Iemand ervaring met 2e keer plaatsen GNRH implantaat?
-
sharon66057
- Speurneus

Iemand ervaring met 2e keer plaatsen GNRH implantaat?
Zoals hieronder te lezen is heeft Noah sinds september vorig jaar een GNRH implantaat.
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... at&t=68673" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn hormonen zaten hem zo in de weg dat het voor hem niet meer te doen was zonder, en voor mij ook niet meer.
Nu zijn we een half jaar verder en ik merk dat het implantaat langzaam begint uit te werken...
Ik ben vast aan het nadenken over wat ik ga doen als zijn gedrag weer zo erg word, ga ik dan weer voor een implantaat of voor een echte castratie?
Het implantaat heeft Noah heel erg goed gedaan, het rijden is helemaal verdwenen, hij loopt niet meer van me weg, en het overmatig snuffelen met daarbij heel erg kwijlen is ook verleden tijd.
Nadelen heb ik eigenlijk niet echt gezien, hij is er niet onzekerder van geworden, niet dikker en zijn vacht glimt nog steeds prachtig.
Bovendien kon hij weer heerlijk spelen met andere hondjes.
En toch twijfel ik of ik dan weer voor het implantaat of een echte castratie moet gaan, ik zou mijn hond nooit zomaar laten castreren maar in Noah zijn geval is het wel een mogelijkheid.
Of weer een implantaat, maar er is niet bekent of dit nadelige gevolgen heeft (vaker plaatsen van het implantaat)
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een implantaat voor de tweede keer?
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.p ... at&t=68673" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn hormonen zaten hem zo in de weg dat het voor hem niet meer te doen was zonder, en voor mij ook niet meer.
Nu zijn we een half jaar verder en ik merk dat het implantaat langzaam begint uit te werken...
Ik ben vast aan het nadenken over wat ik ga doen als zijn gedrag weer zo erg word, ga ik dan weer voor een implantaat of voor een echte castratie?
Het implantaat heeft Noah heel erg goed gedaan, het rijden is helemaal verdwenen, hij loopt niet meer van me weg, en het overmatig snuffelen met daarbij heel erg kwijlen is ook verleden tijd.
Nadelen heb ik eigenlijk niet echt gezien, hij is er niet onzekerder van geworden, niet dikker en zijn vacht glimt nog steeds prachtig.
Bovendien kon hij weer heerlijk spelen met andere hondjes.
En toch twijfel ik of ik dan weer voor het implantaat of een echte castratie moet gaan, ik zou mijn hond nooit zomaar laten castreren maar in Noah zijn geval is het wel een mogelijkheid.
Of weer een implantaat, maar er is niet bekent of dit nadelige gevolgen heeft (vaker plaatsen van het implantaat)
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een implantaat voor de tweede keer?

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Als het implantaat zoveel voordelen heeft opgeleverd voor zijn gedrag enn geen negatieve gevolgen heeft waar je over twijfelt, zou ik denk ik kiezen voor castratie. Zijn er wel nadelen zichtbaar kan ik me voorstellen dat je twijfelt. Castratie hoeft niet erg te zijn, zeker niet als zijn hormonen hem zo in de weg zitten. Soms willen gecastreerde reuen nog wel eens makkelijk de paal zijn bij andere reuen, waardoor ze op een wandeling niet ontspannen kunnen lopen. Merk je die nadelen niet en heb je verder geen fokplannen, dan zie ik het nut niet van nogmaals een implantaat 

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
sharon66057
- Speurneus

Toen Noah het implantaat nog niet had werd er door wat dominantere honden wel op hem gereden, waarschijnlijk omdat hij zo onderdanig is? dit is nu nog steeds het geval maar ik heb niet het idee dat het erger is geworden door het implantaatLoupos schreef:Als het implantaat zoveel voordelen heeft opgeleverd voor zijn gedrag enn geen negatieve gevolgen heeft waar je over twijfelt, zou ik denk ik kiezen voor castratie. Zijn er wel nadelen zichtbaar kan ik me voorstellen dat je twijfelt. Castratie hoeft niet erg te zijn, zeker niet als zijn hormonen hem zo in de weg zitten. Soms willen gecastreerde reuen nog wel eens makkelijk de paal zijn bij andere reuen, waardoor ze op een wandeling niet ontspannen kunnen lopen. Merk je die nadelen niet en heb je verder geen fokplannen, dan zie ik het nut niet van nogmaals een implantaat
We kunnen nog gewoon lekker wandelen zonder dat hij elke keer besprongen word.
Fokken met Noah is uitgesloten omdat hij ed heeft.
Dus ja als je het zo bekijkt zou een castratie wel een goede optie zijn, telkens een implantaat lijkt me toch ook niet echt goed...

