met Vesta naar de tandarts

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

met Vesta naar de tandarts

Ongelezen bericht door molletje »

Als klein puppedupje is Vesta met zijn koppetje tegen een keukenkastje geknald. Gevolg, gebroken jukbeentje aan de rechterkant. Toen hij zijn tandjes ging wisselen dreigde zijn rechter-onder-hoektand in het verhemelte gaan groeien, en heb ik met een bevriende tandarts een beugeltje in elkaar geflanst wat ervoor gezorgd heeft dat de hoektand wat naar buiten ging. Allemaal prima gelukt en hij heeft geen last meer gehad. Hij heeft een wat scheve kop, maar als je het niet weet zie je dat nauwelijks. Zijn gebit is hardstikke scheef en andersom, maar hij heeft er geen last van gehad.
Een tijdje terug zag ik dat zijn linker hoektanden langs elkaar schuren, waardoor een soort gleufje in het glazuur van de onderste hoektand ontstaat. Inmiddels bestaan er gelukkig veterinaire tandartsen, dus... afspraak gemaakt!
Het is me toch een beetje tegengevallen wat er allemaal 'moet'.
Er moeten iig twee snijtanden getrokken worden, direct naast zijn rechter boven hoektand. Door de scheefstand van zijn hele kop, krijgen die twee tanden het zwaar te verduren tijdens knagen, en daar zijn ze niet op berekend. Het tandje direct naast zijn hoektand is ook te ver door gegroeid, en daar was mijnheer de tandarts niet blij mee. Had het over mogelijke wortel-punt ontstekingen en andere enge zaken, brrrrr.
En waar ik me zorgen over maakte, het afslijten van zijn linker hoektand, daar deed hij nogal luchtig over. Laagje er over heen, en dat moet dan eens in de zoveel tijd wel vervangen worden, maar dat is allemaal zo ernstig niet.
Tandarts vroeg (natuurlijk!) wat Vesta eet, dus met enige terughoudendheid meldde ik dat hij lekker aan het barfen is. Tandarts helemaal enthousiast, vandaar zo weinig tandsteen enz. Nou, da's dan wel weer een pluspunt. Maar tot aan de operatie zeker geen heftig botwerk zoals ribben enzo. Dat is een te grote aanslag op zijn gebit. Wel karkasjes, maar die moet ik wel even kraken zodat Vesta wat minder moeite hoeft te doen.
10 maart moet ik weer terug komen, en dan gaat mijn apie onder het mes. Ik mag er bij blijven als ik wil, nou, dat wil ik wel! Interessant! Hij krijgt een gas-narcose, en is ongeveer 1,5 uur bezig. En daarna voorlopig even aan de gemalen prakjes.
Kortom... eventjes verwerken, en dan gaan we met frisse moed over 3 weekjes weer terug. Ik wil tenslotte niet dat hij pijn heeft of gaat krijgen!
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Jeetje, ik kan me voorstellen dat je dat even moet verwerken zeg, zo heb je af en toe at met de hondenbeesten. Maarja, wat moet, dat moet.
Sterkte voor straks. :wink:
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Bij wie ben je geweest? Knaake?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

Lien schreef:Bij wie ben je geweest? Knaake?
yep :)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

molletje schreef:
Lien schreef:Bij wie ben je geweest? Knaake?
yep :)
:) Dacht ik al, echt een "Knaake" verhaal :wink:

Hij is wel heul goed hoor :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

sterkte
:blondpootje:
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
FunnyNina
Speurneus
Speurneus