Dagopname kliniek
-
pat
Dagopname kliniek
Gisteren is Lara voor een dagopname in de kliniek geweest dit omdat er na de operatie van vorig jaar aan haar elleboog (LPC) geen echte verbetering optrad ondanks alle onstekingsremmers.
Nu hebben ze gisteren met haar gelopen en onder narcose vocht uit de elleboog opgestuurd voor onderzoek. Wat er op de foto's uitkwam is dat er veel artrose in de elleboog voorkomt.
Heeft iemand ervaring met alternatieve geneesmiddelen voor artrose?
Alvast bedankt!
Nu hebben ze gisteren met haar gelopen en onder narcose vocht uit de elleboog opgestuurd voor onderzoek. Wat er op de foto's uitkwam is dat er veel artrose in de elleboog voorkomt.
Heeft iemand ervaring met alternatieve geneesmiddelen voor artrose?
Alvast bedankt!
-
petra2612
- Grote hondenneus

Mijn dierenarts adviseerde om Zoë dagelijks wat glucosamine te geven. Gewoon tabletten van het Kruidvat (pure glucosamine!) 1x pd 1 tablet sinds ze die gebruikt gaat het een stuk beter. Maar ze had het nog in een begin stadium. Duurde wel een paar weken voordat het verschil merkbaar was. Sterkte en succes ermee.
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
sharon66057
- Speurneus

Noah krijgt glucosamine speciaal van de groene os ( deze is ook meteen ontstekingsremmend ) icm teunisbloemdruppels van de groene os. Daarnaast geven wij hem ook elke dag 2 omega 3 visolie capsules.

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
Jamiedepemie
- Hele grote hondenneus

-
Labje
- Speurneus

Ik heb Quincy altijd Glucosamine van de Groene Os gegeven, samen met mosselextract (dus wat Jamie al schreef, van de groenlipmossel) van Wapiti.
Praktisch nooit meer mank gelopen, terwijl ze toch al ernstige artrose had in haar linkervoorpootje. Daar heeft ze het ruim 4 jaar goed opgedaan. Helaas is ze aan iets anders overleden, dus ik weet niet of het op nog langere termijn geholpen zou hebben.
Praktisch nooit meer mank gelopen, terwijl ze toch al ernstige artrose had in haar linkervoorpootje. Daar heeft ze het ruim 4 jaar goed opgedaan. Helaas is ze aan iets anders overleden, dus ik weet niet of het op nog langere termijn geholpen zou hebben.
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke

-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

Missy krijgt Glucosamine van Groene Os voor arthrose en bewegingsbeperking in haar linker hak. Dat gaat heel goed, ze loop niet mank, ook niet na behoorlijke inspanningen. 
Van de orthopeed (mevr. Krooshof) had ik ook het advies gekregen om haar wel in beweging te houden, dat is ook beter bij arthrose schijnt het.
Dus wandelen en naast de fiets, lekker veel zwemmen.
Van de orthopeed (mevr. Krooshof) had ik ook het advies gekregen om haar wel in beweging te houden, dat is ook beter bij arthrose schijnt het.
Dus wandelen en naast de fiets, lekker veel zwemmen.
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
-
Labje
- Speurneus

-
rimanime
- Speurneus

Hoi Pat, wat vervelend dat het allemaal niet zo wil met jullie Lara
Ik vermoed dat je al glucosamine o.i.d. gebruikt. Wat ik lees is dat de atrose bij Lara hevig is en ik vraag me af of dit supplement dan nog enige verlichting geven kan. Ik weet dat er hier een aantal labjes zijn, die behandeld zijn met een Goudacupunctuur en daar een goed resultaat mee hebben geboekt. Bijv. Yari en Boris Amber Damy. Wellicht reageren ze nog. Als je googled op Goudacupunctuur, dan kom je meer ervaringen tegen. Sterkte !

