Mijn vorige lab had ook HD, zij had het vrij ernstig. Zij was 5jr toen ik haar kreeg en na half jaar kwamen we er achter dat ze dat had. Zij is, met pijnstilling, ruim 12,5 jaar geworden! Nu was zij een erg rustige lab, die weinig gekke dingen deed. Dus aanpassingen waren eigenlijk niet nodig. Zij is overigens ook niet geopereerd er aan..
Wat betreft het verwijten over vorig jaar. Ik heb ook echt het nodige meegemaakt met Terra (4 knie-operaties binnen 2 jaar.) Maar ik zal echt niet zo snel meer oordelen. Ik weet dat het al moeilijk genoeg is als je in een situatie zit dat je hond wat lijkt te gaan mankeren. Natuurlijk kan iedereen adviezen geven, dat doe ik ook
Dat een DA het niet altijd goed kan zien, dat is inderdaad zo en daar kan je iemand op wijzen. Maar om dan nu zo hard te oordelen.. Nee, dat zal ik niet doen. Advies geven is 1 ding, maar achteraf zulke grote verwijten maken is naar mijn mening niet op zijn plaats.. Dat kan ook op een constructievere manier
Ik hoop voor je dat het bij Sem mee blijkt te gaan vallen en dat hij met wellicht wat aanpassingen gewoon nog een lang, actief leven gaat hebben