Groeien
-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus

Groeien
Hoi,
Mijn liefste labberdelab is gisteren 1 jaar geworden...WOEHOE! Hij is al prachtig en weegt 32 kilo. Hij is goed op gewicht. Ik kan zijn ribben goed voelen, maar niet zien (op de laatste drie na). De DA vond hem heel mooi op gewicht en een goede bespiering hebben. Helemaal leuk natuurlijk. Maar nu vroeg ik me af tot welke leeftijd een lab nog groeit? Kan hij nog langer worden? Wordt hij breder? Of hebben we alle groei gehad? Ik heb geen idee, Milow is mijn eerste hond en lab. Hoe is dat bij jullie?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Mijn liefste labberdelab is gisteren 1 jaar geworden...WOEHOE! Hij is al prachtig en weegt 32 kilo. Hij is goed op gewicht. Ik kan zijn ribben goed voelen, maar niet zien (op de laatste drie na). De DA vond hem heel mooi op gewicht en een goede bespiering hebben. Helemaal leuk natuurlijk. Maar nu vroeg ik me af tot welke leeftijd een lab nog groeit? Kan hij nog langer worden? Wordt hij breder? Of hebben we alle groei gehad? Ik heb geen idee, Milow is mijn eerste hond en lab. Hoe is dat bij jullie?
Alvast bedankt voor de antwoorden!
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Ik geloof dat idd tot ong 15 mnd de honden groeien (en de laatste maanden natuurlijk niet meer zoals in het begin:P) als ik de groeitabellen mag geloven en bij ong jaar of 3 ze ook wel "uitgezwaard" zijn. Dan hebben ze de mooie brede hals en borst:D
Heb ik tenmisnte van horen, zeggen en gelezen, maar ook van een half labrador hondje meegemaakt
Was een mooi slank hondje, maar na die 2,5 jaar kwam er ineens een flinke hals en borst op te zitten 
Heb ik tenmisnte van horen, zeggen en gelezen, maar ook van een half labrador hondje meegemaakt
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Mijn ervaring is dat ze met een jaar wel op hoogte zijn. Daarna gaan ze in de breedte groeien. Dat uitzwaren duurt wel tot een jaar of twee, drie. De kop is pas als laatste uitgezwaard, die zie je soms nog veranderen tegen dat ze drie jaar zijn.
Hanneke
Hanneke
-
FunnyNina
- Speurneus

Dit heb ik ook van horen vertellen.Laboriginals schreef:Mijn ervaring is dat ze met een jaar wel op hoogte zijn. Daarna gaan ze in de breedte groeien. Dat uitzwaren duurt wel tot een jaar of twee, drie. De kop is pas als laatste uitgezwaard, die zie je soms nog veranderen tegen dat ze drie jaar zijn.
Hanneke
-
renate
- Speurneus

dat heb ik inderdaad ook gehoord dat ze tot de 3 jaar uitzwaren en tot een jaar in de hoogte gaan.
Het klopt met Basco wel, hij was na 1 jaar echt uitgegroeid in de hoogte en is nu nog uit het uitzwaren. Dat uitzwaren gaat niet snel maar als ik foto's vergelijk zie ik wel dat hij een breder borstkastje heeft gekregen ( al blijft het een iel mannetje
)
Het klopt met Basco wel, hij was na 1 jaar echt uitgegroeid in de hoogte en is nu nog uit het uitzwaren. Dat uitzwaren gaat niet snel maar als ik foto's vergelijk zie ik wel dat hij een breder borstkastje heeft gekregen ( al blijft het een iel mannetje
-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus

-
Pandora
- Speurneus

Dat is mijn ervaring ook, Ramses was helemaal 'af' toen hij 3 à 3,5 jaar was. Tot die tijd veranderde hij toch nog steeds weer een beetje van jonge slungel naar echte vent.Laboriginals schreef:Mijn ervaring is dat ze met een jaar wel op hoogte zijn. Daarna gaan ze in de breedte groeien. Dat uitzwaren duurt wel tot een jaar of twee, drie. De kop is pas als laatste uitgezwaard, die zie je soms nog veranderen tegen dat ze drie jaar zijn.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

-
donna
- Middelgrote hondenneus

Die ervaring heb ik ook. Donna is nu ruim drie en is nu zoals ze moet zijn. Ik krijg ook veel complimenten dat er zo goed uitziet. Ook haar vriendinnetje die een maand jonger is is na haar derde verjaardag nog iets voller geworden en is nu een pracht van een labrador. Dus jullie moeten nog even geduld hebben en wij ook. Faye is pas 14 weken en ik ben heel benieuwd hoe zij gaat groeien.
-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus

Ja idd...Milow is ook echt een iel slungeltje nog...van die lange dunne poten...gewoon smal. Mensen vragen ook steeds: is dat een kruizing? (omdat hij nog zo ielig is). Honden kenners zeggen steeds':...dat is nog een jonge hond, of niet? Geduld dus....Ach ik vind hem nu ook wel stoer, maar leuk te horen dat hij nog breder en dus stoerder gaat worden....jeeeeej.....geduld dus... 
-
Pandora
- Speurneus

Dat zegt niet zoveel: Pandora wordt dit jaar 6 en wordt, ook door 'hondenkenners', nog steeds regelmatig aangezien voor pup/jonge hondAnna&Milow schreef:Ja idd...Milow is ook echt een iel slungeltje nog...van die lange dunne poten...gewoon smal. Mensen vragen ook steeds: is dat een kruizing? (omdat hij nog zo ielig is). Honden kenners zeggen steeds':...dat is nog een jonge hond, of niet? Geduld dus....Ach ik vind hem nu ook wel stoer, maar leuk te horen dat hij nog breder en dus stoerder gaat worden....jeeeeej.....geduld dus...
Groetjes van Brigitte & Zoo

-
dinodap
- Middelgrote hondenneus

-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
reken er niet teveel op. Ik heb het met maup weleens gehad: hoe oud is ie? dus ik: 11. "Oh, 11 maanden?!"Pandora schreef:Dat zegt niet zoveel: Pandora wordt dit jaar 6 en wordt, ook door 'hondenkenners', nog steeds regelmatig aangezien voor pup/jonge hondAnna&Milow schreef:Ja idd...Milow is ook echt een iel slungeltje nog...van die lange dunne poten...gewoon smal. Mensen vragen ook steeds: is dat een kruizing? (omdat hij nog zo ielig is). Honden kenners zeggen steeds':...dat is nog een jonge hond, of niet? Geduld dus....Ach ik vind hem nu ook wel stoer, maar leuk te horen dat hij nog breder en dus stoerder gaat worden....jeeeeej.....geduld dus...Ik denk dat dit bij haar pas verdwijnt als ze een grijze snuit gaat krijgen
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
juist niet volgens mij groeit een jong gecastreerde hond juist hoger, omdat de groeischijven later sluitendinodap schreef:Nou heb ik ook ergens gelezen/gehoord dat de groei remt zodra je hond gecastreerd of gesteriliseerd wordt...
Groeit zijn nek ook nog tot jaar of 3? (heb net nieuwe hele mooie halsband, kaartje eraf maar toch nog net ietsepietsie te groot)
-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus