ervaringen fokker Slingerland uit Hall?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

ervaringen fokker Slingerland uit Hall?

Ongelezen bericht door milo »

Mijn zus belde vandaag vrolijk dat ze een pup hebben opgehaald van de fokker Slingerland uit Hall.
Ze had er een heel goed gevoel bij, hebben de moeder gezien en ouders waren goed wat betreft HD.
Nu vond ik het al vreemd dat ze de pup meteen meekreeg, dacht dat dit niet de gebruikelijke route was, maar ik ben ook maar een leek op dat gebied :)

Nu staan er op google allerlei waarschuwingen dat de pups wel regelmatig last van HD hebben en er ook agressie problemen zijn...

Kennen jullie deze fokker en moet mijn zus zich nu zorgen gaan maken?

Pup ziet er trouwens superlief uit, hij heet Roemer en ik heb zuslief al ons forum aangeraden :klasse:
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik denk dat je het antwoord wel weet 8)

Laat ik het zo zeggen, ik had daar geen hondje vandaan gehaald. :wink:
Marlotte
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marlotte »

Je hebt PB :wink:
Afbeelding
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Sja, eenmaal in het 'hondenwereldje' weet je natuurlijk dat je eerst goed moet oriënteren op fokkers.. Helaas weet niet iedereen hoe het werkt.. Ik heb inmiddels veel schrikbarende verhalen gelezen waarin vooral de agressie naar voren komt... oei..
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

milo schreef:Sja, eenmaal in het 'hondenwereldje' weet je natuurlijk dat je eerst goed moet oriënteren op fokkers.. Helaas weet niet iedereen hoe het werkt.. Ik heb inmiddels veel schrikbarende verhalen gelezen waarin vooral de agressie naar voren komt... oei..
Ik blijf me verbazen over dat mensen naderhand internet wel ineens kunnen vinden... Bij een koelkast lezen mensen zich al dagen in op internet hoe of wat, maar bij huisdieren schijnt het toch wel heel moeilijk te zijn allemaal :?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Chica

Ongelezen bericht door Chica »

Je kunt Slingerland uit Hall beter maar niet googlelen, want daar ga je niet blij van worden... :(

J&C
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Deze man is echt totaal niet pluis... als k haar was zal ik direct een da bezoeken om het pupje te laten onderzoeken. Hij heeft niet alleen labradors maar ook een groot aanbod aan golden retrievers, hij bied echt ontzettend vaak nieuwe nesten aan.... labradors, golden retrievers en kruising labrador/golden retriever
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

http://link.marktplaats.nl/429482048" onclick="window.open(this.href);return false;

http://link.marktplaats.nl/429530517" onclick="window.open(this.href);return false;

Wegblijven.
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door delange »

14 jaar geleden hebben mijn ouders daar een Golden Retriever aangeschaft. We kregen hem niet direct mee, met 9 weken pas.
Een ontzettend lieve hond, doet echt geen vlieg kwaad, loopt nooit aan de riem, is echt de goedzak zelf...
Als pup heeft hij wel heel veel problemen gehad met zijn vacht/huid, allerlei plekken, korsten, beet zijn haren eruit etc. Ontzettend veel kosten gemaakt bij de dierenarts etc. Alles zonder resultaat.
Gelukkig is hij erover heen gegroeid en is zijn vacht nu prima!
Ook veel last van osteoporose/artrose in zijn linker voorpoot en beide heupen. Zoals de DA toen zei, is hij gewoon te ver door gefokt...... :(
Verder een ontzettend lieve hond! :verliefd1: en geen spoortje agressie merkbaar.
Mijn ouders zouden er nu geen hond weer vandaan halen...
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Omdat mijn zus en zwager een baby hebben en het risico op bijtincidenten niet wilden lopen, hebben ze de hond teruggebracht. Met pijn in het hart, want het beessie was superlief en die kan er immers ook niets aan doen..
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

gelukkig hebben ze de juiste keuzen gemaakt :klasse:
het is natuurlijk heel moeilijk maar ze kunnen beter meteen voor een goede hond kiezen dan dat ze over een jaar of 2 met problemen komen en als nog afstand van de hond moeten doen.

Hopelijk vinden ze een goede fokker en hebben straks als nog een hele lieve pup
Kyra
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kyra »

Wat een enorm dapperde beslissing hem terug te brengen zeg!!

Is je zus nu op de hoogte en gaat ze zich inlezen in alles en daaruit een goed nestje uitzoeken?
Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat dapper zeg van hun!
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Nou, ze gaan nu waarschijnlijk voor een herplaatser. Twee weken voordat ze de pup kochten hebben ze gereageerd op een 5 jarig zwart labrador teefje. De eigenaren waren toen in overleg met een ander stel maar toen dat niet door bleek te gaan, kwam de hond weer voor hun in zicht!

Hond wordt ook niet zomaar weggegeven, die mensen zoeken echt een goed thuis dus dat klinkt betrouwbaar.

Ik hoop echt voor ze dat dit een goede match is, ik denk sowieso dat een volwassen hond en dan ook nog een teefje handig is voor ze. Ik duim!
Plaats reactie