Mijn honden zijn robots
-
Anjess
Mijn honden zijn robots
Met mijn "oudere"Labrador Sjammai (ze is nog maar bijna 8 hoor)heb ik diverse cursussen gevolgd.De puppy,basis en vervolgtraining.Daarna heb ik nog de cursus flyball gedaan omdat ze stapelmesjokke is van ballen.Omdat ze nu wat ouder is en alles niet meer soepel gaat ben ik met flyball gestopt maar doe wel spelletjes met haar hier in de buurt.Ik woon op een klein dorpje met weinig verkeer dus plek genoeg om het te doen.Ze gaat dan netjes zitten,ik gooi de bal en ze moet dan blijven wachten totdat ik zeg dat ze er om mag.Ze vind het geweldig.Ook doe ik vaak zoekspelletjes met haar.Nu hebben we ook een Golden van 8,5 maand waar ik puppycursus mee heb gevolgd en nu doe ik de basiscursus met hem.Ook leer ik hem langzaam aan dezelfde spelletjes als die ik met mijn Lab speel want ook hij vind het super.Nu doe ik dit dus 1 keer per dag met ze ongeveer een half uurtje.Nou kreeg ik toch van een dorpsgenoot het commentaar dat ik robots van mijn honden maak
Ze vond het totale onzin dat mensen naar cursussen gaan en daar onzin leren
Zelf heeft ze een of andere kruising die altijd losloopt en bij mensen letterlijk in de voortuin poept.Ze laat ook altijd haar hond naar mijn jonge Golden komen ook al ziet ze dat ik hem leer netjes mee te lopen aan de lijn en ze laat haar hond hooguit een half uur per dag uit.Ik heb al eens lachend gezegd dat ze maar eens mee moest want dat haar hond (nou ja,zij) ook nog een hoop kan leren.Ook ga ik elke dag naar het bos of strand met beide en dat vind ze dierenmishandeling
Volgens mij heeft ze ze niet allemaal op een rijtje maar ja......kwaad dat ik was zeg!!!
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
-
Nathalie01
- Middelgrote hondenneus

-
Mandy
- Middelgrote hondenneus

-
Quasar
- Hele grote hondenneus

Hier in de buurt loop een labrador teef! Ja is heel erg flink.. Maar daar wilde ze ook geen cursus mee gaan doen, want dat kende ze zelf wel..
Nu kan ik Quasar los of vast langs haar laten lopen zonder dat hij aanstalte maakt om naar haar toe te laten gaan. Het baasje van haar heeft dan wel een flexlijn (ikke ook hoor
) maar ze trekt altijd zo erg dat ze maar een andere kant op lopen als ze andere honden tegen komen. Loslaten doen ze niet, want dan ligt ze binnen de kortste keren in de sloot en die zijn hier volop..
Aan de overkant bij ons woont een doberman, die hebben ze ook niet op cursus gedaan om de zelfde reden als de labrador, ze kunnen het zelf wel..
Als het vrouwtje nu met de hond naar buiten gaat en ze ziet je gaat ze ook de andere kant op, zij kan hem namelijk niet aan..
Quasar loopt dan met de flexlijn in zijn bek en ziet dan de doberman, haren gaan dan wel overeind, maar loopt netjes mee

Nu kan ik Quasar los of vast langs haar laten lopen zonder dat hij aanstalte maakt om naar haar toe te laten gaan. Het baasje van haar heeft dan wel een flexlijn (ikke ook hoor
Aan de overkant bij ons woont een doberman, die hebben ze ook niet op cursus gedaan om de zelfde reden als de labrador, ze kunnen het zelf wel..
Als het vrouwtje nu met de hond naar buiten gaat en ze ziet je gaat ze ook de andere kant op, zij kan hem namelijk niet aan..
Quasar loopt dan met de flexlijn in zijn bek en ziet dan de doberman, haren gaan dan wel overeind, maar loopt netjes mee
Groetjes van Suzanne en een lik van Quasar
-
donna
- Middelgrote hondenneus

Ik krijg ook rare blikken omdat ik nog steeds trainingen volg. Dan vragen ze of mijn hond niet steeds niet kan luisteren. Ze vergeten dat onze honden juist beter luisteren door leuke dingen met ze te doen. En ik geniet de hele dag van de honden. Mijn man traint met kleine Faye en is helemaal in de wolken met haar. Hij gaat heel graag naar de "normale" puppytraining en naar de jachttraining en nu komt hij met enthousiaste verhalen terug.
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
roef
- Speurneus

idd helemaal mee eenssbientje schreef:ik snap niet dat je hier kwaad om wordt, ik zou er alleen maar om moeten lachen... Laat haar lekker lullen. Wanneer ik wel kwaad zou worden, is als haar hond in mijn tuin zou schijten
-
Iefke
-
maria1
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus