Waarom vond de DA een uitstrijkje niet nodigpetra2612 schreef:Nee, laat ik deze keer ook niet doen. Op advies van DA niet nodig. Wel al laten inenten en ik zal haar voor de dekking ontwormen.
PROGESTERONTEST???
-
Sascha
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Sascha
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
petra2612
- Grote hondenneus

Het prikken in Sleeuwijk kost 44 euro en in Drachten 75 euro per keer. Ik denk 1 of 2x te moeten prikken. Een pakket denk ik niet nodig te hebben ik weet ongeveer wanneer ze dekrijp is progesterontest is alleen voor iets meer zekerheid. (88 euro prikken en losse echo rond de 75 euro dus voordeliger dan pakket)Sascha schreef:Als je in Drachten een compleet pakket neemt zijn de testen ook een stuk goedkoperpetra2612 schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik heb een afspraak gemaakt in Sleeuwijk. Volgende week zaterdag 's morgens vroeg prikken. Lekker geen last van filesBen benieuwd altijd weer spannend.
Groetjes!!!
PS het prikken is in Sleeuwijk een stuk goedkoper dan in Drachten scheelt weer(weet niet wat een bepaling kost in Sleeuwijk natuurlijk)
Maar een uitstrijkje laat je toch maken net als de echo 4 weken na de dekking, dus reken het verschil dan maar uit
Of ik weer een echo laat maken weet ik nog niet. Vorige keer echo laten maken en toen konden ze weinig vinden dus wisten nog niets of dat het een groot of klein nest zou worden. Op advies DA röntgen laten maken met 7 weken maar toen zat er dusdanig teveel vruchtwater dat tellen op de foto ook erg moeilijk werd.
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
petra2612
- Grote hondenneus

Er zijn altijd bacteriën te vinden in de vaginale uitstrijk. De meeste zijn goed voor de flora. Er werd teveel en te vaak antibiotica voorgeschreven en Utrecht heeft vorige keer aangegeven dat ze geen antibiotica meer adviseren vanwege de resistentie.Sascha schreef:Waarom vond de DA een uitstrijkje niet nodigpetra2612 schreef:Nee, laat ik deze keer ook niet doen. Op advies van DA niet nodig. Wel al laten inenten en ik zal haar voor de dekking ontwormen.
Ik snap dat elke fokker zijn eigen werkwijze en adviezen heeft maar ik heb zelf ook al de nodige ervaring en diverse fokkers om mij heen met jarenlange ervaringen.
Alle begrip voor jullie werkwijze en advies en als je het zelf beter vind om wel te doen moet je het gewoon laten doen.
Niet elke fokker laat standaard een uitstrijkje maken. Bovendien eist mijn dekreu-eigenaar het niet. Fokt al jaren met Labradors en doet het zelf ook noooit.
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
Sascha
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Een echo kost voor 10 min.53,80 volgens het pakketpetra2612 schreef:Het prikken in Sleeuwijk kost 44 euro en in Drachten 75 euro per keer. Ik denk 1 of 2x te moeten prikken. Een pakket denk ik niet nodig te hebben ik weet ongeveer wanneer ze dekrijp is progesterontest is alleen voor iets meer zekerheid. (88 euro prikken en losse echo rond de 75 euro dus voordeliger dan pakket)Sascha schreef:Als je in Drachten een compleet pakket neemt zijn de testen ook een stuk goedkoperpetra2612 schreef:Bedankt voor alle reacties!
Ik heb een afspraak gemaakt in Sleeuwijk. Volgende week zaterdag 's morgens vroeg prikken. Lekker geen last van filesBen benieuwd altijd weer spannend.
Groetjes!!!
PS het prikken is in Sleeuwijk een stuk goedkoper dan in Drachten scheelt weer(weet niet wat een bepaling kost in Sleeuwijk natuurlijk)
Maar een uitstrijkje laat je toch maken net als de echo 4 weken na de dekking, dus reken het verschil dan maar uit![]()
Of ik weer een echo laat maken weet ik nog niet. Vorige keer echo laten maken en toen konden ze weinig vinden dus wisten nog niets of dat het een groot of klein nest zou worden. Op advies DA röntgen laten maken met 7 weken maar toen zat er dusdanig teveel vruchtwater dat tellen op de foto ook erg moeilijk werd.De zekerheid dat ze zwanger is geeft het dan wel maar dat kan je eigenlijk ook zonder echo wel zien. Kost alleen iets meer geduld. Weet niet of ik dat geduld ga opbrengen maar dat zie ik dan wel weer
Denk je echt aan 1 a 2 testen genoeg te hebben
In een pakket zitten 5 inbegrepen, vaak heb je genoeg aan 4 maar de laatste keer bij Gaia had ik ze allemaal nodig.

