Nienke schreef:Nienke schreef:Nu het hier toch over de oren gaat, wil ik hier even op in haken.
Jayla's oren zijn in het oor zeg maar schoon.
Maar als je haar oor omklapt, zodat je de binnenkant kan zien, is dit een beetje rood met bultjes.
Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, want het is nogal moeilijk om uit te leggen.
Heeft iemand enig idee wat dit is?
Kan ik hier ook een oorcleaner voor gebruiken?
Of toch maar even naar de da?
Ze heeft er verder helemaal geen last van, klappert niet met haar oren, krapt niet.
En het voelt ook een beetje ruw..
een beetje rood met bultjes en ruw aanvoelen zou ik zeker even door de dierenarts na laten kijken

Binnenkant van het oor hoort licht roze, zacht en glad te zijn.
Voor Karen en Skip: Om schoon te maken kan je een oorcleaner gebruiken, maar niet vaker dan 1 keer per week. Otoclean gebruik ik idd ook, werkt erg prettig.
Maar dan moet je eerst door de dierenarts uit laten sluiten dat er geen ontsteking (meer) is.
Vesta heeft ook regelmatig smerige oren. Preventief gebruik ik bij hem twee keer per weer Puur Oor. Dat is een homeopatisch goedje, wat milder dan een echte oorcleaner. En eens in de zoveel tijd de Otoclean.
Verder gebruik ik altijd van die baby-billen-doekjes. Die zijn lekker zacht en er zit een beetje olie in, maakt lekker gemakkelijk schoon.