Door de poten zakken..
Door de poten zakken..
Even een vraag hier en ik hoop dat iemand misschien weet wat het is.
Onze Cody van 6 jaar zakt soms door haar poten het lijkt op flauwvallen maar dat is het niet echt.
Het gebeurd af en toe maar nu gisteren liep ik het huis uit en we waren nog geen 100 meter verder en ze zak door haar poten en valt tegen mij aan.
Ik schrok met kapot. Vervolgens roep ik haar naam en ze kijkt wel gelijk dus ze valt niet echt flauw en komt weer een soort van bij en we hebben een prima wandeling gemaakt. Ze heeft gewoon lekker lopen hollen en spelen niks aan de hand verder. Nu is dit al eens vaker gebeurd maar dan was het warm of we hadden al een eind gewandeld dus dan kan je het nog terug plaatsen maar nu??
Morgen ga ik wel de dierenarts bellen maar het is zo vaag om te vertellen dat ik me afvraag of hij er wel iets mee kan. Ik weet ook zeker dat als hij haar gaat onderzoeken dat de hond kern gezond is. Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen en weet wat het is. Alsvast bedankt..
Onze Cody van 6 jaar zakt soms door haar poten het lijkt op flauwvallen maar dat is het niet echt.
Het gebeurd af en toe maar nu gisteren liep ik het huis uit en we waren nog geen 100 meter verder en ze zak door haar poten en valt tegen mij aan.
Ik schrok met kapot. Vervolgens roep ik haar naam en ze kijkt wel gelijk dus ze valt niet echt flauw en komt weer een soort van bij en we hebben een prima wandeling gemaakt. Ze heeft gewoon lekker lopen hollen en spelen niks aan de hand verder. Nu is dit al eens vaker gebeurd maar dan was het warm of we hadden al een eind gewandeld dus dan kan je het nog terug plaatsen maar nu??
Morgen ga ik wel de dierenarts bellen maar het is zo vaag om te vertellen dat ik me afvraag of hij er wel iets mee kan. Ik weet ook zeker dat als hij haar gaat onderzoeken dat de hond kern gezond is. Nou ik hoop dat iemand mij kan helpen en weet wat het is. Alsvast bedankt..
Ik heb net even op google gekeken maar ik weet niet of het daar op lijkt.pippie schreef:Misschien een gekke vraag maar wat is EIC??margreet schreef:Misschien laten testen op EIC?
Alvast bedankt voor je antwoord
Zelf heb ik meer het idee dat ze flauw valt en gisteren was ze helemaal nog niet in aktie geweest.
Ik ga het wel met de dierenarts bespreken.
Misschien iemand anders nog een idee..
-
- Hele grote hondenneus
Niet om met enge verhalen te komen maar zou het niet een vorm van epilepsie kunnen zijn.
Namelijk:
2. Partiële epileptiforme toevallen.
Tijdens deze toevallen vertoont de hond maar 1 of 2 kenmerken van een gegeneraliseerde aanval.
Bijvoorbeeld: de hond zakt maar heel even weg, krampt alleen met voorpoten, de hond hoeft niet het bewustzijn te verliezen.
Maar laat het iig goed onderzoeken!
Namelijk:
2. Partiële epileptiforme toevallen.
Tijdens deze toevallen vertoont de hond maar 1 of 2 kenmerken van een gegeneraliseerde aanval.
Bijvoorbeeld: de hond zakt maar heel even weg, krampt alleen met voorpoten, de hond hoeft niet het bewustzijn te verliezen.
Maar laat het iig goed onderzoeken!
-
- Hele grote hondenneus
Trouwens, dat stukje komt van de website:
http://www.kooikerhondje.nl/index.php?o ... 72&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoewel het geen labrador website is is het stukje over epilepsie natuurlijk algemene info.
http://www.kooikerhondje.nl/index.php?o ... 72&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoewel het geen labrador website is is het stukje over epilepsie natuurlijk algemene info.
-
- Speurneus
Hier even een berichtje van wat we tot nu toe weten..
Heb het blad de nederlandse jager gebelt daar had ik ooit een artikel gelezen wat erg leek op wat Cody heeft.
Dat artikel gaat inderdaad over EIC en dat krijg ik toegestuurd.
We hebben ook de dierenarts gebelt en het hele verhaal vertelt ook van het EIC.
Daar wordt ik nog over terug gebelt en dan kijken we verder.
Ik hou jullie op de hoogte als iemand nog iets weet hoor ik het graag.
Alvast bedankt tot zo ver..
Heb het blad de nederlandse jager gebelt daar had ik ooit een artikel gelezen wat erg leek op wat Cody heeft.
Dat artikel gaat inderdaad over EIC en dat krijg ik toegestuurd.
We hebben ook de dierenarts gebelt en het hele verhaal vertelt ook van het EIC.
Daar wordt ik nog over terug gebelt en dan kijken we verder.
Ik hou jullie op de hoogte als iemand nog iets weet hoor ik het graag.
Alvast bedankt tot zo ver..

- miranda
- Hele grote hondenneus
Heel veel sterkte met Cody.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
Bowie 16-04-2017
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018

Inmiddels hebben we de dierenarts gesproken hij denkt niet gelijk aan EIC maar eerder aan epilepsie. En zegt als de hond er zo weinig last van heeft dat ik beter niet in de malenmolen moet gaan van de geneeskunde.
Wel als het vaker voorkomt of verslechterd.
Dus we laten het maar even rusten en houden de hond heeeeel goed in de gaten. Zelf blijf ik toch meer in de richting van EIC denken dus ik ga me er wel verder in verdiepen.
Bedankt voor jullie reakties en mocht iemand nog iets weten dan hoor ik het graag.
Wel als het vaker voorkomt of verslechterd.
Dus we laten het maar even rusten en houden de hond heeeeel goed in de gaten. Zelf blijf ik toch meer in de richting van EIC denken dus ik ga me er wel verder in verdiepen.
Bedankt voor jullie reakties en mocht iemand nog iets weten dan hoor ik het graag.
-
- Speurneus
- Contacteer:
Voor EIC bestaat een test. Dan moet je een buisje bloed door je dierenarts laten opsturen naar bijv. Laboklin in Duitsland. Je kan de uitslag Vrij, Drager of Lijder krijgen. Als een hond Lijder is, heeft ie het.
Waar je ook nog aan kan denken, is narcolepsie. Bij honden komt de cataplexie-vorm voor. Dan worden ze plotseling (vaak bij emotie of angst, maar ook zonder duidelijke trigger) helemaal slap en zakken ze in elkaar, waarbij ze wel bij bewustzijn blijven. Het duurt vaak maar heel even en daarna is het alsof er nooit iets is gebeurd. Ook daar is een test voor.
Hanneke
Waar je ook nog aan kan denken, is narcolepsie. Bij honden komt de cataplexie-vorm voor. Dan worden ze plotseling (vaak bij emotie of angst, maar ook zonder duidelijke trigger) helemaal slap en zakken ze in elkaar, waarbij ze wel bij bewustzijn blijven. Het duurt vaak maar heel even en daarna is het alsof er nooit iets is gebeurd. Ook daar is een test voor.
Hanneke