Hondentuigje

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hondentuigje

Ongelezen bericht door jeltje »

Wij hebben een boot en aangezien het vaarseizoen weer gaat beginnen wil ik graag een tuigje aanschaffen voor Zyva. Dit lijkt mij praktischer aan boord, ook met de gedachte dat mocht ze ooit overboord vallen dat ze met een handvat makkelijk weer aan boord te tillen zal zijn. Nu heb ik al veel over K9 tuigjes gehoord, dat deze stevig zijn en comfortabel. Maar ook dat deze erg warm zouden zijn in de zomer! Welk tuigje kunnen jullie mij aanraden en welke maat tuigje hebben jullie voor je labje? Zyva is momenteel 7,5 maand, is het mogelijk om nu een tuigje aan te schaffen die ook nog past als ze volgroeid is, of zijn ze niet heel erg verstelbaar? Bedankt vast voor jullie reactie.
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

ik ben zeer tevreden over de hurtta tuigen...
Behalve dat het mooie tuigen zijn,zijn ze ook wel fijn in gebruik. Ze hebben een handvat op de rug en de grotere maten hebben zowel aan de zijkanten als op de rug een oog zitten om een riem aan vast te maken en ze zijn makkelijk om te doen.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Weet je ook of deze tuigen gewoon bij de dierenspeciaalzaak te koop zijn en mag ik vragen welke maat je hebt? Alvast bedankt.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ik heb voor Keo ook een Hurtta-tuig (gebruik hem eigenlijk nooit). Ze hebben ze hier bij de dierenspeciaalzaak.
Is alweer een tijdje geleden dat ik hem gekocht heb. Er hangt alleen een labeltje met "100" aan, maar ik neem niet aan dat dat de maat was.

Ik heb Keo meegenomen naar de winkel en ze ter plekke aangepast :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
kiaora

Ongelezen bericht door kiaora »

esmoezie schreef:Ik heb voor Keo ook een Hurtta-tuig (gebruik hem eigenlijk nooit). Ze hebben ze hier bij de dierenspeciaalzaak.
Is alweer een tijdje geleden dat ik hem gekocht heb. Er hangt alleen een labeltje met "100" aan, maar ik neem niet aan dat dat de maat was.

Ik heb Keo meegenomen naar de winkel en ze ter plekke aangepast :)
Yep...Dat is de maat :D
Ze verkopen ze idd bij verschillende dierenwinkels. (mijn ervaring is wel bij de wat grotere/exclusievere dierenwinkels. heb ze bijv niet gezien bij dobey of pets place...hier niet tenminste)
Ik zou wel je hond even mee nemen zodat je zeker weet dat je een goede maat hebt. Ik heb voor Kiaora een rode op haar gekocht en die vann Jesse over genomen van een vriendin,maar moet zeggen dat ik twijfel of Jesse wel de goede maat heeft...lijkt toch te klein te zijn.
Dus neem even Zyva mee en dan weet je zeker welke maat.
Plaats reactie