Guus stinkt!

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Linnie

Guus stinkt!

Ongelezen bericht door Linnie »

Nu al drie weken hangt er een enoooorme walm om Guus heen. Ik had hem nog nooit gewassen, dus bedacht dat het misschien daar aan kon liggen. Maar na het wassen met een fris citroenshampootje is die geur niet weggegaan. :kots:

Nu las ik op het forum dat meer labjes af en toe zo stinken, maar hoe lang gaat dit duren? :confused:
Ik moet 's ochtends de deuren tegen elkaar open zetten om die geur uit m'n huis te krijgen :? en als hij langs je loopt, wappert die Luft zo je neus is :twisted:

Guus is nu in de rui en hij heeft geen wondjes oid.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Beetje zwitsal baby haarlotion :verliefd1: over z'n rug?
Linnie

Goeie tip idd, alleen is deze geur écht heel hardnekkig :kots: :D
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

heb je een furminator?
roef kan soms ook wat stinken en dan heeft hij te veel onderwol zeg maar.
ik borstel ze zelden,maar na een kambeurt met de fuminator(haalde een pup van roef af laatst) ruikt roef weer fris.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Idd, meestal is na het verharen ook de lucht weer weg. Voor nu:

Vul een plantenspuit met water en voeg daar een fikse scheut zwitsal haarlotion bij. Lekker over Guus vernevelen, scheelt iig iets.
Of gewoon vaak laten zwemmen, liefst in zee. :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Linnie

Bedankt voor de tips Roef en Els, ik ga dan toch maar even langs de drogist zo :D Pooeeeeeh wat een lucht hahaha..

Nee heb nog geen furminator, want had het idee dat hij niet vreselijk verhaart, maar misschien veel losse haren dus toch?! Ook maar even langs de dierenwinkel dus.. Zwemmen doet hij dagelijks in een schone rivier en soms in de zee, maar daar knapt hij ook niet van op helaas :D
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

maupie heeft bij haar staart een plek waar het haar echt heel dik is. Dat droogt ook niet en dat gaat ook vreselijk stinken.. Idd het losse haar daar uitkammen scheelt vaak al een hele hoop :)
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Oh?! Wauw, wist niet dat een hond kon stinken van te veel haar. MAar goed dat ik het weet. Succes met Guus hoop dat de kam idd gaat helpen ;)
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Asta stonk op brokken verschrikkelijk 8) op kvv is de meur weg
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

AnP schreef:Asta stonk op brokken verschrikkelijk 8) op kvv is de meur weg
dat had roef ook idd,vreselijk!! alles stonk,zelfs onze kleren als ik boodschappen deed rook je gewoon dat we een hond hadden :oops:
ook je handen stonken als je roef geaaid had.
op vers is dat gelukkig helemaal weg en ruikt hij fris,okee alleen als hij te veel onder wol heeft dan komt er een hondeluchtje om hem heen te hangen maar even de furminator er over en weg lucht :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

AnP schreef:Asta stonk op brokken verschrikkelijk 8) op kvv is de meur weg
Hier ook, sinds ik vers voer is de hondenlucht verdwenen, en ze verharen ook veel minder :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Hier zitten ze allebei op vers, maar toch verhaart Boyka heel erg en Barry kan ontzettend ruiken. Barry heeft een hele dikke vacht en in de periode dat hij gaat ruiken, was ik hem met Sebomild, speciaal voor een vette vacht. Ik was hem op het strand zodat hij zich kan afspoelen in de zee :)
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

Netty schreef:Hier zitten ze allebei op vers, maar toch verhaart Boyka heel erg en Barry kan ontzettend ruiken. Barry heeft een hele dikke vacht en in de periode dat hij gaat ruiken, was ik hem met Sebomild, speciaal voor een vette vacht. Ik was hem op het strand zodat hij zich kan afspoelen in de zee :)
Ja Dex zit ook op de KVV maar in de buurt van z'n staart hangt ook een behoorlijke muffe lucht :kots: zijn vacht is daar ook heel dik en heb al met de furminator gekamt maar de lucht blijft hangen. Waar kun je die shampoo voor vette vacht kopen? lijkt me wel een goeie.

@ Lindy morgen maar even naar het strand gaan anders :wink:
Linnie

Guus krijgt KVV en af en toe een maaltijd farmfood brokken :) En ik heb niet van voer gewisseld oid, die lucht was er ineens. Hij ruikt ook niet zozeer naar hond, meer een kruidige, zure kaaslucht :shock: :D
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Nathalie01 schreef:
Netty schreef:Hier zitten ze allebei op vers, maar toch verhaart Boyka heel erg en Barry kan ontzettend ruiken. Barry heeft een hele dikke vacht en in de periode dat hij gaat ruiken, was ik hem met Sebomild, speciaal voor een vette vacht. Ik was hem op het strand zodat hij zich kan afspoelen in de zee :)
Ja Dex zit ook op de KVV maar in de buurt van z'n staart hangt ook een behoorlijke muffe lucht :kots: zijn vacht is daar ook heel dik en heb al met de furminator gekamt maar de lucht blijft hangen. Waar kun je die shampoo voor vette vacht kopen? lijkt me wel een goeie.

@ Lindy morgen maar even naar het strand gaan anders :wink:
Ik bestel het bij Medpet, het werkt echt super, je kan ze er gerust geregeld mee wassen. Na 3x wassen is echt de lucht er uit.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
Plaats reactie