Van tevoren met haar afspraken gemaakt over wat ze allemaal niet mag doen. Ze keek me echt heel begrijpend aan!
Vanuit de parkeergarage richting lift. Terwijl we op de lift aan het wachten zijn komen er 3 mensen met een kinderwagen bij staan. Miep natuurlijk meteen dol enthousiast. Toen we met z'n allen in de lift stonden werd dat er niet beter op. Mensen lachen en proberen te aaien terwijl ik probeer Miep niet op de kinderwagen te laten springen. Mijn "liever geen aandacht aan haar schenken want ze is in training" werd volkomen genegeerd. En ook de afspraken die ik met Miep had gemaakt bleken eenzijdig te zijn geweest
Eindelijk in de winkel kwamen we eerst door de servies afdeling. Ondanks dat ik Miep´s aandacht geen seconde kon vasthouden zijn er geen scherven gevallen, jeej!
We kwamen de eerste collega tegen en een klein blijdschapsplasje werd gedaan... door Miep. Gelukkig uitgerust met dweil in rugzak, netjes opgeruimd.
Verder geworsteld naar de meubel afdeling voor collega nummer 2.
Onderweg werd er even een natte hondenneus tegen een veel te dure leren stoel gedrukt. Oeps, snel wegvegen... hielp niet.
Collega 2 dol op Miep en Miep dol op collega 2
En toen naar ´mijn´ afdeling, boeken en cd´s. Verscheidene stapeltjes boeken op honden ooghoogte omgegooid, op een schandalige manier nietsvermoedende klanten proberen lastig te vallen en heerlijk verwend door m´n collega´s die zich allemaal verzameld hadden
Werd een gezellige boel!
We waren van plan om nog wat meer door de winkel te struinen, is toch een goede oefening voor Miep. Maar waarschijnlijk zou dat niet op prijs gesteld worden door de grote baas, zo´n dolle hond.
De weg terug verliep vrij soepel, thuis nog even gewandeld en inmiddels ligt Miep als een roosje te slapen.
En de complimenten over hoe leuk ze is stromen per sms binnen