Ze zit soms zo raar
-
- Hele grote hondenneus
Ze zit soms zo raar
Onze Roxy is nu 11 weken oud. En sinds deze week zit ze soms zo raar.
Dan zit ze achterover en zakt ver door naar achteren. Alsof ze heel ver doorzakt door haar achterheupen. Ze ziet er dan wel heel ontspannen uit. Vaak leunt ze dan lekker tegen de deur.
Maar ze doet het ook als ze gewoon op het kleed zit. En soms ligt ze ook plat op haar buik met haar achterpoten plat op de grond gespreid. Alsof ze heel losjes in de heupen is.
Is dit normaal?? Het ziet er wel raar uit. Lastig uit te leggen ook wat ik precies bedoel.
Doe andere labradors dit ook?
groetjes, Monique
Dan zit ze achterover en zakt ver door naar achteren. Alsof ze heel ver doorzakt door haar achterheupen. Ze ziet er dan wel heel ontspannen uit. Vaak leunt ze dan lekker tegen de deur.
Maar ze doet het ook als ze gewoon op het kleed zit. En soms ligt ze ook plat op haar buik met haar achterpoten plat op de grond gespreid. Alsof ze heel losjes in de heupen is.
Is dit normaal?? Het ziet er wel raar uit. Lastig uit te leggen ook wat ik precies bedoel.
Doe andere labradors dit ook?
groetjes, Monique
ja hoor wij hebben een pup Vida van 9 weken en ook zij kan lekker ontspannen liggen met de achterpoten helemaal gestrekt ook zo'n lekkere scheve puppyzit
, dat is volstrekt normaal hoor. Dat puppy zitten kan nog best ff duren weet ik uit ervaring van onze andere hond en ook dat liggen met de poten naar achter sommige labs vinden dat gewoon fijn, niets aan het handje 

-
- Hele grote hondenneus
Dus ze is niet "te slap" in de heupjes??Charella schreef:Volgens mij weet ik welke zit je bedoeltDit komt heel veel voor bij labradors
Wij schrokken al.
Door alle verhalen zijn we nogal bang geworden ivm die knietjes en heupen. Morgen wordt er vloerbedekking gelegd over ons laminaat.
Nu liggen er al wat grote kleden.
Druk spelen durven we ook niet. Als ze haar dolle uurtje heeft proberen we dat ook af te remmen en spelen hooguit 10 minuten wat drukker met haar. Ze heeft zo'n gekke piepkip die ze graag vermoordt, maar die haal ik na een aantal minuten weg. Bang dat het anders niet goed voor haar is.
Zijn wij te panisch??
-
- Speurneus
-
- Hele grote hondenneus
Dat zal hem vast wel zijn. Het ziet er iig wel grappig uit.Nino&Toosje schreef:Je kunt het beste een keer een foto maken en op het forum zetten, maar volgens mij bedoel je gewoon de "puppyzit"
En ze lijkt het wel fijn te vinden.
Ik heb even puppyzit gegoogled en ik zie inderdaad foto's van honden die net zo zitten
-
- Kleine hondenneus
Mellow is 3 jaar en doet beide nogIefke schreef:ja hoor wij hebben een pup Vida van 9 weken en ook zij kan lekker ontspannen liggen met de achterpoten helemaal gestrekt ook zo'n lekkere scheve puppyzit, dat is volstrekt normaal hoor. Dat puppy zitten kan nog best ff duren weet ik uit ervaring van onze andere hond en ook dat liggen met de poten naar achter sommige labs vinden dat gewoon fijn, niets aan het handje

Oh, zie profiel foto voor het liggen met de achterpoten helemaal gestrekt...

