplaatst al dan niet bij ons aan het werk heb gezet en dat niet 1 daar ongelukkig of met problemen is uitgekomen, ook dat van een jaar wennen, niet echt last van gehad, de een merkte je na een dag al niet meer dat ie ergens nieuw was en sommige hoogstens een maand.
ook honden die bij ons in huis kwamen, door ons enkele weken tot enkele maanden in training zijn geweest, bij nieuwe baas c/q geleider kwamen ook geen punt overgang ging prima.
en ben ook gastgezin geweest voor diverse instanties ook nooit problemen zoals verlatingsangst etc.
dus het kan wel goed gaan
al me kinders uitgevlogen
-
Jitske-Esther
reken maar van yes !!!Anjess schreef:Ik heb ook een puberende reu.Hij is nu bijna 8 maanden en ja....heeft ook z'n streken.We zitten met hem op cursus maar af en toe lijkt hij alles te zijn vergeten.Maar hem dan maar op Marktplaats zetten?NO WAY!!!Naar mijn idee zijn het van die hondjes die impulsaankopen waren.Zit het even tegen?Hup weg ermee.Ik vind het juist nu een uitdaging om extra m'n best te doen en vol te houden want je krijgt er zo ontzettend veel voor terug.Enne.....lastige tieners zet je toch ook niet op Marktplaats?(al zouden sommige ouders dat wel eens willen denk ik)Nee,helaas zijn er teveel mensen die met een hond omgaan of het een wegwerpding is.Helaas.......
en behangpapier heb ik lang afgeschaft ... zat toch steeds een labje achter
-
ursulinda
Toen Luuk aan het puberen was, ben ik weleens huilend thuis gekomen van een training. Viel niks met m te beginnen, een clown was het. Gelukkig hoefde ik m maar aan te kijken en wist ik weer waarom ik zo gek op hem ben. Dus doorzetten, met veel steun van mijn trainster, en dan komt er een periode dat je denkt, was dit het nou, ha ha ha. Enne als mensen dat niet eens over hebben voor hun dier...zegt dat helaas veel over die mensen zelf. Hopelijk vinden de honden dan wel een goede baas en belanden ze niet allemaal in het asiel of erger. Dan is marktplaats nog ergens goed voor, toch?