Xara hijgt steeds
-
petra2612
- Grote hondenneus

Xara hijgt steeds
Vraagje? Weet iemand waarom Xara steeds hijgt alsof ze moe is of het warm heeft. Ze is nu (waarschijnlijk) 3 weken zwanger en bij de 1e zwangerschap heeft ze dit niet gehad. Volgens de drachtkalender kan ze wel last hebben van misselijkheid.
Zou zich dat uiten in hijgen?
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
Mijn dames zijn ook altijd al in een vroeg stadium wat hijgerig, maar of dat ook al na 3 weken is, dat dacht ik niet.....
Kan ongemak zijn door idd misselijkheid, en wat Hanneke al zei: even temperaturen is ook een goed idee!
Kan ongemak zijn door idd misselijkheid, en wat Hanneke al zei: even temperaturen is ook een goed idee!
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
petra2612
- Grote hondenneus

Temperatuur 38,1 dus dat is gewoon normaal. Het is ook niet de hele dag door hoor. Ze hijgde tussen de middag even en volgens mij lag ze toen rustig in haar mand. Vanavond na het eten begon het weer en tijdens de wandeling buiten. Daarna weer niets meer. Voor de zekerheid morgen even de DA bellen. Misschien is het wel gewoon misselijkheid. Ik zal ook proberen haar voer alvast in kleinere porties te geven wie weet helpt dat ook (vorige keer pas veel later gedaan maar kan geen kwaad). In plaats van 2x per dag 200 gram vanaf morgen 4x per dag 100 gram.Laboriginals schreef:Misschien even temperaturen? Dan weet je i.i.g. of ze mogelijk koortsig is of niet en weet je ook in welke richting je NIET hoeft te denken.
Hanneke
Bedankt voor het meedenken
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
-
petra2612
- Grote hondenneus

Dank je wel Hanneke voor je meedenken maar de innesteling is twee weken na de dekking klaarLaboriginals schreef:Drie weken na de dekking vindt de innesteling plaats. Misschien heeft het daar iets mee te maken. Wellicht zijn het veel embryo´s, waardoor ze er wellicht meer last van heeft dan bij een klein aantal. Ik doe ook maar een gooi hoor.
Hanneke
Hoop voor Xara dat het snel over is. Vandaag even contact met DA je leest het wel.
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
brigitte064
- Hele grote hondenneus

-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Ik lees toch echt overal dat ze tot ongeveer 20 dagen vrij in de baarmoeder drijven en dan pas vasthechten. Hoorde dat ook nog afgelopen zaterdag. Waar heb jij die informatie vandaan dat de innesteling al met 14 dagen klaar is?petra2612 schreef:Dank je wel Hanneke voor je meedenken maar de innesteling is twee weken na de dekking klaarDan zitten ze vast aan de baarmoederwand en ontwikkelen de embryo's zich tot blaasjes. Maar misschien als het er meer zijn zullen meer hormonen door het lichaam gestuwd worden of heeft ze al eerder last van een vol gevoel?
![]()
Hoop voor Xara dat het snel over is. Vandaag even contact met DA je leest het wel.
Hanneke
-
laika
- Speurneus

De versmelting van eicel en zaadcel vindt plaats in de eileider; 5-7 dagen later daalt de bevruchte eicel af in de baarmoeder, waar de innesteling van het embryo pas na 17-21 dagen plaats vindt. De vruchten zijn over beide baarmoederhoornen gelijk verdeeld. De vruchtblazen zijn vanaf 26 dagen duidelijk in de buik te voelen of met echografie zichtbaar te maken.Laboriginals schreef:Ik lees toch echt overal dat ze tot ongeveer 20 dagen vrij in de baarmoeder drijven en dan pas vasthechten. Hoorde dat ook nog afgelopen zaterdag. Waar heb jij die informatie vandaan dat de innesteling al met 14 dagen klaar is?petra2612 schreef:Dank je wel Hanneke voor je meedenken maar de innesteling is twee weken na de dekking klaarDan zitten ze vast aan de baarmoederwand en ontwikkelen de embryo's zich tot blaasjes. Maar misschien als het er meer zijn zullen meer hormonen door het lichaam gestuwd worden of heeft ze al eerder last van een vol gevoel?
![]()
Hanneke
-
petra2612
- Grote hondenneus

Ik heb een drachtkalender waarop dat staat. Maar idd in mijn boek van mijn KK1 cursus staat wat Linda schrijft. Dus sorry
Even terugkomend op de topic. Ik heb vanmorgen de DA gesproken en zij gaven aan dat het bij een tweede zwangerschap allermaal wat sneller reageert. Dus vermoeden dat dit gewoon bij de "zwangerschapskwaaltjes" hoort. Misselijk, embyo's die bewegen of andere ongemakken waar ze last van heb. Mogelijk veel puppen waardoor het al wat voller wordt van binnen
We zullen het wel afwachten in elk geval lijkt het niets ernstigs. Mocht ze rare uitvloeïng krijgen of koorts meteen aan de bel trekken natuurlijk. Maar ik ga ervan uit dat het allemaal meevalt.
Bedankt voor jullie medeleven en reacties!
Even terugkomend op de topic. Ik heb vanmorgen de DA gesproken en zij gaven aan dat het bij een tweede zwangerschap allermaal wat sneller reageert. Dus vermoeden dat dit gewoon bij de "zwangerschapskwaaltjes" hoort. Misselijk, embyo's die bewegen of andere ongemakken waar ze last van heb. Mogelijk veel puppen waardoor het al wat voller wordt van binnen
Bedankt voor jullie medeleven en reacties!
Groetjes, Petra
Groetjes, Petra
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Ha, ik begon al aan mezelf te twijfelen
Gelukkig is het hijgen van Xara iets onschuldigs. Je maakt je altijd tijdens de dracht meer zorgen over dingen die anders zijn dan anders. Het is zo´n kwetsbaar proces, dan moeten er natuurlijk geen gekke dingen gebeuren.
Hanneke
Gelukkig is het hijgen van Xara iets onschuldigs. Je maakt je altijd tijdens de dracht meer zorgen over dingen die anders zijn dan anders. Het is zo´n kwetsbaar proces, dan moeten er natuurlijk geen gekke dingen gebeuren.
Hanneke