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
yari
- Speurneus

- Contacteer:
Mijn Yari heeft o.a. ook ED (beiderzijds lpc, met 7.5 mnd aan geopereerd). Zij heeft jarenlang glucosamine/chondroïtine gehad, grotendeels van Cosequin en de laatste jaren tevens Primeval Gelatinaat (collageen). En 1 à 2x per week een omega 3 vetzurencapsule + 1x per week vette rauwe vis.
Jarenlang is dit super goed gegaan, maar sinds een klein jaartje begon ik ook te merken dat de arthrose lichtelijk op begon te spelen.
Dit uitte zich in startstijfheid/lichte kreupelheid de eerste pasjes na rust.
Vooral als ze meer gedaan had, dan was vervolgens na rust die startkreupelheid ook erger.
Ik geef haar nu sinds een paar maanden Adequan injecties (glucosaminocyclaan) en daarmee zijn de klachten echt enorm verminderd.
Yari heeft daar dus duidelijk ontzettend veel baat bij.
Bewegen zul je binnen de klachtengrenzen moeten proberen. En het lieft voornamelijk rechtlijnig. En zwemmen is ook perfect om de bespiering op peil te houden.
En liever de beweging zoveel mogelijk over diverse wat kortere keren per dag verspreiden, dan dat je in 1x 2 uur achter mekaar weg bent.
Verder heb ik aardig wat positieve verhalen gehoord over het inbrengen van goudkorrels; permanente goudacupunctuur. Maar ik heb daar zelf (nog) geen ervaring mee.
En tegenwoordig zijn ze ook volop bezig met stamceltherapie. Het staat nog in de kinderschoenen, maar in Amerika schijnt het een succesnummer te zijn.
Even googlen en je kunt meer info over zowel permanente goudacupunctuur als stamceltherapie vinden.
Arthrose is een lastig iets en per individu kan het enorm verschillen hoeveel hinder ze ervan ondervinden. Er zijn honden met minimale arthrose die er stikkreupel van lopen, maar er zijn er ook met ontzettende arthrose waar amper wat aan te merken is.
Succes, hopelijk vind je iets waar ze baat bij heeft.
Jarenlang is dit super goed gegaan, maar sinds een klein jaartje begon ik ook te merken dat de arthrose lichtelijk op begon te spelen.
Dit uitte zich in startstijfheid/lichte kreupelheid de eerste pasjes na rust.
Vooral als ze meer gedaan had, dan was vervolgens na rust die startkreupelheid ook erger.
Ik geef haar nu sinds een paar maanden Adequan injecties (glucosaminocyclaan) en daarmee zijn de klachten echt enorm verminderd.
Yari heeft daar dus duidelijk ontzettend veel baat bij.
Bewegen zul je binnen de klachtengrenzen moeten proberen. En het lieft voornamelijk rechtlijnig. En zwemmen is ook perfect om de bespiering op peil te houden.
En liever de beweging zoveel mogelijk over diverse wat kortere keren per dag verspreiden, dan dat je in 1x 2 uur achter mekaar weg bent.
Verder heb ik aardig wat positieve verhalen gehoord over het inbrengen van goudkorrels; permanente goudacupunctuur. Maar ik heb daar zelf (nog) geen ervaring mee.
En tegenwoordig zijn ze ook volop bezig met stamceltherapie. Het staat nog in de kinderschoenen, maar in Amerika schijnt het een succesnummer te zijn.
Even googlen en je kunt meer info over zowel permanente goudacupunctuur als stamceltherapie vinden.
Arthrose is een lastig iets en per individu kan het enorm verschillen hoeveel hinder ze ervan ondervinden. Er zijn honden met minimale arthrose die er stikkreupel van lopen, maar er zijn er ook met ontzettende arthrose waar amper wat aan te merken is.
Succes, hopelijk vind je iets waar ze baat bij heeft.
Groetjes: Mariëlle & Yari
~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
-
yari
- Speurneus

- Contacteer:
Yari heeft nooit goudacupunctuur gehad, Rinske!rimanime schreef:Hoi Pat, wat vervelend dat het allemaal niet zo wil met jullie LaraIk vermoed dat je al glucosamine o.i.d. gebruikt. Wat ik lees is dat de atrose bij Lara hevig is en ik vraag me af of dit supplement dan nog enige verlichting geven kan. Ik weet dat er hier een aantal labjes zijn, die behandeld zijn met een Goudacupunctuur en daar een goed resultaat mee hebben geboekt. Bijv. Yari en Boris Amber Damy. Wellicht reageren ze nog. Als je googled op Goudacupunctuur, dan kom je meer ervaringen tegen. Sterkte !
Jij doelt op de Adequan.
Groetjes: Mariëlle & Yari
-
rimanime
- Speurneus

Ik lees hetyari schreef:Yari heeft nooit goudacupunctuur gehad, Rinske!rimanime schreef:Hoi Pat, wat vervelend dat het allemaal niet zo wil met jullie LaraIk vermoed dat je al glucosamine o.i.d. gebruikt. Wat ik lees is dat de atrose bij Lara hevig is en ik vraag me af of dit supplement dan nog enige verlichting geven kan. Ik weet dat er hier een aantal labjes zijn, die behandeld zijn met een Goudacupunctuur en daar een goed resultaat mee hebben geboekt. Bijv. Yari en Boris Amber Damy. Wellicht reageren ze nog. Als je googled op Goudacupunctuur, dan kom je meer ervaringen tegen. Sterkte !
Jij doelt op de Adequan.

-
pat
-
rimanime
- Speurneus

De Glucosamine Complex Speciaal van Groene Os zit Boswelia en Niacinamide. Deze stof werkt extra ontstekingsremmend. Het is geen goedkope glucosamine maar wel een heel goedepat schreef:Oh ja vergeet ik nog te vragen krijgen jullie honden daarnaast?