wat kan ik het beste gebruiken tegen teken en vlooien
-
dominique
wat kan ik het beste gebruiken tegen teken en vlooien
hallo allemaal
hier weer een berichtje uit het oosten des lands
mijn vraag is wat ik het beste kan gebruiken tegen het bestrijden van vlooien en teken
op dit moment heb ik cody helemaal vrij
maar wat is beter chemisch of natuurlijke producten
bij onze vorige hond gebruikte ik druppels in de nek en michten de kinderen hem niet aaien of opletten
maar ik wil enigzins dat voorkomen aangezien ze heel knuffelig met elkaar zijn en ook half op cody liggen of andersom
wie heeft er tips
groetjes dominique
hier weer een berichtje uit het oosten des lands
mijn vraag is wat ik het beste kan gebruiken tegen het bestrijden van vlooien en teken
op dit moment heb ik cody helemaal vrij
maar wat is beter chemisch of natuurlijke producten
bij onze vorige hond gebruikte ik druppels in de nek en michten de kinderen hem niet aaien of opletten
maar ik wil enigzins dat voorkomen aangezien ze heel knuffelig met elkaar zijn en ook half op cody liggen of andersom
wie heeft er tips
groetjes dominique
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Wij gebruiken stronghold. Bij de dierenarts liggen de meest rencenste middelen voor zover ik het allemaal begreep. Er is nog een andere welke ook weer tegen.. Wormen etc gebruikt kan worden zodat je neit ook nog eens hoeft te ontwormen (buiten dan toch 1 pilletje per jaar)
Evengoed kregen wij de tip om het savonds voor het slapen gaan te druppelen.
Evengoed kregen wij de tip om het savonds voor het slapen gaan te druppelen.
-
Agnes
-
Herman 70
- Middelgrote hondenneus

-
renate
- Speurneus

-
liesjeb
- Hele grote hondenneus

Geldt de hoeveelheid knoflook voor iedere hond? En geef je gewoon zo'n hele teen in 1 keer?renate schreef:Ik geef onze honden alleen knoflook. Ieder 2 teentjes per week.
Voor de rest geen chemische spullen ofzo. Ze hebben ook nog nooit last gehad van teken of vlooien.
En ontwormen doe ik alleen als ze wormen hebben voor de rest ook niet ( alleen als pup ontwormde ik ze in het begin )
-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus

Hoi,
Het klopt, sommig vlooien middelen werken niet goed meer. Milow heeft vlooien gekregen terwijl hij elke 3 maanden frontline combo kreeg. Dit middel is wat ouder en hier kunnen vlooien resistent tegen zijn. We gebruiken nu Adventage en geen vlo meer te bekennen.
Ookal zie je geen wormen, ontwormen is wel heeeeeel belangrijk hoor. De meeste wormen zul je namelijk niet zien. Alleen de cystes en eitjes poepen ze uit, de wormen niet. Ik deed Milow ook alleen ontwormen als ik wat zag. Maar op een dag ging ik naar de wc en trof in mijn eigen ontlasting een worm aan...een spoelworm! (10 centimeter lang) Milow bleek spoelworm te hebben, maar dat kun je niet aan de poep zien. En mijn lieve labje gaf een eitje door aan mij...ondanks dat ik heel hygiënisch ben en altijd na spelen en knuffelen met hem mijn handen was. Spoelworm en andere wormpjes kunnen in andere organen gaan zitten en daar problemen veroorzaken. Zelfs dan is de ontlasting goed. Hier elke 3 a 4 maanden ontwormen...want verassingen op de wc aantreffen is echt vreselijk!
Het klopt, sommig vlooien middelen werken niet goed meer. Milow heeft vlooien gekregen terwijl hij elke 3 maanden frontline combo kreeg. Dit middel is wat ouder en hier kunnen vlooien resistent tegen zijn. We gebruiken nu Adventage en geen vlo meer te bekennen.
Ookal zie je geen wormen, ontwormen is wel heeeeeel belangrijk hoor. De meeste wormen zul je namelijk niet zien. Alleen de cystes en eitjes poepen ze uit, de wormen niet. Ik deed Milow ook alleen ontwormen als ik wat zag. Maar op een dag ging ik naar de wc en trof in mijn eigen ontlasting een worm aan...een spoelworm! (10 centimeter lang) Milow bleek spoelworm te hebben, maar dat kun je niet aan de poep zien. En mijn lieve labje gaf een eitje door aan mij...ondanks dat ik heel hygiënisch ben en altijd na spelen en knuffelen met hem mijn handen was. Spoelworm en andere wormpjes kunnen in andere organen gaan zitten en daar problemen veroorzaken. Zelfs dan is de ontlasting goed. Hier elke 3 a 4 maanden ontwormen...want verassingen op de wc aantreffen is echt vreselijk!
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Wow daar kijk je dan wel even flink van opAnna&Milow schreef:Hoi,
-
Debby
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Anna&Milow
- Middelgrote hondenneus