Met heel veel dank aan Sarah!
-
- Hele grote hondenneus
- Contacteer:
Fayth is bijna 10 maanden en doet het ook nog...Brellow schreef:Mellow is 3 jaar en doet beide nogIefke schreef:ja hoor wij hebben een pup Vida van 9 weken en ook zij kan lekker ontspannen liggen met de achterpoten helemaal gestrekt ook zo'n lekkere scheve puppyzit, dat is volstrekt normaal hoor. Dat puppy zitten kan nog best ff duren weet ik uit ervaring van onze andere hond en ook dat liggen met de poten naar achter sommige labs vinden dat gewoon fijn, niets aan het handje
Oh, zie profiel foto voor het liggen met de achterpoten helemaal gestrekt...
-
- Speurneus
Oh ja dat languit liggen op de vloer deed Chester ook toen die nog heel klein was. Ziet er grappig uit maar ook van de Fokker hoorden wij dat al haar honden zo liggen dus.......dat is normaal. En de puppyzit ken ik ook. Saskia heeft bij haar fotoalbum van onze wandeling in Almere afgelopen zondag ook een foto van Chester bij waar hij in de genoemde zit afgebeeld is.
-
- Hele grote hondenneus
Door alle verhalen zijn we nogal bang geworden ivm die knietjes en heupen. Morgen wordt er vloerbedekking gelegd over ons laminaat.
Druk spelen durven we ook niet. Als ze haar dolle uurtje heeft proberen we dat ook af te remmen en spelen hooguit 10 minuten wat drukker met haar. Ze heeft zo'n gekke piepkip die ze graag vermoordt, maar die haal ik na een aantal minuten weg. Bang dat het anders niet goed voor haar is.
Zijn wij te panisch??[/quote]
Kennen jullie deze angst ook?
Zijn wij te panisch??[/quote]
Kennen jullie deze angst ook?
-
- Speurneus
Ja met zo'n kleintje is het wel wennen. Dat hadden wij ook en het was ook nog onze eerste hond. Wij hebben inderdaad in de eerste weken rustig aan gedaan. Ze willen natuurlijk graag spelen en dat mag ook . Chester was nooit te wild maar anders had ik hem gewoon even in de bench gedaan dat die echt tot rust kan komen. Ga vooral genieten van die kleine pupsel, ze worden veel te snel groot.
-
- Middelgrote hondenneus
Ja, ik ken die angst ook!
Onze vorige hond had HD.
En ook hier liggen allemaal kleden over het laminaat en lopen we niet te lang etc.
Het languit liggen wist ik nog wel van onze vorige hond, dat doet Rover ook. Maar de puppyzit is me toen nooit opgevallen en ik vond ook dat Rover zo vreemd zat. Dus ik begon me ook al een beetje zorgen te maken, maar de reacties stellen me gerust.
Onze vorige hond had HD.
En ook hier liggen allemaal kleden over het laminaat en lopen we niet te lang etc.
Het languit liggen wist ik nog wel van onze vorige hond, dat doet Rover ook. Maar de puppyzit is me toen nooit opgevallen en ik vond ook dat Rover zo vreemd zat. Dus ik begon me ook al een beetje zorgen te maken, maar de reacties stellen me gerust.

Het is inderdaad waarschijnlijk de puppyzit!
Maggie deed het alleen als puppy nooit, maar nu doet ze het wel eens
En dat liggen met de poten ver naar achteren, dat deed Maggie als pup heel vaak! Nu doet ze eigenlijk niet meer. Er wordt wel eens gezegd dat de heupjes dan heel goed zijn en anderen zeggen dat zoiets op HD wijst. Ik heb het idee dat dat fabeltjes zijn.
Maar niets om je zorgen over te maken dus
Maggie deed het alleen als puppy nooit, maar nu doet ze het wel eens

En dat liggen met de poten ver naar achteren, dat deed Maggie als pup heel vaak! Nu doet ze eigenlijk niet meer. Er wordt wel eens gezegd dat de heupjes dan heel goed zijn en anderen zeggen dat zoiets op HD wijst. Ik heb het idee dat dat fabeltjes zijn.

Maar niets om je zorgen over te maken dus