Vanavond weernaar de puppies geweest
Vanavond weernaar de puppies geweest
We zijn straks weer naar de puppekindjes wezen kijken, morgen zijn ze 4 weken, zo ontzettend lief. Ze mogen af en toe al uit de werpkist en eventjes de huiskamer verkennen, maar dat is nog maar ff. De werpkist staat in een soort schuur, maar dat is het niet hoor, het is allemaal toppie. Ze hadden vandaag ook voor t eerst wat vast voedsel bij gevoerd gekregen. De moeder is zo lief voor haar kindjes, maar de fokker zei dat dat over 2 weken al een stuk minder zal zijn. De pups zijn erg lief en al echt gewend aan een aantal zaken wat natuurlijk alleen maar goed is. Het is wel belangrijk dat ze nog voldoende rust krijgen om flink te groeien. Ik zal morgen eens kijken of de foto's gelukt zijn. De batterij van onze camera was leeg dus hebben we met een telefoon wat foto's gemaakt dus of die duidelijk zijn, ik hoop het. We zouden haar 10 maart gaan ophalen, maar dat wordt waarschijnlijk 12 maart. Ik wil namelijk een ruime week vakantie nemen (werk maar 2 dagen hoor) en op zaterdag kan ik haar vroeg ophalen dat was volgens de fokker ook beter. Op de dagen dat ik werk zijn mijn kids natuurlijk ook op tijd thuis, maar ik wil het goed aanpakken. Zaterdag ga ik met mijn dochters nog eens kijken erg he, en gelukkig is de webcam er nog. De fokker zei dat het zo snel ging allemaal, maar voor ons kruipen de weken nu. 

-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik hoop het ook, maar ik heb nog een vraagje aan jullie allemaal hier. Wij krijgen een teefje en samen met de fokker wordt gekeken naar het karakter en dat tesamen met de volgorde van reserveren hoe het beste te matchen. Nu zitten er 4 reutjes en 4 teefjes in dit nest. Er is een heel fors teefje echt heel mooi nu al. Het is niet zo dat wij haar perse willen hebben maar wij vragen ons nu af of die niet een voorsprong heeft op haar zusjes of is het net als bij mensen een bouw kwestie. Of kunnen die andere drie nog een spurtje maken in de loop der maanden. We weten het niet, maar vragen ons wel af waarom dat ene teefje duidelijk zwaarder was dan de andere 3, zou ze meer drinken als de andere??
Kortom ze waren allemaal even gezond daar gaat het niet om, maar toch.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.
Misschien hebben jullie iets soortsgelijks meegemaakt.
Kortom ze waren allemaal even gezond daar gaat het niet om, maar toch.
Ik hoor graag wat jullie ervan vinden.

-
- Hele grote hondenneus
In het nest van Zyva zat een heel klein reutje, hij was echt heel veel kleiner dan de rest. Toen we 2 weken later weer gingen kijken had hij z'n broertjes en zusjes al een heel eind ingehaald en bij het ophalen weer 2 weken later, was hij bijna de grootste van het stel! En het teefje dat in het begin een van de grootste was, was nu een van de kleinste. Dus volgens mij kan dat bij jullie nestje ook nog wel veranderen. Geniet ervan, heerlijk zo'n klein hummeltje. Wat kruipen de weken dan voorbij hè, weet ik ook nog zo goed. Het kon mij niet snel genoeg gaan.
-
- Kleine hondenneus
Wat leuk zeg!! De tijd kan nu niet snel genoeg gaan he?! hihi..
Ze zijn zo leuk.....
Geniet ervan!!!
In het nest van Kenzo zaten 6 teefjes en 5 reutjes. De één ook groter als de ander. Er waren 2 kleinere teefjes, de meest dominanten van het stel..
Elke week zag je ze groeien, maar de ene week was Kenzo de grootste reu, de week erop was een andere reu de grootste. Volgens mij zegt het nu nog niet zoveel.
Ik begreep ook van de dierenarts, dat als je pup nu erg groot is, dit niet bepalend is voor als hij volwassen is. Het kan best zijn dat de kleinste uit het nest, de grootste wordt als hij/zij volwassen is.
Ze zijn zo leuk.....

In het nest van Kenzo zaten 6 teefjes en 5 reutjes. De één ook groter als de ander. Er waren 2 kleinere teefjes, de meest dominanten van het stel..
Elke week zag je ze groeien, maar de ene week was Kenzo de grootste reu, de week erop was een andere reu de grootste. Volgens mij zegt het nu nog niet zoveel.
Ik begreep ook van de dierenarts, dat als je pup nu erg groot is, dit niet bepalend is voor als hij volwassen is. Het kan best zijn dat de kleinste uit het nest, de grootste wordt als hij/zij volwassen is.
Thanks voor jullie antwoorden, ik dacht ook al dat dat nog veel kon veranderen dat is bij mensen tenslotte ook zo, maar omdat we in samenspraak met de fokker kiezen en hij toch ook met de voorkeur en tijdstip van reservering rekening houdt wilden we ff bevestigign van mede labjes eigenaren die ook pas een pup hebben. Ook zij hebben het hele nest gebeuren meegemaakt. Hahahah zaterdag ga ik weer kijken met mijn oudste dochter, en de fokker vindt het allemaal best. Dan ga ik nog een keer in de week kijken tot we haar op mogen halen. we vinden juist dat het zo tof is dat je de moeder en de broertjes en zusje ook allemaal op ziet groeien. 

Ja hahahah, tis net of we weer in de kraamtijd zitten, maar dan van een honden baby,
. Als je allemaal zo gek met honden bent dan snap je het wel, er zijn ook vrienden bij die zeggen je kunt ze toch met 8 weken ophalen dat is toch ook prima, wij vinden juist dat hele gebeuren leuk en de voorbereidingstijd voordat ze komt.

Iefke schreef:Ja hahahah, tis net of we weer in de kraamtijd zitten, maar dan van een honden baby,. Als je allemaal zo gek met honden bent dan snap je het wel, er zijn ook vrienden bij die zeggen je kunt ze toch met 8 weken ophalen dat is toch ook prima, wij vinden juist dat hele gebeuren leuk en de voorbereidingstijd voordat ze komt.
Juist het opgroeien en zien hoe ze iedere week veranderen, dat is toch super!

Maar inderdaad, niet iedereen snapt dat

Als wij op de terug weg waren van puppies kijken zat ik altijd helemaal in een roes