Europees oncologisch onderzoek universiteit Utrecht

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
ursulinda

Europees oncologisch onderzoek universiteit Utrecht

Ongelezen bericht door ursulinda »

Hallo allemaal,

Zoals jullie weten is onlangs vastgesteld dat Luuk de ergste kankersoort onder de leden heeft, fibrosarcoom. De faculteit diergeneeskunde in Utrecht is bezig met een Europees onderzoek naar deze kankersoort, melanomen e.a. onder de golden retriever, labrador en rotweiler omdat het bij deze honden veel voorkomt. Daarom zijn ze op zoek naar honden die een van de kankersoorten heeft of heeft gehad en naar honden ouder dan 8 jaar die nog nooit kanker hebben gehad. Het enige wat hoeft te gebeuren is een bloedmonster op te sturen naar de faculteit. Dus als jullie willen helpen en/of hier meer informatie over willen, mail dan naar lupa@uu.nl. Dr. Rutteman en Drs. Boerkamp zijn de behandelend artsen.

Alvast bedankt,

gr. Ursulinda
Kathy
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Kathy »

Bij Moos is er begin dit jaar een mastceltumor (gradatie 2) ontdekt en via onze dierenarts werden wij verzocht om onze medewerking te verlenen tbv bovenstaand onderzoek. Uiteraard hebben wij aan dit verzoek gehoor gegeven.
Afbeelding

Verrassing van Brenda.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Ik zou je heel graag willen helpen, want Sjakie hebben we moeten laten inslapen vanwege een fibrosarcoom. Maar ja, daar heb je natuurlijk niks aan, en Leentje is nog lang niet oud genoeg..... Maar ik hoop dat er meer mensen reageren die wél iets kunnen betekenen voor het onderzoek.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik ga helpen. Toosje is bijna 9 jaar en kerngezond.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Mail verzonden
Kathy
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Kathy »

Nino&Toosje schreef:Ik ga helpen. Toosje is bijna 9 jaar en kerngezond.
Wil je wel even waarschuwen dat het niet geheel pijnloos zal zijn voor Toos. Bij Moos hebben ze aangeprikt in de hals, die heeft 1 week met een dikke/pijnlijke zwelling rondgelopen.
Afbeelding

Verrassing van Brenda.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Kathy schreef:
Nino&Toosje schreef:Ik ga helpen. Toosje is bijna 9 jaar en kerngezond.
Wil je wel even waarschuwen dat het niet geheel pijnloos zal zijn voor Toos. Bij Moos hebben ze aangeprikt in de hals, die heeft 1 week met een dikke/pijnlijke zwelling rondgelopen.
Ik vertrouw erop dat het goed gaat, wel bedankt Kathy.
Maar van de andere kant, als iedereen dan af zou haken, komen ze nog niet verder.
Toos heeft voor zover ik kan inschatten een behoorlijk hoge pijngrens en ik kan met natte doeken en massages naderhand heel veel doen.
En misschien is het ook wel iemand die niet goed kon prikken , of de aders waren aan het rollen.
Ik vertrouw er dan maar op dat ze weten wat ze doen.
ursulinda

Ongelezen bericht door ursulinda »

Super dat jullie willen meewerken aan het onderzoek! bij Luuk heeft de DA gewoon bloed afgenomen via een klein infuuslijntje vanuit de poot...dat ging prima. Maar ja die heeft inmiddels al een amputatie van zijn teen achter de rug, dus hij zal wel gedacht hebben...beetje bloed afnemen is peanuts, mijn sterke bikkel.

gr. Ursulinda
Plaats reactie