Dames apk

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Dames apk

Ongelezen bericht door Terra5 »

Vandaag was het voor beide dames de tijd voor de jaarlijkse prik.

Danouk is helemaal goed gekeurd :applaus: Ze weegt nu 25 kg, vind ik persoonlijk op het randje. Zij zit nu aan de bovenkant van wat ik prima vind, maar ze is nog steeds slank ;-)
Prikje gehad, geen piep gegeven en niet op- of omkijken :koningin:

Terra weegt 27,7 kg, voor haar echt een keurig gewicht. Zit aan de onderkant, maar dat is voor haar echt prima :klasse:

Terra heeft wel wat dingetjes die wat zorgelijk kunnen zijn. Zo had ik al gevoeld dat ze een bultje aan de achillespees heeft, zit niet los en is hard en lijkt ook langzaamaan iets groter te worden.. DA wist ook niet zo goed wat het kan zijn, voelt niet als vetbultje. Maar wat het dan wel is :roll: We hebben gezamenlijk besloten daar ook niets mee te doen. Ze lijkt er verder ook geen last van te hebben. Bovendien, mocht het toch iets kwaadaardigs en we zouden het weg laten halen, dan zou dat een enorm zware operatie weer zijn.. Vooral ook de revalidatie zou dan erg zwaar zijn. En ik heb mijn dametje, na de laatste knie-operatie, beloofd dat we haar een goed leven geven, met geen zware periodes meer. Dus dat doen we niet.

Daarnaast heeft Terra een wratje op haar onderste ooglid. Dat zit er al eventjes, maar ze had er geen last van. Het groeit heel langzaam, maar sinds een week ofzo merk je dat ze er wel last van krijgt. Dus hebben we goed overlegd met de DA en dan nu toch besloten dat we het weg laten halen. Mijn gevoel zegt zo; geen operaties meer voor mijn Terraristje :-( Maar dit is een relatief eenvoudige operatie, waar ze snel mee klaar zijn en ze ook snel van zal herstellen.. Ik wil het voor Terra zo goed mogelijk en dragelijk houden allemaal en dit wratje irriteert nu echt.. Dus dan maar toch weg laten halen, maar wel met een heel dubbel gevoel :-(
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Gelukkig is Danouk helemaal goedgekeurd!
Ik snap dat het bij Terra een dubbel gevoel geeft, maar zoals je zelf aan geeft, ze heeft last van dat wratje en het is een kleine ingreep, dus dat gaat goed komen. Wanneer gaat dat gebeuren?
Groetjes Lisanne
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Als het een kleine ingreep is, zou ik het ook gewoon doen. Ik snap dubbele gevoel ook wel! Hopelijk heeft ze niet veel last van de operatie en daarna!

Verder goed dat Danouk is goed gekeurd!
Terra5
Speurneus
Speurneus

Buddy007 schreef:Gelukkig is Danouk helemaal goedgekeurd!
Ik snap dat het bij Terra een dubbel gevoel geeft, maar zoals je zelf aan geeft, ze heeft last van dat wratje en het is een kleine ingreep, dus dat gaat goed komen. Wanneer gaat dat gebeuren?
Komt ook wel goed ;-) Maar we zitten hier nu nog even met een dubbel gevoel inderdaad. Alhoewel wel vaststaat dat we haar willen laten helpen, want ze hoeft er geen last van te hebben van ons.. Maar balen dus wel..

Ik moet morgen even bellen voor een afspraak, we kunnen sowieso niet te lang wachten. Het wratje is nu nog klein, als ie te groot zou zijn dan wordt de operatie wat ingewikkelder.

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

Ik zou t ook doen, dan heeft ze geen last meer, maar fijn dat alles goed is met de dames 8)
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Ik zal heel erg duimen voor Terra! Toppie van Danouk trouwens!!! Ze heeft denk ik een beetje de bouw van Olly; die weegt ook maar iets van een 21-22 kg.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Miske schreef:Ik zal heel erg duimen voor Terra! Toppie van Danouk trouwens!!! Ze heeft denk ik een beetje de bouw van Olly; die weegt ook maar iets van een 21-22 kg.
Danouk is inderdaad wel van hetzelfde type ;-) Klein maar fijn :D

Afbeelding
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Terra5 schreef:
Miske schreef:Ik zal heel erg duimen voor Terra! Toppie van Danouk trouwens!!! Ze heeft denk ik een beetje de bouw van Olly; die weegt ook maar iets van een 21-22 kg.
Danouk is inderdaad wel van hetzelfde type ;-) Klein maar fijn :D
Jup, ik zal meteen nog eens wat foto's posten. Ol is trouwens niet echt klein (schofthoogte: 54 cm), maar ja, wel rank/fijn gebouwd.
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Terra5
Speurneus
Speurneus

Maandag 18 april wordt Terra geopereerd.. Dan breng ik haar om 9:30 en mag bij haar blijven tot ze onder narcose is..

Afbeelding
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Terra5 schreef:Maandag 18 april wordt Terra geopereerd.. Dan breng ik haar om 9:30 en mag bij haar blijven tot ze onder narcose is..
OK, ik zal dan aan jullie denken!!!
lisette
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door lisette »

Sterkte ermee!
Gelukkig is Danouk wel goedgekeurd!
Groetjes,

Lisette
Plaats reactie