castreren

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
moekie

castreren

Ongelezen bericht door moekie »

Voor volgende week vrijdag heeft Lucky een afspraak staan om gecastreerd te worden. Hij heeft heel erg last van zijn hormonen gehad door een loops teefje, de hele dag piepen, huilen en hijgen. Daardoor is hij weer wat vindingrijker geworden en krijgt de tussendeur open, om maar in de vensterbank te kunnen. Nog een reden is zijn lekkende pielemuis :kots: .
Nu kreeg ik net van iemand de tip dat we er ook voor kunnen kiezen om alleen de zaadleiders door te laten knippen. Heb aan de assistente gevraagd wat de mogelijkheden waren en dat was castratie of chemische castratie.
In zijn gedrag is hij hartstikke lief :verliefd1: , niet dominant of druk (alleen met bezoek). Hij kan goed bij andere honden, alleen niet bij 1 andere reu. Is buiten lekker enthousiast en is wel waaks, maar dat is oke.

We geeft ons advies wat handig is voor onze Luck?
kris

Ongelezen bericht door kris »

Heb je de chemische castratie nog niet geprobeerd dan? (omdat de da dat ook als optie geeft). Ik zou denk ik eerst dat proberen! Wij hebben bij Sem een implantaat laten plaatsen. Hij tilt nu niet meer bij elk paaltje zijn pootje op. Hij was een tijdje erg pieperig in huis, ook dit is nu weer over. En ja ook zijn piemel was hier een probleem :kots: . Zijn piemel is wel minder geworden door het implantaat maar toch ook niet helemaal over, wisseld eigenlijk een beetje. Als je een implantaat probeerd weet je of dit het effect heeft dat jij wilt en dan kun je altijd nog laten castreren.
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Wij hebben vori9g jaar september bij Brent een implantaat laten zetten en daarmee was ook de lekpiemel over. Implantaat wordt a.s. maandag vervangen en dan kijken we na een half jaar wat we gaan doen. Brent heeft dan een jaar een implantaat gehad en misschien is hij dan op een leeftijd dat het niet meer nodig iis om te castreren. Hij is dan 3.

Succes met je hondje wat je ook gaat doen.
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
Plaats reactie