Murphy eet poep

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Cora

Murphy eet poep

Ongelezen bericht door Cora »

Voeding, verzorging, opvoeden of gedrag of gezondheid..Waar dit onder werp het best ondervalt... :confused:
Maar wat is ons probleem.
Onze murphy is nu 5,5 maand en eet sinds een maand poep van andere honden. Niet elke drol is smakelijk voor meneer maar hij loopt continu met zijn neus over de grond te speuren naar iets eetbaars, stenen, papier, maar het commando los kent hij heel goed, gelukkig.
Maar het poep eten vind ik toch wel een probleem. We houden hem in de gaten en hij loopt aan de riem vaker onder appel, maar zodra hij de kans krijgt...
Hij loopt geregeld los om zijn energie kwijt te kunnen en hij doet het voorbeeldig maar dit is toch wel een probleem.
De katten bak in huis hebben we bij zijn komst al moeten omdraaien. Maar hoe krijg ik dit nu weer opgelost. Ik loopt dan ook geregeld met twee honden en moet dan ook mijn aandacht verdelen.
Ik heb zelfs een muil korfje al in mijn hoofd maar graag probeer ik eerst andere oplossingen. Wie heeft hier ervaring mee en wie kan ons helpen :roll:

Fijn weekend!
Cora en murphy
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Welkom bij de club!

Hier ook een paar dames die graag een lekkere hap str*nt naar binnen willen werken.
Zolang ze aan de riem zitten is het niet zo'n probleem maar als ze los zijn weten ze het donders goed en gaan lekker op een afstandje staan te snacken.
Nu heb ik sinds kort bij http://www.zooplus.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een trainingshalsband gekocht die werkt nog tot een afstand 85 meter.
Als je hond poep gaat eten druk je op een knopje en spuit er een straaltje citronella of een andere vloeistof uit.
Dit vinden ze vies en schrikt ze af.
De trainingshalsbanden zijn momenteel voor de helft van de prijs in de aanbieding, nl. een kleine 100 euro.
Dit is echt de beste methode, heb al van alles geprobeerd maar dit werkt!
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Ik heb het topic 'het poepvreten van Bieke' even voor je omhoog gehaald onder het kopje 'gedrag'. Er zijn mensen die al met de band werken.
Wij hebben hier ook het probleem. Zijn eerst begonnen om de muilkorf te trainen, maar Dizzy werd hier doodongelukkig van.
Uiteindelijk, ook al ben ik er niet trots op, hebben we de band besteld (ook bij zooplus, met de flinke korting! maar wel goed opletten dat je de versie met afstandsbediening koopt!).
Ik kan je vertellen, ze is ervan onder de indruk en ik heb de band maar een paar keer hoeven te gebruiken. Op dit moment maakt ze bij mij geen aanstalte meer om poep te eten. Terwijl ze nog wel lekker hond is en zich dus niet ongelukkig voelt door de band (ze legt de link gelukkig niet haha). Ik heb ook geprobeerd het eruit te trainen, gedeeltelijk met succes... maar toch bleef ze altijd nog een paar drollen eten.. En tja, een hond met een allergie, daarbij is dat ook niet echt handig...
Succes met je zoektocht!
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Cora

Ongelezen bericht door Cora »

Ik las idd net het poepvreten Bieke, bedankt! Ik heb hier zeker iets aan en ga er even hard overna denken.
Ik las daar ook dat twee pensstaafjes per dag kan helpen, daar ga ik vanaf vandaag maar mee beginnen. Bedankt voor de reactie's.
Fijne dag, wij gaan lekker wandelen :) zonder te veel poep hoop ik 8)
Plaats reactie