bruine flexa uitloopriem
- roxy
- Middelgrote hondenneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
paaltjes? maup komt voor ieder paaltje terug, dat kan je makkelijk aanleren hoor.. en je hoeft de flex toch neit altijd op standje uitrol te hebben? als je m gewoon kort hebt is ie net zo stevig als elke andere riem.. Ik loop eigenlijk altijd met de flexriem... en maup kan en kon prima volgen. Ik vind het jusit wel handig, dat handvat eraanEls schreef:Ik kan hier in de stad mijn reu echt niet aan een flex hebben. Teveel paaltjes, andere honden en teveel prikkels aan het eind van die 8 meter.
Daarnaast vind ik persoonlijk dat je een hond niet voldoende onder controle hebt aan zo'n vislijntje.
Hoe vaak kom je niet mensen tegen met zo'n draadje waaraan dan een (zware) hond bungelt die nog ff moet worden binnen gehaald omdat jij er langs wilt met je hond? Heel erg irritant.
Of van die lijntjes die zo lekker in je benen snijden omdat de hond net iets sneller is dan de baas die nog op een knopje moet drukken?
Nee, het heeft absoluut niet mijn voorkeur.

Ik ben het wel met je eens dat het irritant is als er zo'n kolos op het eind van zijn lijntje aankomt, maar dat ligt gewoon aan de baas dan hoor, niet aan die flexriem..

Ik loop ook met een flex-ding, zet hem gewoon op de vast-knop als we in de wijk lopen, dan is het een gewone korte riem waar prima mee te corrigeren is. Zeer handig zeker nu ze loops is, heeft ze toch 8m ruimte maar kan ze er niet zomaar vandoor sprinten
Zelfs als ze op de 8m loopt te trekken en ik doe een stap achterruit komt ze direct terug.
Heb hem trouwens bij de praxis gekocht, daar hingen ook bruine.

Zelfs als ze op de 8m loopt te trekken en ik doe een stap achterruit komt ze direct terug.
Heb hem trouwens bij de praxis gekocht, daar hingen ook bruine.
-
- Middelgrote hondenneus
Hier ook een blije eigenaresse van een 8m flex lijn.
Gebruik hem vaak bij de laatste ronde, wanneer Joep zeker niet het water in mag bij bijv. ontvlooien en teken en om hem toch iets ruimte te geven en Joep heeft een sterke eigen wil waarbij hij dus midden in een wandeling wel eens denkt: 'zo en nu ga ik niet verder!
'!
Dan gaat meneer er lekker bij zitten en mij aan kijken. Daar heb ik niet altijd zin of tijd voor en als ik dan doorloop zonder om te kijken, komt Joep toch mee lopen voordat de 8m om is.
Maarrrr... een bruine flex heb ik nog nooit gezien.
Gebruik hem vaak bij de laatste ronde, wanneer Joep zeker niet het water in mag bij bijv. ontvlooien en teken en om hem toch iets ruimte te geven en Joep heeft een sterke eigen wil waarbij hij dus midden in een wandeling wel eens denkt: 'zo en nu ga ik niet verder!

Dan gaat meneer er lekker bij zitten en mij aan kijken. Daar heb ik niet altijd zin of tijd voor en als ik dan doorloop zonder om te kijken, komt Joep toch mee lopen voordat de 8m om is.

Maarrrr... een bruine flex heb ik nog nooit gezien.
-
- Grote hondenneus
Hier een eigenaar met drie flexlijnen, ideaal, de een wil links piesen en poepen de volgende in de bosjes,kan allemaal.
Als de een naar links gaat wissel ik etc etc,ik heb trouwens wel banden ipv touw dat vind ik zelf fijner.
Om en nabij het flat neem ik ze kort zet de rem erop en ze volgen keurig naast me naar binnen.
Tijdens de jachttrainingen zitten ze uiteraard aan de korte lijn
Als de een naar links gaat wissel ik etc etc,ik heb trouwens wel banden ipv touw dat vind ik zelf fijner.
Om en nabij het flat neem ik ze kort zet de rem erop en ze volgen keurig naast me naar binnen.

Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik gebruik bij Olly ook een flexy van 8m en ben er superblij mee! Ol kent de commando's "keep left" bijvoorbeeld; dan mag ze alleen links lopen/snuffelen. Handig voor rustige steegjes of wijken met doodlopende straatjes waar ze wel aan de kant (voornamelijk weides) mag snuffelen maar niet naar de overkant mag (er moest maar eens verkeer aankomen). Werkt meer dan prima!
Ziet ze een fietser/jogger/wandelaar/andere hond, dan komt mevrouwtje automatisch naar mij of ze gaat automatisch stilstaan/zitten en dan weet ik echt hoe laat het is hoor.
Ik gebruik het voornamelijk om Olly ook eens te laten snuffelen op plaatsen waar ik het niet vertrouw om haar los te laten (groene plekken te dicht bij de straat, te veel wild, wel water maar geen goeie plek om er in/uit te gaan dus dat lijkt me dan gevaarlijk als ze er in zou springen enz.)
't Is een echte flexy die 5 jaar geleden 28 EUR kostte, maar dat is het geld al zeker waard geweest; echt een fantastisch, stevig dingetje!
Wel moet Olly sowieso een beetje voor mij lopen in tuig; ze trekt niet aan de flexy kort/vast of aangelijnd en ook niet in tuig. Eigenlijk ben ik de flexy pas beginnen gebruiken nadat ze niet meer trok want aan de leiband heeft ze dat in 't begin dat ik haar had wel gedaan. Nu kent Olly heel goed de verschillen met flexy kort/vast en uitgerold, gewoon leiband aan en ook tuig aan. Staat echt goed onder appèl en is heel steady. Als ik wissel naar de flexy kort/lang of tuig aan/uit enz., dan doe ik ook steeds appèloefeningen en geef ik haar een vrijgeleide (een commando en een goedkeurend klopje op haar zij) om te mogen snuffelen enz. Dus hier wel een consequent ritueel, maar dat is zowel voor mij als voor Olly handig én duidelijk, vind ik! Kortom ja, dan durf ik het zeker aan om haar aan de flexy te laten snuffelen!
Ik heb overigens een zwarte of donkergrijze flexy met touw geloof ik, dus geen bruintje, sorry!
Ziet ze een fietser/jogger/wandelaar/andere hond, dan komt mevrouwtje automatisch naar mij of ze gaat automatisch stilstaan/zitten en dan weet ik echt hoe laat het is hoor.
Ik gebruik het voornamelijk om Olly ook eens te laten snuffelen op plaatsen waar ik het niet vertrouw om haar los te laten (groene plekken te dicht bij de straat, te veel wild, wel water maar geen goeie plek om er in/uit te gaan dus dat lijkt me dan gevaarlijk als ze er in zou springen enz.)
't Is een echte flexy die 5 jaar geleden 28 EUR kostte, maar dat is het geld al zeker waard geweest; echt een fantastisch, stevig dingetje!
Wel moet Olly sowieso een beetje voor mij lopen in tuig; ze trekt niet aan de flexy kort/vast of aangelijnd en ook niet in tuig. Eigenlijk ben ik de flexy pas beginnen gebruiken nadat ze niet meer trok want aan de leiband heeft ze dat in 't begin dat ik haar had wel gedaan. Nu kent Olly heel goed de verschillen met flexy kort/vast en uitgerold, gewoon leiband aan en ook tuig aan. Staat echt goed onder appèl en is heel steady. Als ik wissel naar de flexy kort/lang of tuig aan/uit enz., dan doe ik ook steeds appèloefeningen en geef ik haar een vrijgeleide (een commando en een goedkeurend klopje op haar zij) om te mogen snuffelen enz. Dus hier wel een consequent ritueel, maar dat is zowel voor mij als voor Olly handig én duidelijk, vind ik! Kortom ja, dan durf ik het zeker aan om haar aan de flexy te laten snuffelen!
Ik heb overigens een zwarte of donkergrijze flexy met touw geloof ik, dus geen bruintje, sorry!

