Lage weerstand?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Veerle

Lage weerstand?

Ongelezen bericht door Veerle »

Kan een hond, net als mensen, een lage weerstand hebben en vatbaar zijn voor bepaalde ''ziektes''? Mojo heeft nl altijd wel wat. Een hoest die moeilijk over gaat, een blaasontsteking en nu loopt hij weer te snotteren en te sniffen...Het zijn relatief makkelijk te verhelpen dingen, maar vind het wel opvallend. Kun je een hond, net als mensen, vitamine C geven om de weerstand te verhogen???
Misschien een rare gedachte, maar zou het te maken kunnen hebben met het gebruik van de furminator? Ik heb deze nl in de winter gebruikt en later hoorde ik dat je dit dus niet tijdens de koude maanden moet doen omdat je de vacht die ze dan nodig hebben, weghaalt. Zou daardoor zijn weerstand misschien lager kunnen zijn? Ik weet het ook niet hoor :confused:
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik weet niet of het door de furminator komt of dat vitamines wel nodig zijn. Ik geef Keo niets extra's.

Maar ik heb wel gemerkt dat hij met name zijn eerste levensjaar regelmatig wat mankeerde, hoest, diarree, prutoogjes enz.

Nu dat hij wat ouder is gaat het veel beter. Denk dat puppen gewoon kwetsbaar zijn. :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Ze hebben natuurlijk niet voor niets een winter en/of zomervacht. Zou dus zo maar kunnen dat je hond met verminderde weerstand kou vat. Vitamine C maken ze zelf aan. Ik zou als ik jou was een probiotica gaan geven in de vorm van bijv. http://www.kefir.nl" onclick="window.open(this.href);return false; of Biogarde. Ook kan je probiotica in tabletvorm geven. Dit ter verbetering van darm- en maagflora en hierdoor dus de weerstand van je hond :wink:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Veerle

Bedankt voor de reacties! Ik had er idd niet bij stil gestaan dat ik zijn wintervacht voor een deel weghaalde met de furminator en kwam er te laat achter. Maar ik zal de probiotica gaan inzetten! Volgens de DA heeft hij ook een blaasontsteking opgelopen van het veel zwemmen in het koude weer (niet in de sneeuw en ijs natuurlijk), maar normaal zou een hond daar toch wel tegen moeten kunnen lijkt me. Vandaar mijn vraag over de lage weerstand. En wie weet heeft het idd met de leeftijd te maken en wordt het vanzelf beter.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Een blaasontsteking komt inderdaad van binnenuit (en niet van het zwemmen). Hier gaan ze ook het water in hoor. Dat gaat het hele jaar door en zijn kerngezond :wink: Zou het proberen met probiotica. De Groene Os heeft volgens mij in tabletvorm en anders iets van Biogarde o.i.d. Even googlen voor meer info :wink:
Afbeelding

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017

Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Honden moeten net als kleine kinderen weerstand opbouwen. Dat gebeurt vooral in de eerste twee jaar, daarna kunnen ze vaak meer hebben omdat hun weerstand (immuunsysteem) opgebouwd is en ze dus niet alles meer mee pakken. Blaasontsteking komt niet van zwemmen in koud water, dat is een bacteriële infectie.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Veerle

Ik denk idd dat de DA bedoelde dat hij door een lagere weerstand vatbaarder is geweest voor oa kou en misschien daardoor een blaastonsteking heeft opgelopen door het zwemmen oid! Hij mag nu in ieder geval even niet zwemmen tot het over is! Het is af en toe echt net een kind met zijn kwaaltjes! haha!
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Rico krijgt 2 x per week probiotica gekocht bij de DA.
Dat is poeder die we 10 min in lauw water moeten oplossen en dan over zijn brokken doen.
We hebben voor Rico een hond gehad met een lage weerstand ( door veelvuldig antibiotica ) dus dat risico proberen we zo te beperken.
Groetjes Lucia
Veerle

Dan ga ik bij de DA ook maar vragen om probiotica. Mojo heeft al aardig wat antibiotica gehad, vanwege de niet overgaande kennelhoest en vervolgens voor de blaasontsteking. Bij mensen weet ik dat antibiotica op een gegeven moment niet meer werkt bij veelvuldig gebruik. Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van al die medicatie, maar het was toen wel nodig...!
rimanime
Speurneus
Speurneus

Veerle schreef:Dan ga ik bij de DA ook maar vragen om probiotica. Mojo heeft al aardig wat antibiotica gehad, vanwege de niet overgaande kennelhoest en vervolgens voor de blaasontsteking. Bij mensen weet ik dat antibiotica op een gegeven moment niet meer werkt bij veelvuldig gebruik. Ik ben eigenlijk niet zo'n voorstander van al die medicatie, maar het was toen wel nodig...!
Daar hoef je niet voor naar de DA. Zie (mijn) eerdere berichten.
Afbeelding

Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Jula krijgt hier ook vitamine C (kruitvat merk), vanaf kleins af aan als tip van de fokker meegekregen.. 8) Ze krijgt het om blaasonsteking te voorkomen.. :D
En ze kunnen wel degelijk van het koude water (zwemmen) een blaasonsteking krijgen!! :wink:
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Lien schreef:Honden moeten net als kleine kinderen weerstand opbouwen. Dat gebeurt vooral in de eerste twee jaar, daarna kunnen ze vaak meer hebben omdat hun weerstand (immuunsysteem) opgebouwd is en ze dus niet alles meer mee pakken. Blaasontsteking komt niet van zwemmen in koud water, dat is een bacteriële infectie.
Precies, Bob heeft het eerste jaar echt gekwakkeld met oorontstekingen, oogontstekingen etc. Allemaal kleine dingetjes..
Nu heeft hij nergens meer last van.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Veerle

Ik heb intussen gebeld met de DA en hij adviseert eugina force omdat het om de algehele weerstand gaat en niet zozeer om de darmflora. Als dat niet werkt, sturen ze mensen wel eens naar een homeopathische DA. Dat schijnt ook te werken blijkt uit ervaring. Klinkt nogal zweverig. Ik ga eerst maar eens een poging wagen met de eugina force! Wie weet is dat al voldoende!
Plaats reactie