Ook Noa geschopt!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Hmm.. nou ik heb toch ook wel eens een hond "getrapt", ik deed het niet met volle kracht 8) Maar toen Terra aan het revalideren was, kwam er ook een grote labrador vol op ons af gestormd, waar die hond helemaal niet los mocht. Ik had mijn handen vol aan Terra (1 poot in het gips en andere poot geopereerd), dus ik had alleen mijn voeten over om die lab weg te krijgen. En dat was zo'n ongeleid projectiel die erg wild deed. Dan kom ik dus echt voor mijn hond op en als dat dan even moet door mijn voeten te gebruiken dan doe ik dat ;-)

Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat er soms redenen kunnen zijn, waardoor een baasje zo handelt, of dat nu is omdat je eigen hond andere hondjes eet, of omdat je je eigen hond wilt beschermen.

Ik kan me echter wel voorstellen hoor dat je er van schrikt. Ik zou namelijk ook kwaad zijn als iemand anders mijn hond aanraakt op zo'n manier.
Ik weet dus niet wat hier speelde, waarom die man dat deed. Het kan inderdaad gewoon een hufter zijn en een totaal belachelijke reactie. Ik ben ook wel eens uit mijn stekker gegaan toen iemand Terra aan d'r nekvel pakte, omdat daar toen helemaal geen reden voor was. Totaal overtrokken reactie.
Ik keur dus ook zeker niet goed dat iemand zoiets doet.. Maar ik kan me dus wel een enkele situatie voorstellen dat iemand dat doet ;-)
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Tja, dubbel dit. Enerzijds vind ik het heel vervelend voor jou dat je de controle over je hond kwijtraakt en hij een trap krijgt van een vreemde, maar als ik naar mijzelf kijk, dan ben ik ook niet bijster vriendelijk meer als vreemde honden opdringerig komen doen bij mijn meiden. Zo is zowel Juna als Fust al eens gebeten door een Kooikerhondje uit de buurt. Met Fust zijn we daarna 2 maanden bezig geweest om haar angst-agressie aan de lijn er terug uit te krijgen. Ze was weer helemaal hersteld en ja hoor, ik kwam dezelfde hond opnieuw los op straat tegen, met een eigenaar die nog 300 meter verder liep. En ja, die hond heb ik van mijn honden afgehouden door naar hem te schoppen (was niet raak, en zo wel had ik het niet echt erg gevonden... die &^$^%$ bijt wel MIJN roedelleden!!!)
Wat mij betreft hoort een hond die niet luistert gewoon niet los te lopen. Zo voorkom je veel ongelukken. Echter zijn er maar weinig mensen die dat doen, helaas.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Ook ik moet eerlijk bekennen dat ik pas geleden nog een hond een schop heb gegeven :oops: Onze Sjammai was al 4 keer gebeten door dat K...hondje en weer liep hij los voor het erf (boerderij).Geen mens te bekennen dus stond ik er alleen voor.Ik wilden eerst nog omdraaien en het hele stuk weer terug lopen maar dat zou een omweg zijn van ruim een uur terwijl ik 5 minuten van huis was en Sjammai is al een oude dame aan het worden dus die redde dat hele stuk terug niet meer.Maar voor ik het wist kwam dat rotkreng met volle vaart onze kant op.Ik gooide Sjammai los zodat ze de kans had om iets terug te doen,maar ja dat ding hing al in haar nek.Ik heb eerst geschreeuwd in de hoop dat de baasjes zouden reageren maar ik zag niemand en toen ja.....heb ik hem een rotschop gegeven.Daar schrok hij gelukkig even van en toen kwamen de baasjes net op tijd.Hun reactie "dat mag je de volgende keer ook doen hoor,want anders blijft hij het doen". :shock: Toch maar even vriendelijk verzocht of ze hem niet gewoon achter het hek konden houden want 4 keer gebeten te zijn (gelukkig geen wonden door haar dikke vacht)heeft Sjammai er gewoon een trauma van over gehouden.Dus soms is een schop wel eens nodig om erger te voorkomen....
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

