Voetzooltje
-
Boukje
- Hele grote hondenneus

Voetzooltje
Sara liep straks ineens mank.
Heb haar voetzooltje bekeken en daar is een hap uit.
Maar het bloed niet, is geen open wond. Alleen een dut (hap?) erin (eruit?).
Kan ze er dan wel gewoon mee zwemmen, omdat het niet open is?
Snap dat lopen even niet fijn is als ze mankt, maar dacht dat zwemmen wel moest kunnen toch?
Heb haar voetzooltje bekeken en daar is een hap uit.
Maar het bloed niet, is geen open wond. Alleen een dut (hap?) erin (eruit?).
Kan ze er dan wel gewoon mee zwemmen, omdat het niet open is?
Snap dat lopen even niet fijn is als ze mankt, maar dacht dat zwemmen wel moest kunnen toch?
-
kiaora
-
Terra5
- Speurneus

O jeetje.. Saar toch.. Is het geen wond of is het wel een wond, maar bloedt het gewoon niet meer? Is het wel wat roze zeg maar of gewoon eelt?
Ik zou zelf ook even niet zwemmen denk ik. Als het toch een wond is (geweest), is het denk ik wel kwetsbaar.. Even aankijken hoe het zich ontwikkelt misschien..?
knuffel in ieder geval van ons hier
Ik zou zelf ook even niet zwemmen denk ik. Als het toch een wond is (geweest), is het denk ik wel kwetsbaar.. Even aankijken hoe het zich ontwikkelt misschien..?
knuffel in ieder geval van ons hier
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
Boukje
- Hele grote hondenneus

Nee, heb inmiddels ook logisch nagedacht
en ga haar niet laten zwemmen of lopen (buiten p&p).
Het is een soort schaving, heb er gister een tissue opgedrukt en er kwamen wat heel kleine rode bloed spikkeltjes vanaf (moest wel heel goed kijken).
Maar het ziet er niet akelig uit ofzo. Ze loopt echt enorm mank. Vraag me af of ze nou echt zo'n pijn van haar voetzooltje heeft (is dat zo pijnlijk?) of dat er meer speelt. Ik weet wel dat toen ik zelf een enorme open wond onder mijn voet had na de vierdaagse dat ik ook echt niet kon lopen, maar dat was echt helemaal open.
We kijken het even aan.
Wat is paw rub by the way? En waar kan ik dat krijgen?
Het is een soort schaving, heb er gister een tissue opgedrukt en er kwamen wat heel kleine rode bloed spikkeltjes vanaf (moest wel heel goed kijken).
Maar het ziet er niet akelig uit ofzo. Ze loopt echt enorm mank. Vraag me af of ze nou echt zo'n pijn van haar voetzooltje heeft (is dat zo pijnlijk?) of dat er meer speelt. Ik weet wel dat toen ik zelf een enorme open wond onder mijn voet had na de vierdaagse dat ik ook echt niet kon lopen, maar dat was echt helemaal open.
We kijken het even aan.
Wat is paw rub by the way? En waar kan ik dat krijgen?
-
Ollie
- Hele grote hondenneus

Misschien heeft ze hard 'geremd' op een ruwe ondergrond. Ik heb bij Ollie ervaren dat hij hier flink meer last van had, dan een sneetje in zijn pootje. De poot is dan helemaal ruw (idd hele kleine bloedvlekjes) en heel gevoelig. Even een dagje rustig aan en dan kijken hoe het ermee is.
Groetjes Saskia & Ollie

Een Monika orginal!!

Een Monika orginal!!
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Herman 70
- Middelgrote hondenneus

http://www.petdesign.nl/paw-rub-p-1657.htmlBoukje schreef:Wat is paw rub by the way? En waar kan ik dat krijgen?
Dit zijn de ingrediënten;
Aloe, Shea Butter, Vitamin E, Cocoa Butter, Mango Seed Butter.
Mooi cocktailtje niet?
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
-
Els
- Speurneus

Ik ben geen voorstander van Paw rub of iets op een kapot pootje smeren. Ieder zn keus, uiteraard.
Maar bij Max pakte dat spul verkeerd uit, zn pootje werd er weker door en genas alleen maar slechter.
Mijn keus zou zijn: droog houden, desnoods een schoentje aan buiten of een zak eromheen en rustig aan doen.
Maar bij Max pakte dat spul verkeerd uit, zn pootje werd er weker door en genas alleen maar slechter.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
kiaora
-
Marieke
- Speurneus

- Contacteer:
Quincy heeft in zwitserland alle vier haar pootjes (de kussentjes dan) helemaal stuk gelopen in de bergen. Ook dat bloedde niet, maar de kussentjes waren ontveld.. Die arme hond kon aan het eind van de dag (eenmaal thuis) niet meer lopen.. We hebben haar met z'n tweeen naar een veldje gedragen en daar strompelde ze rond op zoek naar een plas en poep plekje... We hebben het daar beschermd met verbandjes om naar buiten en zorgen dat ze er niet aan kon likken.. Eenmaal thuis haar schoenen aangedaan en daar liep ze zo op weg! zonder nog echt pijn te hebben.. Wel een paar dagen droog gehouden.. En rekening houden met wandelingen op asfalt.. Het eeltlaagje is eraf dus het is weer zo stuk! Dat moet weer even opbouwen! maar die voetjes genezen vrij snel is mijn ervaring!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje
Quincy
Noortje
-
Boukje
- Hele grote hondenneus

Zo is het bij Sara ook, ontveld zeg maar. Ik was een beetje bang dat ze iets aan haar schouder of elleboog had, maar ik mag alles buigen en bewegen en niet aan het kussentje komen. Dus het is me nu wel duidelijk dat dat erge pijn doet.Marieke schreef:Quincy heeft in zwitserland alle vier haar pootjes (de kussentjes dan) helemaal stuk gelopen in de bergen. Ook dat bloedde niet, maar de kussentjes waren ontveld.. Die arme hond kon aan het eind van de dag (eenmaal thuis) niet meer lopen.. We hebben haar met z'n tweeen naar een veldje gedragen en daar strompelde ze rond op zoek naar een plas en poep plekje... We hebben het daar beschermd met verbandjes om naar buiten en zorgen dat ze er niet aan kon likken.. Eenmaal thuis haar schoenen aangedaan en daar liep ze zo op weg! zonder nog echt pijn te hebben.. Wel een paar dagen droog gehouden.. En rekening houden met wandelingen op asfalt.. Het eeltlaagje is eraf dus het is weer zo stuk! Dat moet weer even opbouwen! maar die voetjes genezen vrij snel is mijn ervaring!
Ik heb het net ondanks het niet bloeden in een badje biotex gehouden (onder hevig protest