Nou vol goede moed en met vertrouwen gingen we vanochtend naar de bosles van de puppy cursus, er werden twee groepen samengevoegd

. We komen aan parkeren de auto en ik zie al gelijk dat Vida de jongste is een beetje onwennig en onderdanig loopt ze met me mee, mijn man was er ook bij. Er waren allerlei soorten pups wel leuk om te zien, maar ook pups van 6, 7 maanden grote labjes, akita's, maar ook jack Russels, berner sennen eigenlijk alles. Nu de les was dat we moesten lopen en de hondjes los moesten laten, we mochten niet roepen ze zouden zo wel komen dat was een pup eigen

, not dus Vida stond nog aan het begin met een grotere hond en nog twee honden en kwam daar dus niet van af, ik roepen en ja hoor ze kwam, maar de hele tijd ging dat zo door 25 pups die met elkaar spelen en ravotten. Dat is op zich wel goed maar ik denk dat je dan een evenwichtige groep had moeten hebben met pups van ongeveer dezelfde leeftijd. de muts van de cursus sprak zichzelf de hele tijd tegen, het werd zo'n zooitje en iedereen moest zijn/haar hond ineens wel roepen. Op een gegeven moment is er een hond van denk ik rond de 20 kg met Vida aan het spelen en hup ze doet Vida pijn aan haar linker achterpoot, ze piept en ik zeg heey. dat mens van de cursus(heel onpersoonlijk niet warm en zo een waarvan je bij voorbaat al zegt IIIEEEEKKKKSSSS) zegt nee laat haar maar lopen dat geeft niet, en prompt weer een oplawaai van die hond omdat die gewoon veel te groot was(niet kwaad ofzo hoor). Vida kon niet lopen en hinkte echt

Ik pak haar op vond het genoeg. Zegt die muts van de cursus een hondje is net een mens, je moet even over het pootje gaan en kus je erop en klaar, ze kunnen veel hebben. Het was sowieso al een drill instructor die de hele tijd alles beter wist en constant aan het schreeuwen was. Mijn man had zijn buik ehelmaal vol en zei ik dacht dat we hier kwamen om te leren, dit is een zooitje ongeregeld en niet goed voor onze hond. Pffffffffffffffff ik moet daar nog 9 weken. We hebben Vida op de arm genomen en zijn terug gelopen naar de auto. Toen iedereen er was schreeuwde dat mens nog wat over hoe een hond de auto leuk gaat vinden, en wat erg gebeurd was met Vida en dat dat ok is, blah blah blah, alles wat in een goed hondenboek staat en waarvan wij al lang op de hoogte waren. Ik zie dat dus niet zitten, maar heb wel betaald

. kan ik hier onderuit komen of wordt dat moeilijk. Vida heeft de hele dag geslapen zo kapot was ze en heeft nog wat last van haar pootje gehad, maar dat wordt gelukkig steeds minder. Ik moet morgen naar de DA voor de 12 weken enting dus laat daar gelijk even naar kijken.
Ik heb deze cursus zelf gekozen en ben een keer wezen kijken, maar toen was het echt anders.
Ik baal als een stekker en arme Vida is de hele dag al van slag en moe.