rare praktijken op de kc

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Anjess

rare praktijken op de kc

Ongelezen bericht door Anjess »

Met onze Binky van bijna 9 maanden hebben we al puppy,basis en vervolgtraining gedaan op een andere hondenschool dan de KC.Maar omdat ik in de toekomst graag iets van behendigheid met hem wil gaan doen ben ik dus begonnen met de EGcursus bij de KC Zeeland.Ik moet weer helemaal opnieuw beginnen omdat zij de diploma's van andere hondenscholen niet erkennen.Oké,prima heb ik niks op tegen.Vandaag de eerste les gehad en ik ben werkelijk in shock thuis gekomen.Bij mijn vorige hondenschool werkten uitsluitend dmv beloning.Ik had gevraagd of de KC dit ook deed en dat deden ze......niet dus.Het begon al met het feit dat de cursusleider diverse mensen een slipketting adviseerde omdat de honden zo trekken,vreemd vond ik maar ach,voor mij niet nodig dus laat maar doen.Toen moesten we kriskras over het veld lopen met de hond netjes naast je met slappe riem,Binky deed dit perfect maar een paar honden lukte dit niet.Wat doet die cursusleider?Hij geeft me daar toch een paar korte gigantische rukken aan de riem en schreeuwd "klaar".Het was niet krachtig iets zeggen maar echt schreeuwen.Die honden doken echt helemaal in elkaar en ja...ze liepen daarna wel mee,met de staart tussen hun poten.Weer erg vreemd vond ik.Maar toen:Voor de les had hij verteld dat als iemand zijn hond slaat hij direct de cursus moet verlaten,begrijpelijk!Maar toen een andere hond flink uithaalde naar Binky en Binky daardoor begon te blaffen kwam die meneer op Binky afgestorm en sloeg Binky 3 keer hard op zijn neus :shock: Ik zei dat dat toch niet mocht maar hij adviseerde me zelfs om dat ook te doen anders krijg je ze nooit stil :confused: Kortom:Binky was doods en doodsbang.Het is een heel gevoelig hondje en dit kwam heel erg bij hem aan.Telkens wanneer die cursusleider bij hem in de buurt kwam kroop hij ineen.Ik kon echt wel janken daar.Iedereen schrok ervan maar durfde niks te zeggen,maar ik heb nu mijn buik al meer dan vol van die man en ik weiger absoluut om mijn hond te slaan,NEVER!!Klagen bij de KC heeft geen zin want hij is "de grote baas" daar.Maar wat ben ik woedend zeg,dit had ik nooit van een KC verwacht.Het zal vast een uitzondering zijn maar ja die pech heb ik dan weer net.Binky is trouwens nu nog helemaal angstig.....zo zielig en waarvoor....voor niks omdat hij blafte naar een andere hond.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik zou der zeker wat van zeggen, baas van de kc of niet, trouwens een kc heeft geen baas maar wel degelijk een bestuur, dus niet 1 persoon aan het roer maar een groep.

behendigheid kan je bij veel hondenscholen doen hoor, kijk anders maar eens bij de fhn of er bij jou in de buurt een andere vereniging is waar je behendigheid kan doen. ik weet niet waar de zeeuws vlaamse kc tegenwoordig hun veld heeft,maar vroeger zaten ze in de buurt van axel, maar ze zijn verhuisd dat weet ik zeker, maar dat is wel terug te vinden bij aangesoten verenigingen van cynophilia denk ik.
al me kinders uitgevlogen
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Precies wat Carola zegt, een KC heeft een bestuur, dus klagen helpt wel degelijk.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het altijd zo zwak als mensen gaan zeggen ik durfde niks te zeggen.....jij hoort voor je hond op te komen, dat heb je dus zeker niet gedaan. Ik ben echt geen agressief persoon, maar zeker weten dat de cursusleider nu met 2 blauwe ogen gelopen had als hij dit bij mijn hond geflikt had, ik ben degene die zorgt dat mijn hond ten alle tijden veilig is en dat doe ik niet door niks te doen of te zeggen :roll:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
RaymondC
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door RaymondC »

1x getraind, nooit meer terug gaan.
zoek een club waar je je wel thuis voelt, en ik zou eerst gaan kijken zonder hond en de verschillende trainingsgroepen observeren.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Ben het met Lunatic eens.
De situatie veranderd niet als je je mond houd.

Ga stappen zetten om deze situatie te bespreken en stop zelf met de cursus.
Het enige verweer wat je hond heeft is bijten en dan willen we niet aanleren dus moet jij actie ondernemen
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

oeh die had aan mij een hele slechte gehad op dat moment :mad:
en daar zou ik dan ook nooit meer heen gaan
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Jamiedepemie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Jamiedepemie »

jouw hond op zijn neus slaan?????/ wegwezen!

dit is zoooo gemeen.

Ik heb wel eens ruzie gehad met een vent die zijn hond sloeg, met het metaal van de riem, op zijn neus. Ik vroeg of ie dat normaal vondt en of hijzelf weleens zoiets op zijn ballen had gevoeld. :evil:
Hij zei: donder op teef ik sla mijn hond wanneer ik wil.....

