bench voor in de auto

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
de mettes

bench voor in de auto

Ongelezen bericht door de mettes »

Hallo,

Ik mag 25mei ongeveer mijn zwarte labrador pup gaan ophalen bij de fokker, dit ga ik waarschijnlijk met 2 doen en met een kleine bench.

Maar voor als die groter word ben ik aan het twijfelen wat te doen, ik heb namelijk een 'Citroen Berlingo ( lichte vracht, 2 zitplaatsen dus ) en mijn koffer ziet er zoals deze uit maar dan zonder scheiding tussen cabine en laadruimte.. (foto van op google)
Afbeelding

Nu heb ik al aan het denken geweest van een gewone bench te kopen en die erin te zetten, maar ik heb elk weekend nog wel redelijk wat plaats nodig in de auto, en de bench zou dan moeten blijven staan..

Ik zou ook zelf een kunnen maken maar heb geen idee wat of hoe ..
Heeft iemand van jullie ook zo een soort auto of zelf een bench gemaakt?
Graag zou ik eens andere meningen weten :)
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Je kunt er ook een bench in laten maken door een bedrijf. Deze zijn uitneembaar en solide. Met zo'n bedrijf kun je dan in overleg over de maten.
Of anders evt een uitneembare afscheiding?
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

De achterbak ziet er wel erg dicht uit, misschien een domme vraag maar komt hier wel voldoende frisse lucht naar binnen en kun je ventileren?
En wat ik persoonlijk jammer vind dat je je pup niet in de gaten kunt houden, maar ja, een andere auto alleen voor je pup kopen is ook weer zo wat. :zwartpootje: :blondpootje:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
de mettes

de scheiding tussen cabine en laadruimte heb ik er wel niet instaan ( is geen foto van mijn wagen ) :)

ik zou zelf ook wel een bench of iets dergelijks kunnen maken want ben zelf schrijnwerker en maak dagelijks kasten e.d. maar wat is een goede afmeting voor een bench voor als de labrador groot is? de lengte 1meter, maar de hoogte en de breedte? is 50-55 cm breed genoeg voor een volwassen lab?

@imca: wat betreft de ventilatie, het zijn meestal maar zeer kleine afstanden die ik moet maken..
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

Zonder die afscheiding erin heb je ventilatie van jou ramen,dus moet geen probleem zijn denk ik zo.
Mss een idee om de één na laatst grote maat bench aan te houden?
Weet zo de maat niet,maar is voor korte afstanden groot genoeg lijkt me.
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Wij hebben ook een Berlingo en een Labrador :) en hebben er een bench van 1.00 x 0.60 staan.Gaat prima, Joris ligt er lekker in.
de mettes

maria1 schreef:Wij hebben ook een Berlingo en een Labrador :) en hebben er een bench van 1.00 x 0.60 staan.Gaat prima, Joris ligt er lekker in.
Bedoel je dus Maat 4 (91x60x66cm) ? en is dat een gewone rechthoekige, of zo een met schuine zijde aan?
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

de mettes schreef:de scheiding tussen cabine en laadruimte heb ik er wel niet instaan ( is geen foto van mijn wagen ) :)

ik zou zelf ook wel een bench of iets dergelijks kunnen maken want ben zelf schrijnwerker en maak dagelijks kasten e.d. maar wat is een goede afmeting voor een bench voor als de labrador groot is? de lengte 1meter, maar de hoogte en de breedte? is 50-55 cm breed genoeg voor een volwassen lab?

@imca: wat betreft de ventilatie, het zijn meestal maar zeer kleine afstanden die ik moet maken..
Als er geen tussenschot in zit is het helemaal geen probleem, je kunt ventileren middels de ramen en je hebt toch "contact" met je pup. (en je hoeft geen nieuwe auto te kopen :D :D :D )

Veel plezier bij het ophalen van je pup! :zwartpootje: :blondpootje:
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
Plaats reactie