vieze ontstoken oren

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Skippiebal

vieze ontstoken oren

Ongelezen bericht door Skippiebal »

Hoi,
Vorige week met Skip naar de dierenarts geweest omdat ik de indruk had dat hij last had van iets met zijn oren (NEE! hij luisterde gewoon prima hoor! :klasse: )
Toen ze in zijn oren keken was het 1 vieze grijze bobbelige partij terwijl het glad en roze hoorde te zijn.
Ik heb nu AB druppels voor 2x pd gedurende 10 dagen en hoop dat het weer snel in orde is.
Hoe kan ik dit een eventuele volgende keer voorkomen? :oops:
Iemand tips!
Groetjes van Karen en Skip
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Wij hebben dit met Dizzy ook gehad. De ene hond heeft wat meer last van vieze oren dan de andere...
Je kunt preventief een oorcleaner gebruiken. Zodra de oren er weer mooi uitzien, gebruik je dit 1x in de 2 weken. Tenzij je ziet dat de oren sneller vies worden, dan kun je het aanpassen/vaker doen.
Hopelijk slaat de ab aan en zijn de oortjes snel weer beter!
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ik maak de oren van Missy (die ook al vaker oorontstekingen heeft gehad) geregeld schoon met een gaasje met gekookt water. Als er geen overmaat aan oorsmeer zit is de kans op ontstekingen ook wat kleiner. En het kan geen kwaad in elk geval. :)
Hier lijkt dat wel te helpen. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

je hebt een soort pipetten van otoclean die zijn erg goed ook om preventief mee schoon te maken en handig gedoseerd, zijn klein van stuk dus je hond raakt niet van streek omdat je zichtbaar met een grote bus eng spul aan komt zetten.
al me kinders uitgevlogen
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Puur oor of goed afgekoelde kamillethee doen ook wonderen.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke »

Nu het hier toch over de oren gaat, wil ik hier even op in haken.

Jayla's oren zijn in het oor zeg maar schoon.
Maar als je haar oor omklapt, zodat je de binnenkant kan zien, is dit een beetje rood met bultjes.
Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, want het is nogal moeilijk om uit te leggen.
Heeft iemand enig idee wat dit is?
Kan ik hier ook een oorcleaner voor gebruiken?
Of toch maar even naar de da?
Ze heeft er verder helemaal geen last van, klappert niet met haar oren, krapt niet.
Veerle

Ongelezen bericht door Veerle »

Mojo heeft ook altijd wel een heel klein beetje rode bultjes, misschien hoort dat zo? Ik heb niet de indruk dat er iets mis aan is. Als zijn oren echt vies zijn en hij gaat eraan krabben e.d. wordt het wel erger! Je kunt, heb ik weleens gehoord, de oren ook preventief met lauw water en een beetje olijfolie schoonmaken. Toen het bij Mojo echt erger werd, hebben we oorzalf gehad van de DA. Maar dan zal hij ook gaan krabben/ schudden met zijn hoofd e.d. (en het stinkt dan ook heel erg!).
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Veerle schreef:Mojo heeft ook altijd wel een heel klein beetje rode bultjes, misschien hoort dat zo? Ik heb niet de indruk dat er iets mis aan is. Als zijn oren echt vies zijn en hij gaat eraan krabben e.d. wordt het wel erger! Je kunt, heb ik weleens gehoord, de oren ook preventief met lauw water en een beetje olijfolie schoonmaken. Toen het bij Mojo echt erger werd, hebben we oorzalf gehad van de DA. Maar dan zal hij ook gaan krabben/ schudden met zijn hoofd e.d. (en het stinkt dan ook heel erg!).
Ik heb het al vaker schoon gemaakt met gekookt water en een wattenschijfje, maar het blijft er gewoon hetzelfde uitzien.
Naar mijn idee heeft ze er ook geen last van, maar ik zag dit topic langs komen en dacht laat ik het dan toch maar eens vragen.
Nienke
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Nienke schreef:Nu het hier toch over de oren gaat, wil ik hier even op in haken.

Maar als je haar oor omklapt, zodat je de binnenkant kan zien, is dit een beetje rood met bultjes.
Hoop dat jullie snappen wat ik bedoel, want het is nogal moeilijk om uit te leggen.
Ze heeft er verder helemaal geen last van, klappert niet met haar oren, krapt niet.
En het voelt ook een beetje ruw..
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

Nienke schreef:
Nienke schreef:Nu het hier toch over de oren gaat, wil ik hier even op in haken.

En het voelt ook een beetje ruw..
een beetje rood met bultjes en ruw aanvoelen zou ik zeker even door de dierenarts na laten kijken :) Binnenkant van het oor hoort licht roze, zacht en glad te zijn.

Voor Karen en Skip: Om schoon te maken kan je een oorcleaner gebruiken, maar niet vaker dan 1 keer per week. Otoclean gebruik ik idd ook, werkt erg prettig.
Maar dan moet je eerst door de dierenarts uit laten sluiten dat er geen ontsteking (meer) is.
Vesta heeft ook regelmatig smerige oren. Preventief gebruik ik bij hem twee keer per weer Puur Oor. Dat is een homeopatisch goedje, wat milder dan een echte oorcleaner. En eens in de zoveel tijd de Otoclean.
Verder gebruik ik altijd van die baby-billen-doekjes. Die zijn lekker zacht en er zit een beetje olie in, maakt lekker gemakkelijk schoon.
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Ik gebruik Puur Oor.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Skippiebal

Hallo Allemaal,
Bedankt voor alle reacties!
Maandag moet ik voor nacontrole naar de DA om te kijken of zijn oren weer schoon zijn. (het zit echt helemaal IN zijn oor dus dat is niet met het blote oog te zien)
Dan wil ik het daarna gaan bij houden met Puur oor en otoclean, zijn die speciaal voor honden? en waar kan ik dat kopen?
Nogmaals bedankt voor alle tips!
Groetjes Karen en Skip
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Otoclean is ook te koop bij online dierenwinkels (o.a. bij dursydog)...
Ook in de dierenwinkel bij jou in de buurt zullen ze deze producten wel verkopen :)
Afbeelding
Met dank aan Monika :)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Puur oor hebben ze ook bij Dursy Dog, maar sommige Fauna land winkels hebben ook de Puur lijn in hun assortiment. Ik bestel vrijwel alles online :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Skippiebal

Hoi Allemaal,

Vandaag voor de nacontrole van Skip zijn oren bij de DA geweest.
Resutaat : rechter-oor = schoon
linker-oor = nog vies, dus nog een weekje druppelen.
Groetjes Karen en Skip
Plaats reactie