Bij de ene KC zijn we maar met 3 tot 5 man. (afhankelijk of iedereen er is) Daar hoef je dus meestal niet lang te wachten en kijk ik ook vaak mee,omdat je daar ook van leert. Zijn we met 5-en,kijk ik bij 1 of 2 mee en bij de andere twee doe ik zelf wat leuke dingen,zoals "twist"of "om".
Bij de andere KC zijn we ook met zo'n 10 man. Dan doe ik echt mijn eigen ding nadat ik de oefening mee heb gedaan. Doe er zelfs voedsel cirquits,maar sta dan wel een meter of 5-6 van de groep af,want ga anderen niet storen.
Vinden ze alleen maar goed.
Zou dus ,net als wat anderen ook al zeggen,tijdens het wachten leuke dingen doen met je hond. Is alleen maar goed !
Training bestaat vooral uit wachten
-
donna
- Middelgrote hondenneus

Het ligt er aan. Je staat inderdaad vaak lang te wachten. Ik volg jachttraining in twee groepen, in de ene groep zijn we maar met vijf en de andere groep wisselt. Wanneer iedereen er is met tien, maar vaak met zes. Wij doen wel eens tussendoor afleggen en stukje laten volgen, maar niet dat een ander er last van heeft. Wij zijn bezig met meervoudige apporteer oefeningen en wanneer er dan steeds een andere hond door heen zou rennen zou ik niet blij worden. Maar aandachtoefeningen zonder dat iemand er last van heeft moet kunnen.
-
Patriot
Vanuit hobby oogpunt gezien bestaat het trainen vaak uit wachten, wachten en wachten... Op zich is dit niet zo erg want je kan even kijken hoe andere mensen het doen (en daar leer jij weer van) + je kan je sociale contacten onderhouden.
Vanuit professioneel oogpunt gezien is het niet zo heel erg dat er zo af en toe moet worden gewacht. Je hond is absoluut geen robot die alle opdrachten op het veld in 1x achter elkaar kan doen en alle objecten / personen in 1x kan vinden. Het werken is voor de hond een zeer intensieve bezigheid en heeft net zoals jij ook je rust nodig ( ren jij maar eens tussen al die paaltjes door en spring over de schutting om vervolgens door een tunneltje heen te kruipen om vervolgens achter een balletje aan te rennen
)
Vanuit professioneel oogpunt gezien is het niet zo heel erg dat er zo af en toe moet worden gewacht. Je hond is absoluut geen robot die alle opdrachten op het veld in 1x achter elkaar kan doen en alle objecten / personen in 1x kan vinden. Het werken is voor de hond een zeer intensieve bezigheid en heeft net zoals jij ook je rust nodig ( ren jij maar eens tussen al die paaltjes door en spring over de schutting om vervolgens door een tunneltje heen te kruipen om vervolgens achter een balletje aan te rennen
-
ursulinda
Ik vond dat wachten ook altijd een drama, met name bij de jachttraining. Luuk werd dan helemaal hyper en juist daardoor moest hij dan nog langer wachten om geduldig te leren worden. Dus toen zijn we gestopt met jachttraining..helaas, maar zowel Luuk als ik werden er helemaal sjagerijnig van. In plaats daarvan doen we het nu op onze eigen manier, geen vaste commando's als af, volg en weet ik wat. Als ik nu zeg STOP gaat hij zitten, want dan gaan we oversteken, werkt ook hoor...ze zijn slim onze labjes. Misschien moet je eens van school wisselen, wellicht is dit niet de school voor jullie....kan ook toch, suc6.
-
Agnes
Herkenbaar (dat wachten), maar ik ben bang dat het niet heel anders kan. Ik doe sinds kort agillity, en het is logisch dat de ene hond er langer over doet dan de andere. Gelukkig verschilt dat per toestel. Maar ook in vind het jammer dat je zo lang moet wachten steeds hoor. Al hoop ik dat het in de loop van de tijd wel sneller gaat... Nu is het nog vaak de eerste keer voor een hond...