Dan weet je meteen met wat voor een mens je te maken hebt. Arme hond :cry:
Afbeelding
de banner is fantastisch mooi gemaakt door Monika :)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Dit vind ik ook inderdaad te ver gaan. Op onze KC wordt ook soms een slipketting geadviseerd, maar voor de res is het daar een vrolijke boel. Ik snap sowieso niet waarom de trainer Binky sloeg. Ik bedoel, het is toch goed dat Binky van zich 'afbijt' als een andere hond wilt uitvallen. Zoiets moet je eigenlijk juist aanmoedigen. De andere hond moest gestraft worden, maar niet met slaan!
Slaan vind ik sowieso zwak, maar ligt eraan wel hoe. Je mag de hond best een tik geven, maar slaan met als doel om pijn te doen, vind ik te ver gaan. Ik zou een gesprek aangaan en als dit niks oplevert, zou ik ermee stoppen. Jij en Binky moeten wel samen plezier hebben.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Lunatic schreef:Precies wat Carola zegt, een KC heeft een bestuur, dus klagen helpt wel degelijk.
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind het altijd zo zwak als mensen gaan zeggen ik durfde niks te zeggen.....jij hoort voor je hond op te komen, dat heb je dus zeker niet gedaan. Ik ben echt geen agressief persoon, maar zeker weten dat de cursusleider nu met 2 blauwe ogen gelopen had als hij dit bij mijn hond geflikt had, ik ben degene die zorgt dat mijn hond ten alle tijden veilig is en dat doe ik niet door niks te doen of te zeggen :roll:
Ik geef je volledig gelijk, maar probeer wel in te denken hoe erg je schrikt als dit met je hond gebeurt. Niet iedereen heeft meteen een passend antwoord klaar. Laat staan een passende reactie....Ik denk niet dat het baasje van Binky zichzelf moet gaan verwijten dat zij/hij niks gezegd heeft. Of die man een paar blauwe ogen heeft geslagen. Voor ons is het makkelijk om te zeggen: als ie dat met mijn hond had gedaan, dan had ik hem.....
Maar wij zijn zelf niet in de situatie geweest...dus kunnen wij daar niks van zeggen.
Niet persoonlijk bedoeld, maar meestal zijn het de mensen met de grootste monden die op zo'n moment volslagen perplex zijn :wink: Mijn vriend is ook zo eentje, die altijd zo'n uitspraken (vooraf aan de daadwerkelijk situatie) doet. Ik ben altijd de kalmerende partij: doe eens rustig, erger je niet zo, dat zeg je toch niet... En als puntje bij paaltje komt, staat hij met de mond vol tanden en zegt de rustheid zelve (ik dus) een of ander krengerig antwoord terug :wink: Haha, geweldig om te zien hoe verwachtingen die je van je zelf hebt, zo anders blijken uit te pakken in de praktijk.
Ik ben psychologe dus ik vind zo'n dingen altijd fascinerend. Vandaar mijn off topic reactie op jouw standpunt. Is trouwens helemaal niet belerend of vervelend bedoeld, maar ik wil baasje van Binky een beetje een hart onder de riem steken :)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

Denk dat ik ook niet direct iets gezegd zou hebben. Maar alleen volledig verbouwereerd zijn van deze aktie. :shock: En uiteindelijk bedenken dat ik nooit meer naar deze KC toe zou gaan. :mad:

Beter is natuurlijk om een gesprek aan te gaan en kijken wat er nog te repareren valt. Alleen vraag ik me wel af hoe Binky bij een volgende training zou reageren. Als hij nu al zo bang is gemaakt, kan ik me voorstellen dat voor hem alle lol er wel vanaf is. Want wij kunnen het dan misschien wel relativeren, maar kan je hondje dat ook :confused:
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ik heb inmiddels besloten daar niet meer heen te gaan.Binky is nu nog van slag en wil hem dit niet meer aandoen.Ik zal zeker nog mijn mening laten weten aan de KC omtrend de werkwijze van die meneer.De reden waarom ik die man geen twee blauwe ogen heb geslagen is omdat ik zoiets totaal niet zag aankomen en met stomheid was geslagen.En dat had iedereen trouwens.Ik ben ook iemand die normaal zijn hond niet laat slaan maar op een KC verwacht je dit niet en daarom was ik zo verbaasd.Normaal gesproken moet je echt niet aan mijn hond komen hoor :evil:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Erg vervelend!
Ik heb een korte periode (jacht)training gevolgd met Pandora bij iemand die nogal hard met de honden was en er ook een handje van had om honden van cursisten 'aan te pakken'.
Verder was het een aardige vent en de oefeningen waren beslist zinvol dus daar kon ik mee afspreken dat alleen ik Pandora eventueel een correctie zou geven en op mijn manier. Dat was prima maar uiteindelijk sta je daar toch ook niet zo lekker als je ziet wat er om je heen aan die honden gerukt wordt, dat heeft dus niet zo lang geduurd.

Ik zou dus op zoek gaan naar een andere KC of HS, misschien iets verder rijden maar dan heb je wel weer plezier in het trainen. Als jij het niet naar je zin hebt straal je dat ook naar je hond uit. Zonde van je tijd.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Ik kan me goed voorstellen dat je op het moment zelf perplex was.
Zou zeker laten weten wat er gebeurd is en begrijp dat je niet meer terug wil.
Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Op zo'n moment sta je idd perple en kun je geen woord uitspreken :shock:
Ik zou daar ook niet meer heen gaan. Belachelijk zo'n werkwijze! Slim van je dat je deze keus hebt gemaakt :)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ongelofelijk! Ik vind het trouwens ook raar dat die KC de diploma's niet erkent, nu moet je alles over doen :confused:

De beste man had van mij de wind van voren gekregen, ik zou mijn geld terug eisen en niet meer terug gaan.

Zijn er voor KC's geen gedragscodes, vraag ik mij zo af?? Kan een KC alles maar doen en laten wat ze willen???
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Plaats reactie