Gezonde hond.....
-
Ineke P
Gezonde hond.....
Vind het zo moeilijk of we Remy wel of niet moeten castreren/steriliseren. Je leest zo veel strijdige berichten. Niet laten helpen geeft risico's op kanker etc, en wel laten helpen geeft ook risico's op kanker en andere narigheden.
Ze is nu in de 3e week van haar 1e loopsheid. We hebben nog even om na te denken.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
Ze is nu in de 3e week van haar 1e loopsheid. We hebben nog even om na te denken.
Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn.
-
Lien
- Speurneus

- Contacteer:
Ik zou iig wachten totdat ze fysiek en mentaal volgroeid is, en dat is rond de 2 jaar bij een meisje
Heb je dit al gelezen?
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=36175" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb je dit al gelezen?
http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=36175" onclick="window.open(this.href);return false;
groetjes, Lien
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
-
Terra5
- Speurneus

Ik zelf vind dat je ook in ieder geval moet wachten tot ze inderdaad uitgegroeid zijn.
En zelfs dan nog ben ik geen voorstander van steriliseren zonder reden..
Danouk is toch gesteriliseerd, maar zij had echt last van d'r hormonen. Begon al voor de loopsheid met pieperig en onrust, tijdens loopsheid nog pieperiger en willen ontsnappen
. En dan na de loopsheid gingen we vrolijk richting schijnzwangerschap, met onrust, slechter luisteren, pieperig. Kortom wij waren zo'n 3 maanden bezig, werd ze eindelijk weer rustig, begon de volgende loopsheid al bijna weer..
Als Danouk geen last zou hebben gehad, dan had ik haar waarschijnlijk niet laten steriliseren.
Bovendien heb ik nu ook gezien dat het niet zomaar een operatie is. Danouk voelde zich de 2e dag al wel weer beter.. Maar na een paar dagen ontstond er een enorme zwelling bij de wond (reactie op het hechtmateriaal). Weer een paar dagen later was er een gaatje ontstaan, met als gevolg dat al het vocht eruit liep. Hierna herstelde ze gelukkig wel snel
maar al met al heeft het hier in totaal wel 2 weken geduurd.
Natuurlijk gaat het meestal gewoon helemaal zonder problemen en is Danouk een uitzondering, maar het is niet niets zo'n operatie
En zelfs dan nog ben ik geen voorstander van steriliseren zonder reden..
Danouk is toch gesteriliseerd, maar zij had echt last van d'r hormonen. Begon al voor de loopsheid met pieperig en onrust, tijdens loopsheid nog pieperiger en willen ontsnappen
Als Danouk geen last zou hebben gehad, dan had ik haar waarschijnlijk niet laten steriliseren.
Bovendien heb ik nu ook gezien dat het niet zomaar een operatie is. Danouk voelde zich de 2e dag al wel weer beter.. Maar na een paar dagen ontstond er een enorme zwelling bij de wond (reactie op het hechtmateriaal). Weer een paar dagen later was er een gaatje ontstaan, met als gevolg dat al het vocht eruit liep. Hierna herstelde ze gelukkig wel snel
Natuurlijk gaat het meestal gewoon helemaal zonder problemen en is Danouk een uitzondering, maar het is niet niets zo'n operatie
Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
Sascha
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
sbientje
- Speurneus

- Contacteer:
ik was ook altijd tegen steriliseren bij een gezonde hond. Maar maupie is op 12 jarige leeftijd aan een baarmoederontsteking geopereerd, en dat vond ik toch ook echt vreselijk, op zo'n leeftijd en best een flinke operatie.. gelukkig is ze goed hersteld, maar sindsdien sukkelt ze met blaasontstekingen (gelukkig nu al een jaar niet, even afkloppen). Ik ben er met een eventuele volgende hond nog niet over uit iig..
-
Lioness
Hier nog 1 in de 3e week van de 1e loopsheid.
Ik heb de afspraak al onder voorbehoud staan bij de dierenarts.
Zit ook te twijfelen, maar als ik dan zie hoe beroerd zij zich voelt denk ik toch dat we het maar gewoon moeten doen.
De week voor ze loops werd heeft ze continue zitten blaffen en alles wat ze voor de kiezen kreeg werd stuk geknaagt. De 1e 2 weken van de loopsheid heeft ze alleen maar liggen slapen, echt leuk wandelen wou ze niet, heeft zelfs 2x der eten laten staan. Toen dus naar de dierenarts, misschien mankeert ze iets, nee heeft gewoon erg last van de loopsheid en de hormonen
Nu in de laatste week lijkt ze zich wel weer beter te gaan voelen, komt tenminste weer met een speeltje aanzetten. Alleen zichzelf schoonhouden daar heeft ze geen zin meer in
Ik heb de afspraak al onder voorbehoud staan bij de dierenarts.
Zit ook te twijfelen, maar als ik dan zie hoe beroerd zij zich voelt denk ik toch dat we het maar gewoon moeten doen.
De week voor ze loops werd heeft ze continue zitten blaffen en alles wat ze voor de kiezen kreeg werd stuk geknaagt. De 1e 2 weken van de loopsheid heeft ze alleen maar liggen slapen, echt leuk wandelen wou ze niet, heeft zelfs 2x der eten laten staan. Toen dus naar de dierenarts, misschien mankeert ze iets, nee heeft gewoon erg last van de loopsheid en de hormonen
Nu in de laatste week lijkt ze zich wel weer beter te gaan voelen, komt tenminste weer met een speeltje aanzetten. Alleen zichzelf schoonhouden daar heeft ze geen zin meer in
-
mullermariska
- Speurneus

Ik ben ook niet voor snijden in een gezonde hond. Maar Iz is nu 2x loops geweest en beide keren heeft ze er zo'n last van. Had verwacht haar super te moeten vermaken omdat ze niet lekker los kon rennen enzo. Maar allebei de loopsheden (heet dat zo??
) was ze zo moe en ook heel aanhankelijk. Al ruim voor ze loops werd was ze super aantrekelijk voor de reuen en ruim erna ook. Er kon niet rustig los gewandeld worden want er zijn altijd wel reuen die haar stalken.
Na haar 2e loopsheid ook nog een pussende doos gehad. Echo gehad. Antibiotica. Ik ben er wel klaar mee.
Iz d'r sterilisatie staat gepland voor 17 Mei. Dan is ze ruim 2 jaar dus goed uitgegroeid. Het moet maar...
Na haar 2e loopsheid ook nog een pussende doos gehad. Echo gehad. Antibiotica. Ik ben er wel klaar mee.
Iz d'r sterilisatie staat gepland voor 17 Mei. Dan is ze ruim 2 jaar dus goed uitgegroeid. Het moet maar...
Groetjes Mariska en een lebber van Izzie en Shiva
Lola ( Kink's Lola van de witte hoeve's hof ) 7-3-1998 - 14-7-2008
Izzie ( Mayberry's Dream Curious Isabel) 4-2-2009
Bull terriër : Shiva 3-8-2010
Bull terriër : Shiva 3-8-2010