roxy schreef:Vandaag ben ik met Jim naar de dierenarts geweest, Jim heeft een oorontsteking en lichte kennelhoest, ik dacht dat er eerder iets vastzat in zijn keel, gisterenavond nl hoestte hij een stukje tak (zag er splinterig uit) uit. Hij hoest niet konstant maar een aantal keer per dag. Zijn oor zag rood dus dacht ga maar even na laten kijken, meteen dat gekke tja wat is het gehoest, maar voor mij klinkt het nogmaals alsof er iets in zijn keel vastzit...... Klopt dat, klinkt kennelhoest zo?
Jim doet eigenlijk niet zielig ofzo, eet goed drinkt en speelt buiten.
Is het de bedoeling dat ik Jim zoveel mogelijk weg hou bij andere honden?
En is het handig om Jim een hoestdrankje te geven, zoals ik hier lees, zoja welke dan? Je hebt zoveel verschillende. Vastzittende hoest, droge hoest Hij heeft een kuur gekregen voor zowel oor al hoest...
Toch denk ik dat het door het takken eten komt, hoewel misschien ook wel niet ben een beetje ind e war geloof ik want ze zei wel dat zijn klieren wat opgezwollen voelde. Dacht ik weer zal toch niet van het opzij trekken zijn als Jim zo trekt....
Fayth heeft pas geleden ook kennelhoest gehad.. Het hoesten kan idd lijken of er iets in de keel zit.. Fayth hebben we naast het ABkuurtje tijmsiroop gegeven, maar Bisalvon voor kinderen kan ook...
Ik kom net terug van de dierenarts en ook Rover heeft Kennelhoest .
Ik ben zo blij met dit forum, ik las deze topic, en vond de beschreven klachten toch wel heel erg lijken op wat Rover deed. Kokhalzen, hoesten alsof hij iets had ingeslikt.Hij bleek ook iets verhoging te hebben.
Dus AB kuurtje en hoestdrank.
En niet naar puppycursus natuurlijk.
Zeker de eerste 2 dagen lijkt het idd alsof er een graatje in de keel vast zit, beetje hoesten, veel kokhalzen e.d.
Honing en een suikervrij/kleurstofvrij kinderijsje kunnen de boel verzachten, voor pups/jonge honden is een AB kuur meestal wel nuttig.
En ja het is zeer besmettelijk voor andere honden, geënt of niet, het ligt er maar net aan welke variant het is, net als met de griepprik eigenlijk.
Groetjes Lin en een van Max en een van Luna, Doran en Zinzi
Bedankt voor de tips, Jim heeft geen verhoging, en het hoesten is ook niet zo erg eigenlijk, paar keer per dag even. Ik kwam voor zijn oor, die ontstoken is. Hij heeft idd AB kuur gekregen, Jim is zelf geeint voor kennelhoest, maar toch gekregen. Zijn klieren waren iets opgezet en een beetje snot oogjes.
Vandaag dook Jim toch het water in, nog niet echt zwemmen want dat durft hij niet maar gaat toch steeds iets dieper, dacht later misschien niet zo goed met dat oortje, hoewel ik nu 3x heb gedruppeld en het er al stukken beter uitziet minder geïrriteerd.
Bedankt voor de tips, Jim heeft geen verhoging, en het hoesten is ook niet zo erg eigenlijk, paar keer per dag even. Ik kwam voor zijn oor, die ontstoken is. Hij heeft idd AB kuur gekregen, Jim is zelf geeint voor kennelhoest, maar toch gekregen. Zijn klieren waren iets opgezet en een beetje snot oogjes.
Vandaag dook Jim toch het water in, nog niet echt zwemmen want dat durft hij niet maar gaat toch steeds iets dieper, dacht later misschien niet zo goed met dat oortje, hoewel ik nu 3x heb gedruppeld en het er al stukken beter uitziet minder geïrriteerd.
Hier heeft Daisy ook al een keer kennelhoest gehad.. dat ging de hele groep door (honden van me zus en ouders ook)
Blue was er voor ingeënt en heeft het gelukkig niet gehad!
Stomme vraag misschien, bij ons op de club heerste vorige week ook kennelhoest. En toen vertelde een vrouw dat haar hond vorig jaar ook eens kennelhoest heeft gehad maar dat daar door zijn longen 20% minder goed werken kan iemand mij dit uitleggen of zit hier wel een kern van waarheid in?
Dat weet ik niet hoe dat zit. Wel las ik dat het chronisch kan worden. bv. als er te lang gewacht wordt met behandelen. Vooral bij pups en oudere honden. Misschien dat er iets mee te maken heeft?