Gezondheid

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
creamo62

Gezondheid

Ongelezen bericht door creamo62 »

Mijn grote vriend heeft vandaag weer zijn drupdag. Het water blijft uit zijn bek druppen en valt echt met plasjes neer. Klinkt misschien overdreven maar het is echt zo. Al diverse keren naar de DA geweest maar deze kan niets noemenswaardigs vinden. Het enige dat hij kan bedenken is dat Spyke wellicht iets bitters gegeten heeft (buiten of binnen) :confused:
Maar aangezien hij aan de lijn is hou ik hem dubbel zo goed in de gaten dat hij van buiten niets snaait.
Ik vind het vreselijk want volgens mij voelt hij zich echt niet lekker, hij blijft maar langs zijn bek likken en druppen. Volgens mij is het iets van misselijkheid maar waarvan?
Laatst nog bloedonderzoek en gebitscontrole laten doen maar daar kwam weinig uit. Herkent iemand dit want ik wordt er zo hopeloos verdrietig van als ik mijn mannetje zo zie. :(
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Hij is al een beetje op leeftijd. Als de dierenarts niets kon vinden dan zou ik als ik jou was naar iemand gaan die Bachbloesems mixt. Wellicht dat je hond daar van opknapt.
Je zou ook een passiebloem pilletje aan hem kunnen geven, misschien is er toch iets waardoor hij stress krijgt of heeft en zo'n pilletje geeft rust in zijn bolletje.
Baad het niet dan schaad het ook niet.

Is er iets in de huiselijke situatie veranderd?
Of met je privé ? Oudere honden die een goed contact met de baas hebben kunnen dit heel goed oppikken.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Sara heeft dit een week ofzo geleden ook gehad, wel 1 malig. Het water liep met plasjes uit haar bek, urenlang.
Ik wist dat ze toen gevreten had in het riet bij de IJssel en ik denk dus dat het misselijkheid is.
Ik weet alleen zo niet wat je eraan kan doen als de DA dat ook niet weet.
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Ik heb wel eens gelezen dat als Je hond speelt met een hond die frontline of een ander anti-vlooienmiddel in de nek heeft, en je hond krijgt dat door spelen binnen, dat ze dan ook zo kunnen druppelen/kwijlen.
Maar dan zou Spyke wel vaak met een hond spelen die net zulke druppels in zijn nek heeft gekregen.
Groetjes Lucia
creamo62

Nino&Toosje schreef:Hij is al een beetje op leeftijd. Als de dierenarts niets kon vinden dan zou ik als ik jou was naar iemand gaan die Bachbloesems mixt. Wellicht dat je hond daar van opknapt.
Je zou ook een passiebloem pilletje aan hem kunnen geven, misschien is er toch iets waardoor hij stress krijgt of heeft en zo'n pilletje geeft rust in zijn bolletje.
Baad het niet dan schaad het ook niet.

Is er iets in de huiselijke situatie veranderd?
Of met je privé ? Oudere honden die een goed contact met de baas hebben kunnen dit heel goed oppikken.
Bedankt voor je reactie. Als je deze lobbes zo ziet dan is het haast ondenkbaar dat hij stress zou hebben maar je weet het nooit. Hier is alles heel rustig en stabiel, geen kleine kinderen etc. Vanmorgen eerst heerlijk uitgewaaid en thuis gekomen begint het druppen weer. Hij heeft wel met een enorme tak lopen sjouwen. Dacht nog dat er misschien iets tussen zijn kiezen was gekomen en toen nog maar zijn tanden gepoetst :? Voor de tandpasta met kipsmaak gaat zijn bek wel open. Hoe bezorgd (of gek)kun je zijn? :D Maar ik zal mij eens in de bach bloesem gaan verdiepen wie weet wat er uitkomt.
creamo62

lmolen schreef:Ik heb wel eens gelezen dat als Je hond speelt met een hond die frontline of een ander anti-vlooienmiddel in de nek heeft, en je hond krijgt dat door spelen binnen, dat ze dan ook zo kunnen druppelen/kwijlen.
Maar dan zou Spyke wel vaak met een hond spelen die net zulke druppels in zijn nek heeft gekregen.
Spyke is niet zo'n "hondenhond", meer een mensenhond. Hij vindt het geweldig als je met een balletje of wat gooit en heeft dan alleen maar aandacht voor jou. Dus met andere honden komt hij niet zo zeer in aanraking daarbij is hij al wat ouder en volgens mij heeft hij zoiets van aan mijn lijf geen polonaise. :support: Maar bedankt voor het meedenken.
Labje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Labje »