:ellendig: Kippevel als ik dit lees en ook de reacties. :evil: Er is NOOIT een reden om iemand anders of een dier GEWELD aan te doen.
Als je twee vechtende honden uit elkaar moet halen om een schrikreactie teweeg te brengen misschien moet je dan harder optreden. :confused: Maar in dit geval was dat (nog) niet aan de orde.
Een hond die nog niet zo goed luistert moet ook los kunnen lopen een beetje tolerantie naar elkaar zou de wereld een stuk vrolijker maken!
:oops: Sorry misschien een beetje fel maar dat zal met mijn persoonlijke ervaringen te maken hebben.
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Terra5
Speurneus
Speurneus

petra2612 schreef::ellendig: Kippevel als ik dit lees en ook de reacties. :evil: Er is NOOIT een reden om iemand anders of een dier GEWELD aan te doen.
Als je twee vechtende honden uit elkaar moet halen om een schrikreactie teweeg te brengen misschien moet je dan harder optreden. :confused: Maar in dit geval was dat (nog) niet aan de orde.
Een hond die nog niet zo goed luistert moet ook los kunnen lopen een beetje tolerantie naar elkaar zou de wereld een stuk vrolijker maken!
:oops: Sorry misschien een beetje fel maar dat zal met mijn persoonlijke ervaringen te maken hebben.
Nou sorry hoor, maar als je labrador net voor de 3e keer is geopereerd aan haar knie en je probeert haar met veel moeite even te laten plassen op een grasveldje. Je meisje staat wankel op haar pootjes, van de pijn.. Vervolgens komt er zo'n grote lompe ongeleide labrador op je af gedenderd en gaat om jullie heen lopen klieren en springen.. Dan doe je echt alles hoor en als je voeten dan moeten helpen, dan doen ze dat!!

Er is inderdaad geen goede reden om een ander dier geweld aan te doen, maar als een ander dier er de oorzaak van kan zijn dat mijn dier geopereerd had moeten worden of nog erger; ingeslapen moet worden, dan doe ik wel geweld aan!! Liefst niet natuurlijk, maar als het moet, dan doe ik dat ja.. zonder twijfel dan ook!

Sorry beetje fel, maar dat zal met MIJN persoonlijke ervaringen met Terra te maken hebben ;-)

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

petra2612 schreef::ellendig: Kippevel als ik dit lees en ook de reacties. :evil: Er is NOOIT een reden om iemand anders of een dier GEWELD aan te doen.
Ik snap je reactie niet helemaal. Tolerantie werkt volgens mij twee kanten op: dus heb je een hond die niet zo sociaal is (of ziek of gewoon aan de lijn loopt) dan hoort een andere hond die niet te bijten! En geweld aandoen: in mijn geval is er maar 1 die schade opliep en dat waren mijn meiden die de gaten in hun lijf hadden staan van de loslopende niet-luisterende hond. Dat geweld mag wel, maar ik mag niet mijn eigen honden helpen? Dat is toch zeker de omgekeerde wereld!
Iedereen heeft recht om ergens te lopen, en tolerantie geldt dan ook op alle vlakken: zorg ervoor dat je elkaar niet lastig valt, zodat ook de minder sociale of herstellende hond (of jonge hond) de kans kan krijgen om een uitje te krijgen. Maar ook uit deze reactie proef ik weer dat de niet-luisterende types altijd voorrang lijken te hebben op de aangelijnde honden... over tolerantie gesproken 8)
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Terra5 schreef:
Nou sorry hoor, maar als je labrador net voor de 3e keer is geopereerd aan haar knie en je probeert haar met veel moeite even te laten plassen op een grasveldje. Je meisje staat wankel op haar pootjes, van de pijn.. Vervolgens komt er zo'n grote lompe ongeleide labrador op je af gedenderd en gaat om jullie heen lopen klieren en springen.. Dan doe je echt alles hoor en als je voeten dan moeten helpen, dan doen ze dat!!

Er is inderdaad geen goede reden om een ander dier geweld aan te doen, maar als een ander dier er de oorzaak van kan zijn dat mijn dier geopereerd had moeten worden of nog erger; ingeslapen moet worden, dan doe ik wel geweld aan!! Liefst niet natuurlijk, maar als het moet, dan doe ik dat ja.. zonder twijfel dan ook!

Sorry beetje fel, maar dat zal met MIJN persoonlijke ervaringen met Terra te maken hebben ;-)
Dan heb je mijn verhaal niet goed gelezen 8) Ik schreef erbij als het nodig is bij bijv. twee vechtende honden of in jouw geval een geopereerde hond natuurlijk lijkt het me logisch dat je dan wel op een andere manier ingrijpt. Met je voeten kan je een hoop leed misschien voorkomen maar moet dat dan een rotschop zijn? :confused:

Tja, geweld wordt nog door vele als normaal gezien daarom staan de slachtoffers vaak in hun hemd maar laat ik er verder maar mijn mond over houden :eusashhh:
Groetjes, Petra
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

@ Lupos [/quote] Ik snap je reactie niet helemaal. Tolerantie werkt volgens mij twee kanten op: dus heb je een hond die niet zo sociaal is (of ziek of gewoon aan de lijn loopt) dan hoort een andere hond die niet te bijten! [/quote]

