bij Martin Gaus word er met de clicker getraint.
De vraag is vast al vaak gesteld maar heeft zo'n clicker ook bijwerkingen? dat bijv. de hond het door krijgt dus dat je hem roept en je hebt de clicker niet dat hij er dan weer vandoor gaat?
Je zou je hond ook en klickerwoord aan kunnen leren.
Dus naast de clicker ook een woord waar hij altijd een snoepje op krijgt.
Het woord heb je altijd bij.
De clicker is alleen om je hond dingen aan te leren.
Als hij het kan gebruik je de clicker niet meer daarvoor.
De clicker vervangt als het ware de stem. Het is niet meer of minder dan de hond duidelijk maken dat je wat je van hem verlangde goed is uitgevoerd.
Nino&Toosje schreef:De clicker is alleen om je hond dingen aan te leren. Als hij het kan gebruik je de clicker niet meer daarvoor.De clicker vervangt als het ware de stem. Het is niet meer of minder dan de hond duidelijk maken dat je wat je van hem verlangde goed is uitgevoerd.
Dit bouw je langzaam af door de lat steeds hoger te leggen Ik heb Lola met de clicker getraind. Ik vond het een goede training.
Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017 Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012 Cooper; Rembrandt 18-6-2008
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Nino&Toosje schreef:De clicker is alleen om je hond dingen aan te leren. Als hij het kan gebruik je de clicker niet meer daarvoor.De clicker vervangt als het ware de stem. Het is niet meer of minder dan de hond duidelijk maken dat je wat je van hem verlangde goed is uitgevoerd.
Dit bouw je langzaam af door de lat steeds hoger te leggen Ik heb Lola met de clicker getraind. Ik vond het een goede training.
Yep prima training. Maar afhankelijk van de hond. De ene hond is er meer ontvankelijk voor dan de andere.