-
petra2612
- Grote hondenneus

Ja, ik denk echt genoeg te hebben aan 1 à 2 testen en anders heb ik pech. Het goedkoopste pakket A in Drachten was 5x testen voor 285 euro en pakket B uitstrijkje+ prog. 5x + echo 435 euro. Ik denk dat ik dan voordeliger uit kan zijn en anders maar niet. Ze testen hetzelfde met Immulite en dat is het belangrijkste.
Als ik alles los betaal in Sleeuwijk:
5x Progesteron 5x44=220 euro + echo (net opgezocht bij mijn DA) 65 euro Totaal 285 euro excl. uitstrijkje (kosten bij mijn DA 50 euro) dus lijkt mij toch echt voordeliger dan het pakket B in Drachten.
5x Progesteron 5x44=220 euro + echo (net opgezocht bij mijn DA) 65 euro Totaal 285 euro excl. uitstrijkje (kosten bij mijn DA 50 euro) dus lijkt mij toch echt voordeliger dan het pakket B in Drachten.
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
Sascha
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Ik hoop dat je voor dat bedrag klaar bent, maar vooral dat er maar mooie puppen mogen worden geborenpetra2612 schreef:Ja, ik denk echt genoeg te hebben aan 1 à 2 testen en anders heb ik pech. Het goedkoopste pakket A in Drachten was 5x testen voor 285 euro en pakket B uitstrijkje+ prog. 5x + echo 435 euro. Ik denk dat ik dan voordeliger uit kan zijn en anders maar niet. Ze testen hetzelfde met Immulite en dat is het belangrijkste.

-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Halleluja, wat een gigantische bedragen zie ik hier langskomen.
Bij mijn dierenarts in Best, waar ze ook de Immulite hebben, kost een pakket rond de 170 euro. Daarin zit een uitstrijkje, 4 of 5 x prikken (weet ik zo uit mijn hoofd niet meer precies) en een echo. Heb je maar bijvoorbeeld 2x prikken nodig, dan rekenen ze losse keren omdat je dan goedkoper uit bent. En ze doen ook niet flauw bij de echo. Als ze de eerste keer niks zien, kom je gewoon een week later nog een keer, daar doen ze niet moeilijk over. Ik ben wel eens drie keer geweest, de eerste twee keer zagen ze niks, maar volgens mij was die teef toch echt drachtig. De derde keer vonden ze inderdaad 1 pup (die helaas dood werd geboren). Maar zelfs voor die derde keer hoefde ik niks extra´s te betalen.
Over nut en noodzaak van een uitstrijkje en met name een antibioticakuur lopen de meningen inderdaad uiteen. Je hoort de laatste tijd steeds meer geluiden, dat het helemaal niet nodig is en zelfs negatief kan uitpakken. Zie bijvoorbeeld dit stukje van Maarten Kappen (laatste alinea):
http://www.dierenkliniekeersel.nl/7-myt ... ur-27.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
Bij mijn dierenarts in Best, waar ze ook de Immulite hebben, kost een pakket rond de 170 euro. Daarin zit een uitstrijkje, 4 of 5 x prikken (weet ik zo uit mijn hoofd niet meer precies) en een echo. Heb je maar bijvoorbeeld 2x prikken nodig, dan rekenen ze losse keren omdat je dan goedkoper uit bent. En ze doen ook niet flauw bij de echo. Als ze de eerste keer niks zien, kom je gewoon een week later nog een keer, daar doen ze niet moeilijk over. Ik ben wel eens drie keer geweest, de eerste twee keer zagen ze niks, maar volgens mij was die teef toch echt drachtig. De derde keer vonden ze inderdaad 1 pup (die helaas dood werd geboren). Maar zelfs voor die derde keer hoefde ik niks extra´s te betalen.
Over nut en noodzaak van een uitstrijkje en met name een antibioticakuur lopen de meningen inderdaad uiteen. Je hoort de laatste tijd steeds meer geluiden, dat het helemaal niet nodig is en zelfs negatief kan uitpakken. Zie bijvoorbeeld dit stukje van Maarten Kappen (laatste alinea):
http://www.dierenkliniekeersel.nl/7-myt ... ur-27.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
-
petra2612
- Grote hondenneus

Sleeuwijk was een goede keuze
Je ziet er echt heel veel "fertiliteitsbegeleiding" zwangere honden, KI dekkingen en progesteron dagelijks volgens mij!
Ik ben heel blij dat ik ben gegaan en heb vandaag (na 3x prikken) dekadvies gekregen. Dus toch 1x meer prikken dan verwacht........maar 122 euro kwijt. Echo kost daar 26,10 als je progesteron hebt laten prikken en foto 46,50 dus vallen de kosten uiteindelijk mee.
Morgen en zondag dekken en dan maar duimen en hopen op fantastische pupsels!
Bedankt voor jullie medeleven en reacties.
Ik ben heel blij dat ik ben gegaan en heb vandaag (na 3x prikken) dekadvies gekregen. Dus toch 1x meer prikken dan verwacht........maar 122 euro kwijt. Echo kost daar 26,10 als je progesteron hebt laten prikken en foto 46,50 dus vallen de kosten uiteindelijk mee.
Morgen en zondag dekken en dan maar duimen en hopen op fantastische pupsels!
Bedankt voor jullie medeleven en reacties.
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra