Arm labje...

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Arm labje...

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Stel je eens voor.....

-Je bent een labje van 13 maanden en vanaf dat je klein was lag er door het hele huis vloerbedekking om jouw heupjes en elleboogjes te beschermen.
- Je bent dus gewend om altijd op een zachte ondergrond te liggen
- Je baasje heeft op je 1e verjaardag in overleg met de fokker de vloerbedekking eruit gehaald....
- Je hebt een hekel aan die plavuizen en hebt een voorkeur voor 'zacht'
- Je ligt graag op jassen, theedoeken en alles wat maar zacht is....want dat ben je nou eenmaal gewend....

En stel nou.....

-Dat baasje wat langer op bed wil liggen
-Dat je als jong labje al om half acht wakker bent, echt wakker! Je bent klaar om de dag te beginnen....
-Dat je geleerd hebt dat je niet mag piepen, drammen of op een andere manier de baasjes uit bed dwingen....

WAT DOE JE DAN???

Juist, je gaat op de deurmat liggen...(zo heb je goed zicht op wat er boven gebeurd) en gaat overdreven lopen gapen met geluid....daarnaast, heel belangrijk, kijk je de baasjes hun bed uit. En als je dan beweging op de overloop detecteert....dan zet je meteen je meest zielige hoofd op.....

En dat ziet er dus zo uit:

Afbeelding

En ja, gelukt! Baasje moet lachen en besluit, aangezien ze toch wakker is, om naar beneden te gaan. En stel dat je baasje een training natuurlijk leiderschap volgt en heeft geleerd om jou vijf minuten te negeren en dan bij je te roepen voor de begroeting....Je weet dus dat je als labje moet wachten tot je geroepen wordt....wat dan?

Juist....je blijft gewoon stoicijns op de deurmat liggen, bekijkt rustig hoe je baasje nog een foto maakt.....
Afbeelding

en als je dan eindelijk geroepen wordt....kan de dag beginnen en is het écht feest! :applaus:
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ja zo kan het ook :D .

Max heeft die techniek van geeuwen, vooral luidruchtig geeuwen ook goed onder de knie. :D En als het baasje er niet is, mag hij bij t vrouwtje boven slapen en dan maakt ie s morgens bommetjes.. op bed :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Half acht??? Dan ligt Co nog met 4 poten in de lucht! Ik word dan 5 minuten genegeerd ,voor hij besluit om dan maar eruit te komen :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Haha....ehm, kan je een labrador leren uitslapen dan??? Of komt dit met de jaren? Hij slaapt 's avonds van half acht, tot elf uur...ff plassen en dan verder slapen tot half acht....zucht
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Wil enCo schreef:Half acht??? Dan ligt Co nog met 4 poten in de lucht! Ik word dan 5 minuten genegeerd ,voor hij besluit om dan maar eruit te komen :D
Co doet ook aan natuurlijk leiderschap :twisted: :lol: :lol:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

:D
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Heeeeeel herkenbaar dat luidruchtig geeuwen :D Zo van 'hoor je het, ik ben wakker en ik heb heeeeeel diep geslapen!!!' :D En dat zielige hoofd.. ook herkenbaar :roll: :D .
Natuurlijk leiderschap, niet herkenbaar :oops: , Guus stuitert alle kanten op als ik van de trap naar beneden kom. Zijn voorpoten steeds van de grond en zijn oren flappen alle kanten op :banaan:.. en dan kan ik hem gewoon niet voorbijlopen :? Ik ben een hele slechte natuurlijke leider :oops: haha
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Haha Linnie....da's ook herkenbaar bij ons hoor, maar nu dankzij training gaat dit beter. Er is altijd hoop haha...en ach een stuiterend labje is ook best leuk toch? :D
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Geweldig :lol: :lol:
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:lol: :D :lol: wat heeft jouw labje het slecht :D
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

Super grappig en heel herkenbaar van onze golden Buck :D :D
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Aaaah arm hondje op de mat :lol:

Ik probeer dat ook steeds toe te passen, het negeren en dan roepen voor een begroeting. Maar zodra ze de slaapkamerdeur horen 's ochtends staan ze met z'n tween onder aan de trap te springen. Moet ik me er doorheen wurmen en vervolgens 2 paar voorpoten in m'n rug. Maar wedden dat de aanhouder ooit wint! 8)
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Half 8 in het weekend :shock: Nou verwend nest Dex slaapt ook liever uit hoor :verliefd1: Wel netjes dat jij zo op dat matje blijft liggen hoor :D
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Aan alle mensen met uitslapende labjes.....hoe doe je dat?????? Ik hoor Milow soms om 7.00 uur al met speeltjes slepen....kan ik hem leren uitslapen? Of wordt dit beter naarmate hij ouder wordt?
petra2612
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door petra2612 »

Wauw wat voorbeeldig! Mijn dames laten het iets luidruchtiger weten als ze boven iets horen piepen ze dat we snel beneden moeten komen. Niet af te leren en echt we hebben nooit gereageerd op het gepiep en gingen pas naar beneden op een stil moment. Dan binnenkomen en negeren wil ook al niet zo lukken. 3 Dames draaien om je heen dat je bijna over ze valt. Maar goed het gaat steeds beter. Maar uitslapen..............wat is dat?! :D
***Leef vandaag want niemand heeft je morgen beloofd!***
Groetjes, Petra
Plaats reactie