Diarree..
-
delange
- Kleine hondenneus

Diarree..
Hoi hoi,
Kenzo is inmiddels 4 maanden oud. Ontzettend levendig, glanzende vacht, goede eetlust etc.
Sinds vorige week heeft hij enkele dagen/nachten diarree gehad... Waterdun of breiig. De ene keer is het harde ontlasting en een uur later is het ineens waterdun.
Het is ook met name in de nachten. Hij meld zichzelf dan een paar keer per nacht, dan met hem naar buiten en heeft dan ook echt diarree. De ene keer is er dus niets aan de hand, nergens last van.. Maar de volgende dag of nacht is hij aan de diarree.. Hij gebruikt geen andere brokken oid.
Iemand hier ook ervaring mee??
Als het van de week nog blijft gaan, nemen we contact op met de dierenarts...
Kenzo is inmiddels 4 maanden oud. Ontzettend levendig, glanzende vacht, goede eetlust etc.
Sinds vorige week heeft hij enkele dagen/nachten diarree gehad... Waterdun of breiig. De ene keer is het harde ontlasting en een uur later is het ineens waterdun.
Het is ook met name in de nachten. Hij meld zichzelf dan een paar keer per nacht, dan met hem naar buiten en heeft dan ook echt diarree. De ene keer is er dus niets aan de hand, nergens last van.. Maar de volgende dag of nacht is hij aan de diarree.. Hij gebruikt geen andere brokken oid.
Iemand hier ook ervaring mee??
Als het van de week nog blijft gaan, nemen we contact op met de dierenarts...
-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

-
Imca
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
Ik zou zo 1,2,3 niet weten wat het is, maar zou je nu niet naar de DA gaan als het vorige week al is begonnen, ik zou niet meer te lang wachten. Misschien met medicijnen snel op te lossen, fijner voor Kenzo en fijner voor jullie zelf.

-
renate
- Speurneus

kan het niet zijn dat hij het toch te lang ophoud?
Wanneer Basco te lang zijn ontlasting ophoud dan heeft hij ook diarree.
Misschien eens proberen om hem wat eerder uit te laten misschien is het dan over.
Wel goed op blijven letten dat hij niet uitdroogd en mocht het toch aan blijven houden even naar de DA gaan zoals mijn voorgangers zeggen
Wanneer Basco te lang zijn ontlasting ophoud dan heeft hij ook diarree.
Misschien eens proberen om hem wat eerder uit te laten misschien is het dan over.
Wel goed op blijven letten dat hij niet uitdroogd en mocht het toch aan blijven houden even naar de DA gaan zoals mijn voorgangers zeggen
-
Martine.jolie
-
delange
- Kleine hondenneus

Inderdaad, ik ga morgen in ieder geval even bellen met de DA. Nu al ruim 24 uur geen diarree meer. Gewoon harde, donkere ontlasting.
We laten hem 's avonds rond 23.00 uit en 's ochtends rond 06.45. Vannacht was ie wat onrustig dus ben er 2x uit geweest met hem. Beide keren goed resultaat.
En inderdaad, we letten erop dat hij wel extra goed drinkt nu... Wil niet dat ons mannetje uitdroogt!
In ieder geval, bedankt voor jullie reacties!!!
We laten hem 's avonds rond 23.00 uit en 's ochtends rond 06.45. Vannacht was ie wat onrustig dus ben er 2x uit geweest met hem. Beide keren goed resultaat.
En inderdaad, we letten erop dat hij wel extra goed drinkt nu... Wil niet dat ons mannetje uitdroogt!
In ieder geval, bedankt voor jullie reacties!!!
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
-
delange
- Kleine hondenneus

Kenzo had een week geen diarree meer gehad. Helaas begon het vannacht weer 3 keer eruit geweest met hem.. Vanmorgen was de ontlasting weer gewoon hard. (nog steeds geen veranderingen in voedsel oid)
Nu hebben we gister opgemerkt dat Kenzo aan het wisselen is. Zijn eerste 3 tandjes zijn eruit.
Kan hier ook het wisselende ontlastingpatroon van komen??
Nu hebben we gister opgemerkt dat Kenzo aan het wisselen is. Zijn eerste 3 tandjes zijn eruit.
Kan hier ook het wisselende ontlastingpatroon van komen??
De vriendschap van een hond,
-
Anita Straalman
-
delange
- Kleine hondenneus

-
Anita Straalman
-
sharon66057
- Speurneus

Ze kunnen idd wel last hebben van het wisselen, bij Noah merkte we dat ook.
Maar als hij buiten het wisselen om ook steeds last blijft houden dan zou ik het toch even na laten kijken
Maar als hij buiten het wisselen om ook steeds last blijft houden dan zou ik het toch even na laten kijken

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
delange
- Kleine hondenneus

-
daantjuh85
- Hele grote hondenneus

Toch apart dat het zo wisseld, je kan misschien ook gewoon even bellen om na te vragen. Ik weet vna een van de controles dat er ook wel eens vertelt dat er virussen kunnen zijn, misschien dat daar dan even naar gekeken kan worden (ik weet alleen de naam niet meer, tis ook alweer een aantal maanden geleden dat dat aan bod kwam, sorry)
Tabor is ook tijdens het wisselen eventjes aan de diarree geweest, maar dat was echt niet lang (ik kan denk ik wel zeggen eenmalig) Dus was gelukkig gauw over!
Ik weet wel dat wij toen oppastte op het huis van vrienden van ons, toen was Tabor pas een weekje bij ons. En daar hebben we hem vermoed ik te weinig rust gegeven (daar is nl nog een andere hond en beide dus verzot op spelen
), achteraf kan ik wel stellen dat ik ze wat vaker uit elkaar had mogen halen (in die zin dat Tabor wat meer rust momentjes had). Wat geresulteerd heeft in een weekje kwakkelen met zn ontlasting. Misschien is dat iets herkenbaars?
Tabor is ook tijdens het wisselen eventjes aan de diarree geweest, maar dat was echt niet lang (ik kan denk ik wel zeggen eenmalig) Dus was gelukkig gauw over!
Ik weet wel dat wij toen oppastte op het huis van vrienden van ons, toen was Tabor pas een weekje bij ons. En daar hebben we hem vermoed ik te weinig rust gegeven (daar is nl nog een andere hond en beide dus verzot op spelen