Melding gemaakt van bedreiging en gevaarlijke herder

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
LoveLab

Melding gemaakt van bedreiging en gevaarlijke herder

Ongelezen bericht door LoveLab »

God, zo maak je nog eens iets mee op de vroege maandagochtend.

Om 07.15 liepen Jones en ik op de uitlaatstrook. Het was nogal druk, dus ik besloot Jones maar aangelijnd te houden, zat niet te wachten zo vroeg op een hond die overal achteraangaat.

Op het einde van de strook besloot ik om om te draaien en zo terug te lopen naar huis. Dom, dom, dom, was ik maar doorgelopen...

Ik kom een vrouw ( lopend) tegen met kind ( ong 13) op fiets en een zeer grote D herder. Deze mensen wonen achter ons, lopen nooit verder dan 100 meter, zijn erg 'bekend' in de buurt ( op een verkeerde manier).

Jones stopte met lopen, dat doet ie wel vaker als we een hond tegen komen, dus ik sommeerde Jones om me te volgen. De vrouw had de herder inmiddels aan haar zoon op de fiets gegeven en de fiets overgenomen. Op het moment dat we elkaar kruisten, vliegt de herder achter hun langs, zeer agressieve houding, en valt Jones direct op de hals aan. Waar mijn reactie vandaan kwam mag Joost weten, maar ik heb uitgehaald en heel hard NEE geschreeuwd. Jones ging vol het gevecht aan, maar omdat ik zo snel er resoluut ingreep heb ik denk ik heel erg veel voorkomen.

De vrouw in kwestie begint te schreeuwen waarom ik ook zo liep en iedereen liep verkeerd, we moesten de andere kant oplopen want zo mag je niet lopen, ik wist niet wat me gebeurde. Ik heb heel netjes geantwoord dat ik zelf weet hoe en waar ik loop en dat zij haar hond beter onder controle moet houden.

En toen kwam het: de volgende keer dat ze me tegen kwam zou ik weleens meemaken wat er gebeurde en dan zou ze haar hond loslaten en dan zou ik wel zien wat er van mijn hond en van mezelf overbleef.

Op dat moment heb ik er voor gekozen om door te lopen, weg van die vrouw en haar hond ( waar ik overigens ook nog medelijden mee heb, het is echt een arm ding hoor). Ik had de tranen in m'n ogen staan, zo boos en zo geschrokken was ik.

Iets verderop kwam ik een ander baasje met hond tegen die alles heeft gehoord en die zei dat ik daar maar ver uit de buurt moest blijven van deze mensen en hond. Dit was niet de eerste keer dat dit gebeurde en waarschijnlijk zijn wij er goed vanaf gekomen...

Ik kom deze vrouw natuurlijk vaker tegen met hond en altijd is het 'hij wil spelen maar kan niet want hij heeft...... Ooit heb ik haar gezien dat ze een aportblok bij zich had, en ik nog dacht o ze gaat de hond afleiden, maar nee, de hond werd met het blok op z'n kop geslagen. Hij ziet er ook uit als een verslagen hond. Vind het erg voor dat beest, maar ik laat me door niemand bedreigen en ik laat ons zeker niet zomaar aanvallen door een hond..

Ik ben erg benieuwd of er iets met mijn melding gedaan wordt. Voorlopig loop ik maar door als ik ze weer tegenkom...
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

:shock: wat een lef heeft dat mens :shock:

Alsof er speciale uitlaat regels zijn over hoe je moet lopen :confused:

Meid ik hoop dat er wat tegen wordt gedaan maar ben bang dat het op de hoop wordt gegooid.

Enne als wij hier in nederland een animal police gaan opzetten ben ik er als de kippen bij
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

:( Wat naar zeg, kan me voorstellen dat je heel erg kwaad en geschrokken bent.
Hopelijk doen ze wat met je melding, wat zei de politie erover?
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
LoveLab

De politie zei niet zoveel. Als ik echt aangifte wil doen moet ik dat persoonlijk komen doen, tussen 9 en 12.. Maar hij gaf daarbij wel aan, dat er waarschijnlijk niet veel mee gedaan kan worden. Ik kon er wel een melding van maken ( via internet) en dat heb ik dus maar gedaan. Ik kon dan zelf besluiten of ik wel of geen aangifte van bedreiging wou doen.

Tja, je hebt ze er soms bij lopen, figuren...