- riwka
- Hele grote hondenneus

-
Dushi
- Speurneus

Rens heeft drie keer een implantaat gehad voordat ik hem liet castreren. Het kan geen kwaad en als je nog steeds twijfelt over castreren zou ik gewoon nog eens een implantaat nemen. Ik heb wel gemerkt dat met een castratie het "vervelende" gedrag nóg meer is afgenomen.
Groetjes van Monique
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
-
esmoezie
- Speurneus

Hier dezelfde twijfels. Keo heeft het implantaat nu 6 weken, dus het werkt nog maar net. Maar jee.... wat is het verschil groot!!!
Hij is enorm veranderd en zo'n makkelijke, gehoorzame hond geworden. Die idd ook weer kan genieten, doordat hij zijn koppie er weer bij heeft. Dus ik zit nu ook al te denken.... wat als het uitgewerkt is in de zomer???
Ik denk dat ik in ieder geval nog 1x meer het implantaat laat zetten. Dan is hij 2 jaar en 9 maanden voordat het is uitgewerkt. Daarna zou ik toch wel eerst willen zien of hij door volwassenheid niet rustiger is geworden.
Ik heb nog steeds heel veel moeite met het idee van definitieve castratie. Vooral het feit van in mijn gezonde hondje laten snijden
Maar als hij anders niet aan genieten toekomt is het dat misschien toch wel waard. Moeilijke keuze.
Hij is enorm veranderd en zo'n makkelijke, gehoorzame hond geworden. Die idd ook weer kan genieten, doordat hij zijn koppie er weer bij heeft. Dus ik zit nu ook al te denken.... wat als het uitgewerkt is in de zomer???
Ik denk dat ik in ieder geval nog 1x meer het implantaat laat zetten. Dan is hij 2 jaar en 9 maanden voordat het is uitgewerkt. Daarna zou ik toch wel eerst willen zien of hij door volwassenheid niet rustiger is geworden.
Ik heb nog steeds heel veel moeite met het idee van definitieve castratie. Vooral het feit van in mijn gezonde hondje laten snijden
Maar als hij anders niet aan genieten toekomt is het dat misschien toch wel waard. Moeilijke keuze.
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
sharon66057
- Speurneus

En dat heb ik dus ookesmoezie schreef:Hier dezelfde twijfels. Keo heeft het implantaat nu 6 weken, dus het werkt nog maar net. Maar jee.... wat is het verschil groot!!!![]()
Ik heb nog steeds heel veel moeite met het idee van definitieve castratie. Vooral het feit van in mijn gezonde hondje laten snijden![]()
Het is niet zo dat ik twijfel of ik wel goed doe aan een castratie, want ik weet gewoon dat ik er iets tegen moet doen, het is anders geen doen... voor Noah niet en voor mij ook niet.
Maar indd het idee dat ik in hem laat snijden zonder dat het "medisch noodzakelijk" is vind ik erg moeilijk, hij heeft al genoeg voor zijn kiezen gehad denk ik dan
Maar misschien is dat ook wel iets waar ik me overheen moet zetten
Fijn dat het bij Keo ook zo goed werkt

-
sharon66057
- Speurneus

@ Riwka en Monique , bedankt voor het delen van jullie ervaringen! Ik moet er nog maar eens goed over nadenken... 

-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
Ik zou hem laten castreren.
Wat dierenartsen ook zeggen, het zijn hormonen die dat implantaat afgeeft en dat is nooit goed.
Ik zou me over dat "snijden in een gezond lichaam"even heenzetten, hij en jullie zullen er verder jaren plezier van hebben!
Wat dierenartsen ook zeggen, het zijn hormonen die dat implantaat afgeeft en dat is nooit goed.
Ik zou me over dat "snijden in een gezond lichaam"even heenzetten, hij en jullie zullen er verder jaren plezier van hebben!
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
sharon66057
- Speurneus

Dat lijkt mij dus ook niet goed, er is wat dat betreft zo weinig over bekentAnnette schreef:Ik zou hem laten castreren.

-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

Ik kan mij voorstellen dat jet het lastig vindt, maar als het goed werkt?
Waarom niet een 2e keer?
Bommel heb ik direct laten castreren maar hij had continue ontstekingen dat was de voornaamste reden maar hij liep weg, dook boven op iedere andere hond en was niet te corrigeren. Ik zou ook voor een implantaat zijn geggaan als dat een optie was.

Waarom niet een 2e keer?
Bommel heb ik direct laten castreren maar hij had continue ontstekingen dat was de voornaamste reden maar hij liep weg, dook boven op iedere andere hond en was niet te corrigeren. Ik zou ook voor een implantaat zijn geggaan als dat een optie was.
-
Lunatic
- Speurneus

Ik zou in het geval van Noah niet twijfelen, maar hem gewoon laten castreren. Je weet dat het alleen maar voordelen heeft, het is een heel ander hondje geworden, zowel voor hem als voor jou een stuk fijner
Waarom zou je dan weer zo'n hormonenbom (implantaat) laten plaatsen, terwijl de bijwerkingen daarvan nog helemaal niet bekend zijn?
Snijden in een gezonde hond is nooit leuk, maar een castratie is relatief gezien zo gepiept, dat stelt niet veel voor.
Waarom zou je dan weer zo'n hormonenbom (implantaat) laten plaatsen, terwijl de bijwerkingen daarvan nog helemaal niet bekend zijn?
Snijden in een gezonde hond is nooit leuk, maar een castratie is relatief gezien zo gepiept, dat stelt niet veel voor.
Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi
-
FunnyNina
- Speurneus

-
Dushi
- Speurneus