Heeft hier iemand ooit zijn hond laten titeren
-
Jutta
- Speurneus

Heeft hier iemand ooit zijn hond laten titeren
Van verschillende kanten hoor je over de noodzaak van het inenten etc. En het blijkt toch dat sommige vaccins langer dan 1 jaar werken dus dan zou je niet moeten laten inenten. Dit geldt niet voor Weil en nog 2 andere.
Ik ben echt aan het nadenken of ik Chester z'n bloed laat onderzoeken en op basis daarvan hem laat inenten. Hij zou met 15 maanden weer een grote cocktail krijgen maar waarom zou je dat doen als hij voor bvb. sommige ziektes nog immuun is. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee ??
Ik ben echt aan het nadenken of ik Chester z'n bloed laat onderzoeken en op basis daarvan hem laat inenten. Hij zou met 15 maanden weer een grote cocktail krijgen maar waarom zou je dat doen als hij voor bvb. sommige ziektes nog immuun is. Heeft iemand van jullie daar ervaring mee ??
-
roef
- Speurneus

-
Kay
- Speurneus

- Contacteer:
Yup, wij zijn dit jaar begonnen met titeren...
Althans, Kay heeft de enting die 3 jaar geldig is dus die hebben we niet laten enten (alleen Weil)
Daan heeft na zijn pupentingen afgelopen maand voor het eerst een titerbepaling gehad en was helaas niet voldoende beschermd dus moest hij wel een volledige cocktail maar goed, dan zijn we daar ook 3 jaar vanaf
Wij hebben het bij een holistische dierenarts laten doen, want onze eigen DA kwam dat dit allemaal niet betrouwbaar was blablabla
Althans, Kay heeft de enting die 3 jaar geldig is dus die hebben we niet laten enten (alleen Weil)
Daan heeft na zijn pupentingen afgelopen maand voor het eerst een titerbepaling gehad en was helaas niet voldoende beschermd dus moest hij wel een volledige cocktail maar goed, dan zijn we daar ook 3 jaar vanaf
Wij hebben het bij een holistische dierenarts laten doen, want onze eigen DA kwam dat dit allemaal niet betrouwbaar was blablabla
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015
-
rimanime
- Speurneus

Hier wordt ook getiterd 

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
yari
- Speurneus

- Contacteer:
-
Jutta
- Speurneus

Nou, dan wordt er bloed afgenomen en er word gekeken of je hondje voor bepaalde ziektes nog genoeg antistoffen aanwezig zijn. Heel veel vaccins beschermen meer dan een jaar soms zelfs 3 jaar en dan moet je dus niet ieder jaar opnieuw laten vaccineren.
Kijk maar eens hierop
http://www.nmlhealth.com/c,,52,/VacciCh ... aling.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk maar eens hierop
http://www.nmlhealth.com/c,,52,/VacciCh ... aling.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Pandora
- Speurneus

Omdat Ramses vorig jaar enorm ziek is geweest van de entingen wordt hij dit jaar voor het eerst getiterd om te kijken wat hij aan intentingen echt nodig heeft.
We hebben het nagevraagd en het kan gewoon bij onze vaste dierenkliniek maar prijzig is het wel, het gaat 60 à 70 euro kosten. Maar goed, het is goedkoper dan een nieuwe hond
We hebben het nagevraagd en het kan gewoon bij onze vaste dierenkliniek maar prijzig is het wel, het gaat 60 à 70 euro kosten. Maar goed, het is goedkoper dan een nieuwe hond
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
rimanime
- Speurneus

Helaas zijn er nog maar weinig DA's die je hier op wijzen. Zij enten liever ieder jaar. KassaEricaM schreef:Dat vroeg ik me nou ook af. Nooit van gehoordmarleen_vb schreef:Misschien een domme vraag maar wat houdt titeren precies in?
Omdat er voor de ziekte van weil nog geen titers bestaan, laat ik voor de zekerheid de honden hiervoor (nog) wel ieder jaar enten. Jammer.....want het is een smerig goedje. Maar goed ze liggen nog al eens in sloten waar ook ratten in zwemmen dus hierin geen risico.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
-kim-
- Speurneus

Mexx word niet meer geënt ivm allergiën, hij is geënt t/m 2jaar. Alleen rabiës krijgt hij nog, maar die krijgt hij verdund, dit omdat we vaak naar het buitenland gaan.
En Bear laat ik dit jaar voor het eerst titeren, die heeft de pup en de 15maanden enting wel gehad.
En Bear laat ik dit jaar voor het eerst titeren, die heeft de pup en de 15maanden enting wel gehad.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Jutta
- Speurneus

Op Barfplaats staat er ook heel veel over. Dierenarts Erwin van Gijtenbeek heeft een praktijk in Heiloo en die doet dat iedere 10e van de maand voor iets van 30 Euro maar ja, Heiloo is niet zo in de buurt .....maar ik ga het denk toch doen. http://www.anyanimal.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Miske
- Speurneus

- Contacteer:
Ik kreeg vorige week een brief van de DA en het lijkt er op dat ze dat nu daar ook gaan doen ... Ik hoop morgen meer te weten omdat ik dan een afspraak bij de DA ga proberen te scoren voor een jaarlijkse prik (????) bij Olly!