Ik beweer niet dat een andere hond mag bijten! Goed lezen 8)
Tolerantie werkt 2 kanten op mijns inziens maar zoals ik in mijn vorige reactie al schreef. Maar laat iedereen elkaar maar "dood" slaan "dieren schoppen" of erger ik hou er verder zoals van de "slachtoffers" verwacht wordt wel mijn mond over :eusashhh:
Groetjes, Petra
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

petra2612 schreef: Ik beweer niet dat een andere hond mag bijten! Goed lezen 8)
Tolerantie werkt 2 kanten op mijns inziens maar zoals ik in mijn vorige reactie al schreef. Maar laat iedereen elkaar maar "dood" slaan "dieren schoppen" of erger ik hou er verder zoals van de "slachtoffers" verwacht wordt wel mijn mond over :eusashhh:
Ik snap hier je overtrokken reactie niet zo. Ik schrijf nergens dat iedereen elkaar maar moet doodslaan. Ik zou graag tolerantie zien die twee kanten op werkt: dus de honden die bij hun baasje worden gehouden ook met rust laten, en de loslopende hond dient daarvoor onder appel te staan. Zo kan iedereen van zijn wandeling genieten. De vergelijking die jij nu over slachtoffers aanhaalt vind ik wel wat overdreven hoor, het gaat hier om een hond die bij een uitvallende hond blijft hangen (dus waarschuwing van de hond, waar de andere niet op ingaat) en een baasje die op dat moment geen controle over de hond heeft. Dat wil niet zeggen dat een slachtoffer maar altijd zn mond moet houden, maar de vraag is hier feitelijk (en puur discussie, niet als aanval!) wie is er in deze situatie het slachtoffer? De man die met een aangelijnde hond loopt, waarvan de hond wordt lastig gevallen door een vrolijke dartel van een hond die ook na waarschuwing niet vertrekt... of de man en de RR zelf, omdat zij dienen te accepteren dat honden die niet luisteren loslopen... dat lijkt me een interessantere discussie dan zo in de slachtoffer rol te duiken, nergens voor odig wat mij betreft :wink:
Afbeelding

Terra5
Speurneus
Speurneus

petra2612 schreef:
Terra5 schreef:

Dan heb je mijn verhaal niet goed gelezen 8) Ik schreef erbij als het nodig is bij bijv. twee vechtende honden of in jouw geval een geopereerde hond natuurlijk lijkt het me logisch dat je dan wel op een andere manier ingrijpt. Met je voeten kan je een hoop leed misschien voorkomen maar moet dat dan een rotschop zijn? :confused:

Tja, geweld wordt nog door vele als normaal gezien daarom staan de slachtoffers vaak in hun hemd maar laat ik er verder maar mijn mond over houden :eusashhh:
Hmm volgens mij schreef je dat er NOOIT reden is om een ander dier geweld aan te doen 8)

Mensen die mij kennen zullen beamen dat ik pertinent tegen geweld ben. Maar ik zal alles doen om mijn honden te beschermen, bij voorkeur zonder geweld.. Maar net als met Terra toen, ja, dan ben ik ineens niet meer zo tolerant en aardig en zachtaardig 8)

Ik zal nooit zeggen dat je direct zomaar "geweld" moet toepassen als er een ongeleid projectiel op je af komt. Maar om te zeggen dat dat ALTIJD not-done is, nee daar heb ik teveel voor meegemaakt.. We hebben het hier over situaties dat het denkbaar zou kunnen zijn dat je je hond of andere hond beschermt tegen geweld of letsel en dat je daar voor soms dingen kunt doen, die je normaal niet doet. We hebben het niet over geweld richting mensen en slachtoffers wat dat betreft he..

Afbeelding
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

petra2612 schreef:@ Lupos
Ik snap je reactie niet helemaal. Tolerantie werkt volgens mij twee kanten op: dus heb je een hond die niet zo sociaal is (of ziek of gewoon aan de lijn loopt) dan hoort een andere hond die niet te bijten!

Ik beweer niet dat een andere hond mag bijten! Goed lezen 8)
OMG wat een super overdreven reactie zeg :shock:
Laten we lekker naar de stad gaan, mensen dood slaan en daarna even lekker naar het park honden dood schoppen :schreeuw: Dat is nog eens een gezellige zondag :kots:

Jammer dat je ergens slachtoffer van geworden bent, maar je bent niet de enige en dat is geen reden om je hond dan maar aan te laten vallen, of je hond maar niet fatsoenlijk op te voeden en toch los te laten zodat iedereen anders er last van heeft. 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

ahum, ik heb ook wel eens met mn laars onder een duitse herdergat gezeten.Die kwam ook als een ongeleid projectiel op ons af.Reu ,ook nog.
Beter een trap van Wil onder je gat dan Co door het lint,die zou gehakt maken van hem.
Wegwezen riep ik . Baasje kwam in de verte aan ,al fluitend naar hem. En dan zo,n hondeclub verhaal over puberteit,dominatie en honde taal :? Kon ik nog wat van leren?