En wat ik dan nog het ergste vind is dat er gedrag vrij wordt gemaakt bij Jones. Weer een nare ervaring met een herder. Dat vind ik zo jammer..
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

LoveLab schreef:De politie zei niet zoveel. Als ik echt aangifte wil doen moet ik dat persoonlijk komen doen, tussen 9 en 12.. Maar hij gaf daarbij wel aan, dat er waarschijnlijk niet veel mee gedaan kan worden. Ik kon er wel een melding van maken ( via internet) en dat heb ik dus maar gedaan. Ik kon dan zelf besluiten of ik wel of geen aangifte van bedreiging wou doen.

Tja, je hebt ze er soms bij lopen, figuren...

En wat ik dan nog het ergste vind is dat er gedrag vrij wordt gemaakt bij Jones. Weer een nare ervaring met een herder. Dat vind ik zo jammer..
Dat kan ik me voorstellen :(
En toch zou ik nog wel aangifte doen!
Ik ken namelijk iemand in Lelystad die in het bos een aanvaring heeft gehad met een man die haar en haar hond had bedreigd, zij heeft aangifte gedaan (ze wist ook waar de man woonde) de politie is toen wel langs het huis geweest om de man te waarschuwen!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

jee wat een verschrikkelijk mens :evil:
aangifte doen ja, zulke mensen zouden geen hond mogen hebben :(
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
LoveLab

Heb net bericht gehad dat het doorgegeven wordt aan de wijkagent.

Mijn man vind ook dat ik aangifte moet doen, misschien dat ik dat dan toch maar ga doen.. En dat allemaal omdat mensen hun eigen hond zodanig verpest hebben en dus uit hun onmacht of dommigheid dit soort dingen roepen/doen. Ik zie het haar ook echt doen hoor, de hond loslaten en dan maar zien wat er gebeurd.. Jammer...
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik zou zeker aangifte doen, die mensen kunnen dan een muilkorf gebod krijgen als het tever gaat.
Politie doet liever niks maar er zijn wel mogelijkheden hoor. Wel een vervelende rotsituatie :( arme hond, zulke mensen zou je liever achter het behang plakken
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

Aangifte doen, jullie wonen dicht bij elkaar en de kans op een nieuwe confrontatie is dus ruim aanwezig.

Rot voor jullie, dat is schrikken zeg...
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Jeetje wat heftig. Heeft Jones er niets ernstigs aan over gehouden?

En ik zou zeker aangifte doen en je meot een melding maken bij de wijkagent. Wij hebben een keer een soort gelijk iets mee gemaakt, je moet minimaal 4 aangiftes/klachten hebben over die mensen voordat ze er een onderzeok naar instellen. Bij ons is de wijkagent wel meermaals bij deze mensen aan de deur geweest om ze een verbod op los lopen op te leggen maar zij houden zich hier alleen niet aan. Helaas durfden de andere mensen bij ons uit de buurt die de dupe waren van deze mensen geen aangifte te doen. Dus als k jou was zou ik even rondvragen of er nog meer mensen aangifte hebben gedaan!! Zeker doen!! En de wijkagent inlichten.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

aangifte gaan doen en serieus aan de betreffende agent aangeven dat je nu wel in angst zit omdat ze achter je woont.
Michelle/Dinky

Ongelezen bericht door Michelle/Dinky »

Pff wat een mensen zeg!! Goed dat je zo gereageerd hebt! Ik zou geloof ik wel aangifte doen...

Heel veel succes
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

jeetje wat een raar mens zeg :evil:
En dan nog gaan vertellen dat je de verkeerde kant op loopt :?

Ik zou inderdaad ook aangifte doen, vooral door het geen wat ze gezegd heeft :!:
Mocht ze dan de volgende keer die stap zetten ( ik hoop het niet, ik hoop dat het bang makerij was ) dan is er al melding gedaan van haar dreigement en van hoe de hond reageerde. Dan hoeft ze niet aan te komen met: "sorry hij schoot los"
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

renate schreef:jeetje wat een raar mens zeg :evil:
En dan nog gaan vertellen dat je de verkeerde kant op loopt :?

Ik zou inderdaad ook aangifte doen, vooral door het geen wat ze gezegd heeft :!:
Mocht ze dan de volgende keer die stap zetten ( ik hoop het niet, ik hoop dat het bang makerij was ) dan is er al melding gedaan van haar dreigement en van hoe de hond reageerde. Dan hoeft ze niet aan te komen met: "sorry hij schoot los"
inderdaad, heel slim!
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Jeetje wat een mensen lopen er rond :?

Ik zou ook aangifte doen. Misschien was het alleen bangmakerij, maar tegenwoordig moet je alles serious nemen!
Plaats reactie