Giardia

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Er schijnen hele smethaarden te zijn waar ze girardia kunnen oppikken, vooral het water geloof ik maar ben er ook geen exprert in.
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Een groot percentage van de honden is besmet met Giardia maar heeft geen verschijnelen, ze scheiden echter wel geregeld de zeer besmettelijke cysten uit.
Door het eten van ontlasting of snuffelen eraan wordt de volgende hond weer besmet.
Veel honden zullen dan ook positief testen op Giardia helaas...
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva werd afgelopen december ook verdacht van Giardia en de dierenarts deed toen ook meteen ter plekke een test, wij hoefden ook niet 3 dagen poep op te vangen gelukkig.
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

Hoi ook hier goed nieuws lany heeft geen giardia en is weer helemaal de oude de dierenarts vermoed dat het een griep is geweest.
Vandaag lekker met het monster gewandeld en ze zit zelfs weer achter de katten van de buren aan
veel liefs Monique
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Das goed nieuws
Groetjes Debby en een poot van Fayth
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Annette schreef:Een groot percentage van de honden is besmet met Giardia maar heeft geen verschijnelen, ze scheiden echter wel geregeld de zeer besmettelijke cysten uit.
Door het eten van ontlasting of snuffelen eraan wordt de volgende hond weer besmet.
Dat is waarschijnlijk de reden dat als ik asta geen panacur geef regelmatig dat ze iedere keer weer hartstikke ziek is :?
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

AnP schreef:
Annette schreef:Een groot percentage van de honden is besmet met Giardia maar heeft geen verschijnelen, ze scheiden echter wel geregeld de zeer besmettelijke cysten uit.
Dat is waarschijnlijk de reden dat als ik asta geen panacur geef regelmatig dat ze iedere keer weer hartstikke ziek is :?
Inderdaad!
Je moet het eigenlijk vergelijken met een wormbesmetting: als jij je hond de ene dag hebt ontwormd en de volgende eet ze weer ontlasting kan ze gewoon onmiddellijk weer besmet zijn.
Idem dus met Giardia ...... :(
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ja daarom krijgt ze dus 4x per jaar 3 dagen panacur. Het kost wat, maar mijn meisje heeft daarom geen girardia meer.

Daarom vroeg ik ook of ze ging hertesten :oops: da zei dat ze niet altijd positief testten als ze de parasiet hadden en dan kon die later zomaar wel positief zijn.
NU laat ik asta niet meer testen, heb haar een jaar lang laten testen na de laatste positieve test (4x) en het blijkt dat 4x per jaar 3 dagen panacur de parasiet weghoud.
Plaats reactie