Als je hond niet goed luisterd,hou je hem gewoon aan de riem, das voor iedereen beter.

maar voor jou was het best schrikken ,dat snap ik best hoor.groeten wil
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier ook de situatie met een revaliderende hond mee gemaakt, en ja dan is het super vervelend als mensen gewoon lak hebben aan het feit dat er mensen zijn die met een (revaliderende) aangelijnde hond lopen en daar 0,0 rekening mee houden. Ik riep altijd op afstand of zij hun hond bij zich konden houden omdat mijn hond geopereerd was maar niet iedereen had de behoefte om zich naar mijn vraag te schikken.
Heb in de tijd een hoop woordewisselingen gehad die niet allemaal even vriendelijk waren maar een hond schoppen? Nee, dat kwam toch echt niet in mijn hoofd op. Blocken ok, maar schoppen? NEE !
Kay werd op een keer op het hondenstrand in Reeuwijk keer op keer bereden door een hond zonder eigenaar in zicht, en hoe erg ik me aan die hond heb lopen ergeren (en Kay ook) kwam het ook toen niet op om die hond pijn te doen. Want laten we eerlijk zijn, de hond weet niet anders... De enige die dit zal moeten kunnen oplossen is de eigenaar van de hond !!

Er zullen vast situaties te bedenken zijn om een hond te schoppen, maar bij sommige situaties die ik hier lees denk ik wel "kan dat nu alleen opgelost worden met schoppen?"

De eigenaar van de hond had ook kunnen roepen dat zijn hond zou bijten oid... Dan had to sneller actie kunnen ondernemen door naar haar hond te gaan rennen oid

En dan nog de opmerking "als je hond niet luisterd/terugkomt moet die niet los" verbazen mij dan ook keer op keer, niet iedere hond loopt uit nature alleen maar 5 meter rond de baas en/of komt direct op het 1e commando terug... Dit zal toch geoefend moeten worden, en bij oefenen kan het wel eens zijn dat de hond niet komt.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Als ik het niet vertrouw gaat Co gewoon vast. Dat zouden meer mensen moeten doen. :)
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Kay schreef:Hier ook de situatie met een revaliderende hond mee gemaakt, en ja dan is het super vervelend als mensen gewoon lak hebben aan het feit dat er mensen zijn die met een (revaliderende) aangelijnde hond lopen en daar 0,0 rekening mee houden. Ik riep altijd op afstand of zij hun hond bij zich konden houden omdat mijn hond geopereerd was maar niet iedereen had de behoefte om zich naar mijn vraag te schikken.
Heb in de tijd een hoop woordewisselingen gehad die niet allemaal even vriendelijk waren maar een hond schoppen? Nee, dat kwam toch echt niet in mijn hoofd op. Blocken ok, maar schoppen? NEE !
Kay werd op een keer op het hondenstrand in Reeuwijk keer op keer bereden door een hond zonder eigenaar in zicht, en hoe erg ik me aan die hond heb lopen ergeren (en Kay ook) kwam het ook toen niet op om die hond pijn te doen. Want laten we eerlijk zijn, de hond weet niet anders... De enige die dit zal moeten kunnen oplossen is de eigenaar van de hond !!

Er zullen vast situaties te bedenken zijn om een hond te schoppen, maar bij sommige situaties die ik hier lees denk ik wel "kan dat nu alleen opgelost worden met schoppen?"

De eigenaar van de hond had ook kunnen roepen dat zijn hond zou bijten oid... Dan had to sneller actie kunnen ondernemen door naar haar hond te gaan rennen oid

En dan nog de opmerking "als je hond niet luisterd/terugkomt moet die niet los" verbazen mij dan ook keer op keer, niet iedere hond loopt uit nature alleen maar 5 meter rond de baas en/of komt direct op het 1e commando terug... Dit zal toch geoefend moeten worden, en bij oefenen kan het wel eens zijn dat de hond niet komt.
Natuurlijk moet dit geoefend worden, maar in eerste instantie doe je dat op rustig plaatsen en rustige tijdstippen, je gaat zoiets niet oefene in een losloopgebied op hondenspitsuur lijkt mij, dat is een latere fase, wanneer je hond onder andere onstandigheden 99% terug komt!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Plaats reactie