Yentl heeft het ook een keer gehad na een wandeling. Het water liep in straaltjes uit haar bek.
Toen toch maar naar de DA gegaan en die zei, dat het waarschijnlijk een allergische reactie was. Ik moest het nog een paar uurtjes aanzien en als het dan nog niet over was terugkomen.
Het was dus inderdaad na een paar uurtjes over.
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
creamo62

Labje schreef:Yentl heeft het ook een keer gehad na een wandeling. Het water liep in straaltjes uit haar bek.
Toen toch maar naar de DA gegaan en die zei, dat het waarschijnlijk een allergische reactie was. Ik moest het nog een paar uurtjes aanzien en als het dan nog niet over was terugkomen.
Het was dus inderdaad na een paar uurtjes over.
Dat zou ook nog kunnen maar waarvan :confused: Spyke heeft het jammergenoeg vrij regelmatig (zeker 1x in de 2 weken) en ik heb echt alles al nageplozen. Eerst dacht ik misschien het schoonmaakmiddel waar ik de vloer mee dweil maar toen ik de vloer alleen met heet water gedaan had ging hij ook weer aan de drup. Echt een akelig gezicht en dan dat zielige koppie erbij. :kots:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

In ene bedenk ik waar het van kan komen. Is er bij jullie paddentrek? Dat is namelijk weer begonnen. De padden komen uit hun winterslaap.
Ze lopen ook over takken ect. en laten daar slijm achter.
Dat is wel zo verschrikkelijk smerig, daar gaan honden ook heel erg van druppen.
Wat je kunt doen is, als hij het nu vaker krijgt, meteen als je thuis bent een schone spons met koud water vullen en daarmee de bek van de hond als het ware "uitsoppen". Daar wordt het lekken minder van.
creamo62

Nino&Toosje schreef:In ene bedenk ik waar het van kan komen. Is er bij jullie paddentrek? Dat is namelijk weer begonnen. De padden komen uit hun winterslaap.
Ze lopen ook over takken ect. en laten daar slijm achter.
Dat is wel zo verschrikkelijk smerig, daar gaan honden ook heel erg van druppen.
Wat je kunt doen is, als hij het nu vaker krijgt, meteen als je thuis bent een schone spons met koud water vullen en daarmee de bek van de hond als het ware "uitsoppen". Daar wordt het lekken minder van.
Fijn dat je meedenkt :wink: Naar mijn weten hebben we hier geen paddentrek. Maar ik vindt het wel een goed idee om met een spons zijn bek uit te soppen als we van buiten komen. :applaus: Spyke is een uitblinker op het gebied van snuffelen over de grond (meestal op zoek naar eten) dus misschien blijft er dan zo nu en dan eens wat hangen.
Dus dat wordt een emmertje met spons bij de deur. Bedankt!
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Is zijn ontlasting wel goed? Want Milow heeft Giardia gehad en was toen ook snel misselijk (ook veel kwijlen). Zijn ontlasting was niet heel bijzonder toen, geel en breiig...maar niet heel dun. Hij was ook niet fit toen...
Labje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Labje »

Van Yentl was het hoogstwaarschijnlijk van een of ander plantje buiten.
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Labje schreef:Van Yentl was het hoogstwaarschijnlijk van een of ander plantje buiten.
Daar dacht ik ook aan :wink:
Er zijn een aantal planten, waar de honden allergisch op reageren.
Misschien heb je een nieuwe ('geurende') plant of bloemen in huis.
Hierbij denk ik aan hyacinten

Hierbij een link van een gifwijzer.

http://www.heresfelger.nl/html/gif.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze link komt van Knutselsmurf/van de Labrador Startpagina. :)
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Dat is nog eens een mooie link! Die gaan ik eens even uitprinten:) Altijd handig bij de hand te kunnen pakken;)
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Yari heeft dit ook ooit 1x gehad. Ik vermoed van aan iets likken of opeten van iets "giftigs".
De lab van m'n ouders heeft dit al een paar keer gehad en ook daarbij vermoeden van aan iets likken/opeten waar ze zo op gaat speekselen.
Bij ons waren ze er totaal niet misselijk bij of ziekig van. Alles ging even graag naar binnen en ze waren ook gewoon vrolijk enzo.
Maar goed, als jouw hond dit geregeld heeft weet ik niet of het om hetzelfde gaat. Kan natuurlijk wel, als hij telkens met hetzelfde toch weer in aanraking komt buiten.
Lastig hoor, om te achterhalen waar dit nou vandaan komt.
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Plaats reactie