Wie iemand wat dit zou kunnen zijn....?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Ineke P

Wie iemand wat dit zou kunnen zijn....?

Ongelezen bericht door Ineke P »

Remy heeft sinds een week een probleem. Na een oorontsteking aan beide oren (wat nu gelukkig weer over is na medicijnen gekregen te hebben van de DA) heeft ze soms dunne ontlasting. Meestal poept ze eerst normaal en na een kwartiertje poept ze nog eens, maar dan heel dun. Beetje slijmerig ook en diarree.
Of ze poept normaal en is alleen het laatste heel waterig.
Ze eet niks anders als anders. Gewoon FFbrokkken en 2 dagen in de week KVV. Vind het heel vervelend voor haar. Maar om nu gelijk weer naar de DA te gaan na net geweest te zijn voor ooronsteking......... :( Als het niet anders kan gaan we natuurlijk wel. Maar ik dacht: eerst eens kijken of iemand hier daar ervaring mee heeft en enig idee wat het zou kunnen zijn. Soms gaat het ook weer een dag goed. En dan denken we: he gelukkig! En dan de volgende dag is het weer mis. En ze eet ook wat met minder zin heb ik het idee.
Ze is wel tierig en levendig en ze glimt als een spiegel.
Ben benieuwd naar je reactie en alvast bedankt!
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Heeft ze antibiotica gehad voor haar oren?
Daar kunnen de darmen namelijk goed van slag van raken.
Ineke P

Ja inderdaad. Ik wist niet dat dat ook op de darmen invloed had als ze spul in haar oren kreeg.......!!!!!!!!
Maar voordat ze antibiotica kreeg had ze dit probleem ook al. Maar nu lijkt het erger. Dus dat zal dan wel daar mee te maken hebben hoop ik. Gisteravond heeft ze voor de laatste keer antibiotica gehad. Dus dan zou het morgen beter moeten gaan.
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Als ze spul direkt in haar oor kreeg weet ik ook niet of het daarvan kan komen.
Maar met pilletjes antibiotica weet ik het wel. Sara's darmen kunnen er ook helemaal niet tegen.
Misschien kun je tijdelijk wat biogarde geven, is erg goed voor de darmflora.
Ik weet ook niet hoelang je al FF geeft, maar Sara heeft het in het begin ook gehad met FF brokken. Eerst gewone ontlasting en daarna nog wat dunne zooi erachteraan. Maar dat is nu helemaal over.
Ineke P

Ze krijgt al 4 maanden FF en nooit problemen mee gehad.
Mag je die biogarde na de brokkken geven als een soort toetje? Of i.p.v.?
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

dat mag ja, of gewoon los in een schaaltje. Ze vinden het vaak heel erg lekker

overigens heeft maup dit ook een tijdje gehad, wat je van remy beschrijft. Eerst een normale hoop en dan nog een keer gaan zitten en alleen maar dunne prut. Ik ehb geen idee waar het van kwam, het is nu weer een tijdje over.. Ben er ook niet voor naar de dierenarts geweest.. Bij maupie was het wel erger als we bijv. met de auto naar het bos gingen, dan zit ze zich op te winden zeg maar.. weet niet of dit bij remy ook het geval is?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Mandy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Mandy »

Kan het niet zijn dat ze dan last hebben van de anaalklieren...?
Ineke P

sbientje schreef:dat mag ja, of gewoon los in een schaaltje. Ze vinden het vaak heel erg lekker

overigens heeft maup dit ook een tijdje gehad, wat je van remy beschrijft. Eerst een normale hoop en dan nog een keer gaan zitten en alleen maar dunne prut. Ik ehb geen idee waar het van kwam, het is nu weer een tijdje over.. Ben er ook niet voor naar de dierenarts geweest.. Bij maupie was het wel erger als we bijv. met de auto naar het bos gingen, dan zit ze zich op te winden zeg maar.. weet niet of dit bij remy ook het geval is?
We wonen vlakbij het bos en ik ga altijd lopend erheen. Mevrouwtje is erg verwend hoor!!! We gaan meestal 3 keer per dag!
Ik snap ook niet waar het vandaan komt. Vind het wel vreemd. Het lijkt ook niet op een buikgriepje o.i.d.
Ik kijk het nog even aan.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Mandy schreef:Kan het niet zijn dat ze dan last hebben van de anaalklieren...?
hoe kom je bij die conclusie? :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
sillef007
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door sillef007 »

Bauke had dit ook. Vanaf het begin dat ze bij ons was kreeg ze van ons droogvoer van het merk Britt. Hierop heeft ze het heel lang goed gedaan tot ongeveer begin februari. We hebben de ontlasting laten onderzoeken bij dierenarts (was goed). Dus toen toch maar op ander voer gezet om te testen en ja hoor vanaf dag 1 was haar ontlasting weer perfect.

Silvia
Afbeelding
Plaats reactie