-
- Middelgrote hondenneus
Ik gebruikte voor onze vorige hond ook een flex riem. Dat was er een voor honden tot 35 kg. Dus geen 'vislijntje' maar een vrij brede band.
Ik had hem voor hem omdat hij HD had, als ik hem dan niet los wilde laten had hij toch wat meer vrijheid dan aan een gewone riem. En hoefde ik zelf ook niet in het natte gras te lopen als hij wilde poepen of plassen. En je kan de riem gewoon vast zetten.
Voor Rover zou ik er zeker niet voor kiezen, nu leer ik hem naast me te volgen en als hij wat ouder is kan hij in het bos/park los lopen.
Waar je een bruine flex riem kan kopen weet ik niet, want dat was de vraag eigenlijk
.
Ik had hem voor hem omdat hij HD had, als ik hem dan niet los wilde laten had hij toch wat meer vrijheid dan aan een gewone riem. En hoefde ik zelf ook niet in het natte gras te lopen als hij wilde poepen of plassen. En je kan de riem gewoon vast zetten.
Voor Rover zou ik er zeker niet voor kiezen, nu leer ik hem naast me te volgen en als hij wat ouder is kan hij in het bos/park los lopen.
Waar je een bruine flex riem kan kopen weet ik niet, want dat was de vraag eigenlijk

- roxy
- Middelgrote hondenneus
- roxy
- Middelgrote hondenneus
En daarom zou ik haar dan eerst netjes leren lopen zonder een flexlijn..Kristel schreef:Kijk, fijn dat je hem gevonden hebt!
Ik ben ook helemaal blij met de flexlijn
In de wijk kort bij me, in het parkje de vrije lijn en nog iets verder lekker los!
Gaat prima!
Alleen wil ik wel een tuigje aanschaffen in combi met de flex. Soms maakt ze er best klappen mee!
Met een flexlijn weten ze in het begin echt niet tot hoever ze kunnen lopen. Wat dan nu harde klappen veroorzaakt.
Dus eerst netjes leren lopen met een normale lijn bijvoorbeeld politielijn. Dan weet ze hoe het moet en dan kan je verder met een flexlijn.
Ik heb inderdaad ook een flexlijn met band ipv dat dunne touw.margreet schreef:Hier een eigenaar met drie flexlijnen, ideaal, de een wil links piesen en poepen de volgende in de bosjes,kan allemaal.
Deze vind ik persoonlijk ook fijner.
Nu Senna nog moet leren meelopen vind ik hem juist heel handig.. maar toch oefen ook ik wel eens met een normaal lijntje of een lange lijn (geen flex). Gewoon vanalles proberen, dan kan ze straks aan allerlei riemen meelopen

Bruine heb ik helaas ook nog niet gezien.. maar ik denk dat ie dan wel via google te vinden moet zijn? Hmm... Als iemand hem heeft, dan MOET ie ergens te krijgen zijn, toch? hihi
-
- Hele grote hondenneus
Ik zie de flexlijn als een optie tussen net niet los kunnen lopen en dus toch een lijntje hebben.
Ik loop 's avonds de laatste wandeling met een flexlijn, doordat ik Sara op jonge leeftijd nooit heb aangeleerd dat ze niet in het water mocht (mocht ook altijd) zit ze nu aan de flex zodat ze er niet induikt 's avonds. Want door een slechte sluitspier kan ze haar plas anders 's nachts niet ophouden. Ideaal dus. Want ze kan lekker ver van me af lopen snuffelen, sprintjes nemen enz.
En prikkels? Ze heeft gewoon te luisteren hoor. Ze kent alle commando's, behalve die voor uit het water blijven. Dus als je hond opgevoed is is een flex echt geen probleem.
Ook vond ik het bij de loopsheid voorheen altijd ideaal.
Hier nooit problemen met de Flex dus. Ben hem wel pas gaan gebruiken toen Sara een jaar was en netjes aan de korte lijn kon lopen, zodat ze niet ging trekken. En nu als ze aan de korte lijn zit weet ze dat dondersgoed.
Ik loop 's avonds de laatste wandeling met een flexlijn, doordat ik Sara op jonge leeftijd nooit heb aangeleerd dat ze niet in het water mocht (mocht ook altijd) zit ze nu aan de flex zodat ze er niet induikt 's avonds. Want door een slechte sluitspier kan ze haar plas anders 's nachts niet ophouden. Ideaal dus. Want ze kan lekker ver van me af lopen snuffelen, sprintjes nemen enz.
En prikkels? Ze heeft gewoon te luisteren hoor. Ze kent alle commando's, behalve die voor uit het water blijven. Dus als je hond opgevoed is is een flex echt geen probleem.

Hier nooit problemen met de Flex dus. Ben hem wel pas gaan gebruiken toen Sara een jaar was en netjes aan de korte lijn kon lopen, zodat ze niet ging trekken. En nu als ze aan de korte lijn zit weet ze dat dondersgoed.