Via de loopplank of springen
-
- Speurneus
Via de loopplank of springen
Hallo. Graag wil ik jullie ervaringen, meningen, etc. over het gebruik van een loopplank. Onze Chester is nu 10 maanden. Omdat het niet zo goed is voor de hondjes springt hij niet in en niet uit de auto, d.w.z. wij tillen hem. Nou is die kerel 29 kg zwaar en dat is niet echt een pretje. Maar ja, we willen ook niet, dat hij zich iets breekt.
We denken nu erover om een loopplank aan te schaffen. Er zijn hele mooie verkrijgbaar (bvb Solvit). Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Kunnen ze vanaf 1 jaar ong. wel in en uit de auto springen of is het toch beter om ze via een plankje te laten lopen. Ik hoor het graag.
We denken nu erover om een loopplank aan te schaffen. Er zijn hele mooie verkrijgbaar (bvb Solvit). Wat zijn jullie ervaringen hiermee. Kunnen ze vanaf 1 jaar ong. wel in en uit de auto springen of is het toch beter om ze via een plankje te laten lopen. Ik hoor het graag.
-
- Middelgrote hondenneus
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
Max gaat op de achterbank. Wij hebben een autohondentuigje dat hem beschermt als wij betrokken raken bij een auto-ongeluk. Max is heel lenig, maar springt niet zelf op de achterbank. Hij zet zijn voorpoten op de zitting en wij geven hem een zetje via de kontjesmethode. Hij springt wel zelf uit de auto.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
- Speurneus
Bram springt sinds hij 1 jaar is zelf in de auto. Maar we tillen hem er nog wel steeds uit.
Max wilde zelf altijd een kontje om in de achterbak te komen. En sprong er, ook vanaf ca. 1 jaar er zelf weer uit. Alleen toen hij echt oud werd wilde hij er ook wel graag weer uitgetild worden.
Ik moet wel zeggen dat we altijd auto's hebben gehad waar de achterinstap niet te hoog was.
Max wilde zelf altijd een kontje om in de achterbak te komen. En sprong er, ook vanaf ca. 1 jaar er zelf weer uit. Alleen toen hij echt oud werd wilde hij er ook wel graag weer uitgetild worden.
Ik moet wel zeggen dat we altijd auto's hebben gehad waar de achterinstap niet te hoog was.

Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
-
- Hele grote hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
Hier gaat Kay via de loopplank in/uit de auto en Daan word nog getild.
Nb, via een orthomanueel therapeut kregen wij te horen dat IN de auto springen veel meer belasting geeft op de voorpoten dan uit de auto, immers met uit de auto springen kunnen ze direct doorlopen wat het gewicht verspreid en in de auto moeten ze direct op de rem wat dus voor volle belasting op de poten zorgt
Nb, via een orthomanueel therapeut kregen wij te horen dat IN de auto springen veel meer belasting geeft op de voorpoten dan uit de auto, immers met uit de auto springen kunnen ze direct doorlopen wat het gewicht verspreid en in de auto moeten ze direct op de rem wat dus voor volle belasting op de poten zorgt

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer: