Gestopt met EG2

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Gestopt met EG2

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Noah en ik waren bezig met trainen in de gehoorzaamheid, we waren bezig met EG2, we zouden nu eigenlijk nog 5 lessen moeten maar ik ben ermee gestopt :oops:
Ik vond het gewoon echt niet leuk meer en Noah volgens mij ook niet.
Tussendoor zat hij alleen maar te snuffelen en gras te eten enz.
Als hij een oefening moest doen dan deed hij dat prima hoor,hij kan het namelijk super goed, ik heb alleen het idee dat het niet meer spannend genoeg voor hem is.
Hetzelfde geld voor mij hoor, het is allemaal steeds zo hetzelfde... ik vond het echt saai worden en had niet echt het gevoel dat we er wat van leerden.
Vandaar de keus om ermee te stoppen, Noah kan gewoon goed luisteren en de commando's goed opvolgen, de gehoorzaamheid zit er zeker in :)

Nu gaan we dus op zoek naar iets wat we voor de fun kunnen doen en ik heb al iets in mijn hoofd wat me super lijkt voor Noah.
Lichamelijk niet te veel inspanning hoeven leveren maar toch ontzettend moe worden... ik ga met hem op speurcursus.
Nog niet direct maar het volgende seizoen wil ik zeker gaan beginnen.
Het lijkt me echt wat voor hem want dat neusje draait af en toe overuren :D
In huis vind hij het ook geweldig om lekkers te zoeken.

Het duurt dus nog even...maar op naar een nieuwe uitdaging!! :applaus:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Tess
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Tess »

Als hij er zelf ook niets meer aan vindt en als hij alles goed kan, dan heeft het denk ik weinig zin om nog verder te gaan. En inderdaad
gewoon iets doen voor de lol. Is toch ook goed? :D
Ik wil behendigheid gaan doen met Bailey, maar dan moeten we eerst
nog de VEG1 en VEG2 afmaken, dan mag je hier pas mee beginnen.
mullermariska
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door mullermariska »

Kan het me helemaal voorstellen. En met Noah ben je natuurlijk door zijn pootjes wat beperkter met een andere cursus. Maar speuren is echt super leuk!! En goed te doen met de pootjes van Noah!! Zou het zeker gaan doen! Iz en ik zijn net weer terug van een uurtje speuren. Tis geweldig!!
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva

:zwartkopje: Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
:blondkopje: Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
sharon66057
Speurneus
Speurneus

mullermariska schreef:Kan het me helemaal voorstellen. En met Noah ben je natuurlijk door zijn pootjes wat beperkter met een andere cursus. Maar speuren is echt super leuk!! En goed te doen met de pootjes van Noah!! Zou het zeker gaan doen! Iz en ik zijn net weer terug van een uurtje speuren. Tis geweldig!!
Dat is idd ook een van de redenen waarom we voor het speuren hebben gekozen, omdat het lichamelijk niet te veel van hem vraagt.
Maar het lijkt me ook gewoon ontzettend leuk om op deze manier samen met Noah bezig te zijn.
Leuk om te lezen dat jij er zo enthousiast over bent, nou heb ik nog meer zin om te beginnen :D
Afbeelding

Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Als jij en Noah het niet meer leuk vinden is het een goede keuze om ermee te stoppen en wat anders te zoeken. Het gaat er natuurlijk het meeste om dat jullie er plezier in hebben. Heel veel plezier alvast met het speuren. Dit is vast super leuk! :D
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wat leuk !!! Wij zijn met Kay toen ook gestopt op een gegeven moment want hij ging zich ook ontzettend vervelen op de gehoorzaamheidscursus en dat was voor beide niet echt ontspannen/gezellig bezig zijn met elkaar 8)

Hier doen we het nu met beide honden (naast het apporteren) en ze vinden het beide leuk! Hoewel Kay zijn voorkeur echt uitgaat naar apporteren :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Je hebt groot gelijk dat jullie een nieuwe uitdaging gaan zoeken.
Veel plezier met speuren :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Ik kan me het goed voorstellen dat je gestop bent hoor, op een gegeven moment ben je het ook gewoon zat denk ik.

Zit nu zelf ook een beetje met hetzelfde bij Pien. Met haar heb ik al de puppycursus gedaan, gehoorzame hond A, beginners EG en zit nu in de basis EG. Ook heb ik al jachttraining met haar gedaan, dat nu jammergenoeg weer even gestopt is. Maar nu met de beginners EG is het net alsof ik soms weer een pup heb. De tanden kijken bijvoorbeeld als oefening. En nee, dan mag je niet gelijk de lip optrekken ook al kan ze dit al, maar eerst rustig een hand alleen maar onder de kin leggen en kijken of ze niet tegenstribbelen.. :? De sta oefening mag opeens alleen maar als ze vanuit zit naast je en meer van dat soort dingen. Af en toe wordt je er inderdaad wel eens moedeloos van en ik merk ook dat Pien zich dan gaat vervelen.., nou ja, in ieder geval deze cursus nog maar even volhouden en daarna zien we wel weer.

Wij beginnen trouwens ook aanstaand weekend met speuren, leuk! :)
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

jahaa speuren is zooo leuk!! :D
roef was het ook helemaal zat de gehoorzaamheids lessen en door dat hij aan het kwallen was vond ik er op een gegeven moment ook niks meer aan :roll:
hoezo af en blijf? als ik op mijn rug lig dan is dat toch ook af :twisted:

nu speuren we al een paar lessen en roef vindt het geweldig(en ik ook :D )
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Leuk om alle ervaringen te lezen :D
We krijgen er steeds meer zin in :wink:
Afbeelding

kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Als je er beide geen zin meer in hebt,dan heeft het weinig zin om door te gaan...
wij staan voor ons examen GG1 En wil kijken of GG2 er nog in zit,maar ondertussen ben ik wel al aan het rond kijken voor evt andere mogelijkheden,maar er lijkt me zoveel leuk!
Op de KC wordt binnenkort een workshop speuren georganiseerd en daar heb ik me voor op gegeven...ben benieuwd...
Alvast heel veel plezier bij het speuren!!!
Plaats reactie