Abrubt einde aan fokplannen

Heb je vragen over het fokken? Wil je weten wanneer je wel en wanneer je zeker niet moet fokken met een Labrador?
Loesje's liefste

Abrubt einde aan fokplannen

Ongelezen bericht door Loesje's liefste »

We zitten met een ziek hondje en balen verschrikkelijk.

Ik schrijf dit berichtje net nadat ik een afspraak heb gemaakt om vanmiddag de baarmoeder van Loes te laten verwijderen.

We zijn de afgelopen jaren (met veel plezier) bezig geweest met de voorbereidingen van een nestje voor Loes. Afgelopen januari was het dan eindelijk zo ver, ze werd gedekt.

Op de 28e dag na de dekking wees een echo uit dat ze leeg was gebleven. We waren teleurgesteld, maar realistisch; soms zit het mee, soms ook tegen. We namen ons voor geduldig af te wachten tot haar volgende loopsheid om dan een nieuwe poging te wagen.

Op dag 40 na de dekking heb ik een controle echo uit laten voeren. Ik zag toch echt dat mijn meisje veranderde (gewichtstoename, opgezette en lacterende tepels, veranderende buiklijn, aanhankelijker gedrag, veel plassen e.s.) en wilde er zeker
van zijn dat er niet toch sprake was van dracht. Ze bleek nog steeds leeg.

Gisterochtend was Loes gespannen. Ze was continu aan het graven in haar mand, op de bank, in de tuin. Daarnaast moest ze veel plassen week ze niet van mijn zijde, had ze ene opgezette vulva en slijmerige heldere afscheiding.
Ik weet dat de hormoonhuishouding en het gedrag van een niet drachtige teef sterk overeen kan komen met dat van een schrijndrachtige dus ik was nog niet direct heel bezorgd. In mijn achterhoofd zei een klein stemmetje dat er heel misschien toch een bevalling aan zat te komen.

Vanochtend was ze rustiger, maar was de afscheiding niet meer helder en wat mij betreft alarmerend
Haar houding gaf aan dat ze zich erg ongemakkelijk voelde. Gelukkig konden we direct bij de DA terecht die zo goed als direct een baarmoederontsteking constateerde.

We konden kiezen uit behandeling met antibiotica en hopen dat ze zou herstellen, of verwijdering van de baarmoeder.

We blijven onze principes trouw en gaan voor de laatste optie. Boven alles gaat de gezonheid van Loes. Bovendien is de prognose van de behandeling met antibiotica niet zo heel gunstig en is de kans op herhaling groot. Ook kan de situatie elk moment kritiek worden. We hebben ons altijd voorgenomen om verantwoord te fokken. Als we trouw blijven aan onszelf en aan Loes dan zetten we onze plannen daarom dan ook niet ten koste van alles door. Hoe jammer ook :cry:

We gaan nu duimen voor een veilige ingreep en een spoedig herstel en pakken wellicht ver in de toekomt de ambitie weer eens op.
Mariska+Noa

Ongelezen bericht door Mariska+Noa »

Wat een vreselijk nieuws! Zo balen dat je na al die jaren geduld nu opeens helemaal van voor af aan moet beginnen... Maar inderdaad de gezondheid van je meisje gaat voor!! Beterschap voor Loes en veel sterkte met deze moeilijke beslissing
liesjeb
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door liesjeb »

Wat heftig zeg! Eerst de tegenslag dat de dekking niet is gelukt en nu dit..
Maar ik moet zeggen: petje af dat je in het belang dan Loes denkt! Hopelijk herstelt ze snel van de ingreep! Veel beterschap!
En wat betreft de plannen... het leven kun je niet sturen, maar er zijn altijd meerdere wegen die naar rome gaan.
:groteknuffel:
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

Tjee wat vervelend zeg vooral omdat je er zo naar toe hebt geleefd en er dan eindelijk een hoopvolle dekking was, maar wat je zegt is waar je hondje gaat voor alles, maar toch is het hard, veel sterkte en dat loes er maar snel weer bovenop is.
marina
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door marina »

Beterschap voor Loes.Precies een week geleden moest Lola acuut geopereerd worden aan een baarmoederontsteking gelukkig waren we er tijd bij en begint ze nu weer de oude te worden.
Sascha
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sascha »

Dat is inderdaad flink balen dat je meissie nu zo ziek is :( en dat de beslissing van een operatie nodig was.
Haar gezondheid staat gelukkig bij jullie voorop, hoe moeilijk het ook is om het idee te laten varen om ooit een nestje van haar te mogen krijgen :(
Maar wie weet wat ooit op je pad komt en wat de toekomst jullie nog gaat brengen!
Afbeelding
marielle75
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marielle75 »

Wat is dit vervelend, zeg!
Ik hoop dat ze een spoedig herstel heeft!
Sterkte.
Afbeelding
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Diep respect voor jullie keuze! Ik hoop dat Loes weer snel de oude is :bloem:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Ik had dezelfde beslissing genomen, maar ik begrijp dat het ook een teleurstelling voor jullie is.....
Hoop dat ze snel herstellen zal na de ingreep!
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Heftig zeg. Sterkte!
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Jeetje wat naar zeg :(
Hopelijk is Loes snel weer opgeknapt na de ingreep.
Sterkte!
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Loesje's liefste

Ongelezen bericht door Loesje's liefste »

Tjee wat zijn jullie snel. Bedankt voor jullie reacties. Hartverwarmend hoor!

Fijn om op het forum e.a. van je af te kunnen schrijven. Allereerst de zorg en daarnaast natuurlijk ook wel de teleurstelling.

Helaas blijven de zorgen nog even bestaan. DA kan pas morgenvroeg opereren door tussenkomst spoedje. Dat wordt een nachtje op de bank en goed op blijven letten. Morgen is ze de eerste....
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Nou mijn respect heb je hoor, je meiske boven alles zo denk ik er ook over. Ik hoop dat de operatie voorspoedig verloopt en dat ze weer snel op de been is. Sterkte met alles!
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Henny--Joy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Henny--Joy »

Groot en diep respect voor jullie.
Ik hoop dat het allemaal voorspoedig gaat verlopen morgen met de operatie, dan kan ze weer rustig aan goed opknappen.
Al het goud ter wereld bevind zich in de blik van de hond voor haar baasjes.
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Groot respect voor jullie keuze. Ook wij hopen dat de operatie morgen spoedig verloopt en dat je meisje snel weer opknapt.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
Plaats reactie